Zmeny v regionálnych vlakoch IDS BK (od 15.12.2019)

Ukončuje sa premávka na linke S25 do Záhorskej Vsi, ktorú nahradí autobusová linka 225.

Od 15. decembra 2019 vstupuje do platnosti nový grafikon vlakovej dopravy. Okrem nahradenia linky S25 Záhorská Ves - Zohor autobusovou linkou 225 nenastávajú zásadnejšie zmeny v železničnej doprave v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji. Nové cestovné poriadky vlakov sú k dispozícii na stránke IDS BK.

Linka S20 Bratislava – Malacky – Sekule (– Kúty)

  • Namiesto zrušeného ranného vlaku Os 2003 (Kúty 04:02 – Bratislava hl. st. 05:07) sa zaviedol večerný vlak Os 2034 (Bratislava hl. st. 21:16 – Kúty 22:20), ktorý bude premávať počas víkendov.
  • V pracovných dňoch počas dopravnej špičky budú vlaky v úseku Bratislava – Malacky premávať v polhodinovom intervale, mimo dopravnej špičky v hodinovom intervale.
  • V železničnej stanici Bratislava hl. st. ostávajú zachované prípojné väzby na vlaky kategórie EC, R a Os v smere/zo smeru Galanta, ako aj v smere/zo smeru Trnava.

Linky S25 a T Záhorská Ves – Zohor  a Zohor – Plavecké Podhradie

  • Z dôvodu neobjedania železničnej dopravy zo strany objednávateľov na linke Záhorská Ves – Zohor dochádza od 15. 12. 2019 k ukončeniu prevádzky. Vlaky budú plne nahradené prímestskou autobusovou dopravou na linke 225 v rámci IDS BK.
  • Vedenie turistických vlakov do Plaveckého Podradia v letnej sezóne 2020 je vzhľadom na prebiehajúce rokovania o zabezpečení týchto vlakov stále otvorené.

Linky S50 a S55 Bratislava – Pezinok – Trnava ( Leopoldov)

  • Počas víkendov pribudne ranný pár vlakov na linke Bratislava – Leopoldov (zmenou obmedzenia na „ide denne“) pri vlakoch Os 3009 (Bratislava hl. st. 08:18 – Leopoldov 09:21) a Os 3010 (Leopoldov 08:39 – Bratislava hl. st. 09:42).
  • Zachovaná ostáva linka Trnava – Bratislava-Nové Mesto, kde premáva v pracovných dňoch v oboch smeroch 30 osobných vlakov, a to v hodinovom intervale. Táto linka je prepojená s linkou Senec – Bratislava-Petržalka tak, aby bolo vytvorené celodenné obojsmerné prepojenie Trnava – Bratislava-Petržalka s jedným prestupom. Zároveň je v stanici Bratislava-Petržalka vytvorený prípoj z/na vlaky v smere Rajka.
  • Zachované ostáva predĺženie trasy vlaku Os 3809 (Bratislava-Petržalka 07:23 – Galanta 08:55).
  • V rannej špičke budú z Trnavy do Bratislavy premávať vlaky každých 20 minút, pričom tento interval vznikne striedaním vlakov kategórií Os a regionálny expres (REX). Interval bude zároveň naďalej doplnený o východiskové/končiace vlaky z/do Pezinka, ktoré spoločne vytvárajú 15-minútový interval vlakov v čase dopravnej špičky. V pracovných dňoch mimo dopravnej špičky budú vlaky na linke Bratislava – Trnava a späť jazdiť v 30-minútovom intervale.
  • Celkovo prejde medzi Bratislavou a Trnavou v pracovný deň v oboch smeroch spolu 78 vlakov kategórií Os a REX.
  • V stanici Bratislava hl. st. ostanú zachované prípojné väzby na vlaky kategórie EC, R a Os v smere/zo smeru Galanta, ako aj v smere/zo smeru Malacky.

Linky S60 a S65 Bratislava – Senec  Reca (– Nové Zámky)

  • Na traťovom úseku Bratislava – Senec – Galanta ostáva zachovaná ponuka vlakov prímestskej dopravy. V čase rannej špičky vlaky premávajú v 20-minútovom intervale, v čase popoludňajšej špičky v 30-minútovom intervale, pričom interval vzniká striedaním vlakov kategórií Os a REX.
  • Zachovaná ostáva linka Senec – Bratislava-Petržalka, kde premáva v pracovných dňoch v oboch smeroch 30 osobných vlakov v hodinovom intervale. Zároveň je v stanici Bratislava-Petržalka vytvorený prípoj z vlakov/na vlaky linky S8 v smere Rajka.
  • Ostáva zachovaný študentský spoj do Bratislavy-Petržalky, vlak Os 4744 (Galanta 06:03 – Bratislava-Petržalka 07:09).
  • V pracovných dňoch jazdia vlaky na linke Bratislava – Senec a späť v 30-minútovom intervale.
  • V železničnej stanici Bratislava hl. st. ostanú zachované prípojné väzby na vlaky kategórie EC, R a Os v smere/zo smeru Malacky, ako aj v smere/zo smeru Trnava.

Linka S8 Petržalka – Rusovce (– Rajka)

  • Na linke S8 nenastávajú žiadne zmeny, naďalej je zachovaný súčasný počet vlakových spojov.

Linka S70 Bratislava – Kvetoslavov (– Dunajská Streda)

  • Na linke S70 nenastávajú podstatnejšie zmeny, naďalej je zachovaný súčasný počet vlakových spojov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Trolley #21:
Mńa by zaujímalo, aká bola celoročná frekvencia do/zo zastávky Lábske Jazero. Každá takáto absurdná lokálka znamená horšie spojenie tam, kde by to aj cestujúcich malo.
Zakže zastavenie vlakovej dopravy na tejto trase je rozhodne krok správnym smerom, neprávne je ale spravená náhrada.
Reakcia na: intony #20:
L25: Novy Most - Devin - Sandberg - Cyklomost Chucka Norrisa - Vysoka pri Morave - Zahorska Ves.
Cez mrtve ramena by sa mozno aj do Suchohradu dala predlzit.
Reakcia na: intony #20:
Paradoxne je, ze zastavka Zohor OcU sa naozaj mohla premiestnit na hlavnu cestu (medzi Kostolnu a Stupavsku) - obecne zastupitelstvo s tym este v septembri suhlasilo. Akurat linke 250 by to absolutne nepomohlo, kedze po zruseni zachadzky na Zohor, zel.st. sa aj tak musi otacat okolo uradu, takze akurat by ludi smerom na Vysoku a Zahorsku Ves brala z opacnej zastavky ako 225 (s ohladom na jednosmerky okolo uradu).

Zastavka Zohor, ihrisko (v strede dediny) je aj napriek rekonstrukcii v smere do BA asi odsudena na zanik. Teraz tam stoja 2 ranne spoje z Labu do BA a jeden poobedny opacne. Pritom ked nic ine, tak okrem posunu odchodov 250 o pol hodiny a garancie prestupu na 225 mohli 225 s minimalnymi nakladmi presmerovat cez Zohor zachadzkou (cez Struharovu a Skolsku na Zohor,ihrisko a odtial naspat na hlavnu cestu).
Reakcia na: M@trixX #17:
Lenže samotná BID tieto zmeny obhajuje a keď bol článok, že verejnosť môže pripomienkovať návrh GVD pre BA kraj tvrdila, že k žiadnym výraznejším zmenám nepríde. Takže rušenie vlakov pre nich nebola veľká a zásadná zmena. Navyše starostovia dotknutých obcí sú proti rušeniu lokálky. A Lábske jazero nový bus neobslihije a cez víkend nejde vôbec. Keby mal Droba v prograne rušenie vlakov, tak ho ľudia nezvolia. Ten vlak prežil Ľuba Romana, Bajana, aj Freša, ktorý dokonca zaviedol aj víkendové spoje a chcel celoročne obnoviť Plavecký Mikuláš. Žiaľ voľby vyhral chumaj Droba a lokálku pochoval. 😞
Reakcia na: Mike #15:
Geniálne je, že obyvatelia južnej časti Zohoru prakticky stratia na spojenie na stanicu a znova jediná možnosť do Bratislavy bude priamy autobus. Namiesto toho, aby sa zrušila debilná zachádzka okolo úradu a zastávka sa presunula na hlavnú cestu ku kostolu, prípade doplnila ešte jedna v strede obce, pokračuje sa v systéme – ja mám bližšie autobus, ty zas vlak a keby jazdila aj loď, tak aj pre tú by sa našlo pár cestujúcich.
Reakcia na: 810zssk #18:
Presne tak, kým sa nevyrieši garancia prípojov, k rušeniu vlaku nemalo prísť. Alebo ak nechceme chápať železnicu ako kostru, malo sa rovno povedať, že lokálka bude bez náhrady a budeme vás voziť autobusmi priamo do Bratislavy, avšak za blbý čas.
Reakcia na: Mike #15:
"Keď sa vyrieši garancia čakania autobusov na vlaky, čím sa zhorší cestovanie do Záhorskej Vsi a Vysokej?"
No lenže sa nevyriešila. To je taká otázka ako čo by sa zhoršilo keby jazdil hyperloop z Vysokej pri Morave na Nivy každé 3 minúty.

Jasné, na takýchto lokálnych úsekoch kde nie sú zápchy a chodil jeden šukafón je nahradenie vlakov autobusom úplne v poriadku, ale až vo chvíli keď nebude hroziť uviaznutie v Záhorskej Vsi na desiatky minút, prípadne aj celú noc (resp. volanie si taxíka za 10 a viac eur).

V súčasnej podobe je to zhoršenie dopravy, lebo obyvateľom VpM a ZV sa prakticky zrušilo železničné spojenie do Bratislavy a jediná spolahlivá metóda je cez Stupavu (čo znamená masívne predĺženie jazdnej doby).
Ked ako vsetko v BID, aj toto je nesystemovy nezmysel. Preco ta autobusova hlupost nejde ku kazdemu vlaku cely den? Preco ide paralelne k tomu ina linka priamo do Bratislavy?
(Aha, mozno by to trojvagonove nosne vlaky pre cely region iduce raz za dve hodiny nezvladli)
Reakcia na: Mike #15:
asi sme sa nepochopili. ja som zástanca toho aby tie autobusy na vlaky čakali ak tvoríme BID. len som realoval na intonyho- že by to chcelo vysvetlenia od komptentných a poukázal na ich vysvetlenia: im vyšlo že vlaky v priemere meškajú 1,8 minúty a sú na to hrdí. Čo na tom, že som pár rokov dozadu ako študent "videl" tých 1,8 minúty. Číslo odtrhnuté od reality. Opäť som si to vyskúšal tak rok a pol späť a ďakujem, neprosím. ICčka nepočítam, za tú cenu +- to dám aj autom 🙂
Reakcia na: Minko #14:
Keď sa vyrieši garancia čakania autobusov na vlaky, čím sa zhorší cestovanie do Záhorskej Vsi a Vysokej? Vo Vysokej aj Záhorskej Vsi je (malá) časť domov, kde mali žel. stanicu bližšie ako autobusovú zastávku. OK, títo obyvatelia sa môžu sťažovať na dlhšiu dochádzkovú vzdialenosť. Ale autobus pokrýva väčšiu časť obce ako vlak. A v Záhorskej Vsi je to jednoznačné.

A potom najviac sa ľudia ozývajú kvôli tomu, že vlakom cestovali zadarmo, a autobusom už nebudú (študenti a dôchodcovia). Ale na tomto fóre sa hádam nenájdu z radov odborníkov obhájcovia súčasných bezplatných vlakov pre vybrané skupiny cestujúcich ...
Reakcia na: intony #13:
lenže potom sa objavia experti, čo vyhlásia, že vlaky na Slovensku meškajú v priemere 1,8 minúty. 👎 "Komptentní" budú vždy hájiť svoju "dokonalosť".
Reakcia na: Max #12:
No, mohli by sa tu vyjadriť tí, ktorí do toho vidia, keďže diskusné fóra na imhd určite čítajú...
Škoda sa rozčuľovať,
vidím že aj napriek avizovanej snahe o zlepšenie, resp. znormálnenie integrovanej dopravy sa to stále veľmi nedarí a od štandardu iných vyspelých krajín v okolí to má stále ďaleko, žiaľ.

Rovno napíšem, že verejnú dopravu v regióne nevyužívam vôbec, lebo nemusím. Našťastie.
Ale zrušiť vlak Zohor - Záhorská Ves, nahradiť ho lacnejšou variantou - autobusom OK, ktorý však vo východiskovej zastávke nemá povinnosť čakať na prípoj, ktorý privezie cestujúcich z BA - a neskôr danú linku úplne zrušiť alebo aspoň obmedziť pre jej slabé využívanie - to mi príde také typicky cynicky slovenské...

Verejnej doprave na Slovensku stále chýba základný atribut - spoľahlivosť.
Reakcia na: intony #9:
Tieto priepastné rozdiely medzi "intervalmi" v sedle a v špičke by sa už tiež mohli konečne zrušiť. Samozrejme, že cestujúcich je menej ako v špičke ale napr. na 720/740 je v rannej špičke interval 7,5 minúty a v sedle 60 minút...To isté aj 727/737 kde je v špičke 10-minútový interval a v sedle 60-minútový...
Reakcia na: intony #9:
Na 640 pokračujú s riedením rannej špičky, a už sme sa dopracovali k 45-minútovej diere, no ale ten ďalší spoj o 45 minút príde na žst Senec 4 minúty po odchode vlaku do Bratislavy, takže ani ten nie je použiteľný. Hlavne, že to je v takte, ale že touto linkou už nikto necestuje okrem školákov o pol ôsmej, nikoho netrápi, lebo väzby rozbili. Podľa interpretácie BID to sú nadväznosti s čakacou dobou 20 min., lebo čo ak vlak alebo autobus bude meškať.
Cestovanie po novom...
Reakcia na: 810zssk #5:
Aj tak priame autobusy z Bratislavy ešte doplnili, medzi 14.15 a 16.15 idú každú polhodinu, plus do toho 225 z Zohoru, ale sedlo ostalo pekne dvojhodinové, vtedy nepotrebujú ľudia cestovať...
Reakcia na: 3pa3ck3 #6:
V prvom rade nemá byť doprava organizovaná tak, že jeden chce domov chodiť vlakom, druhý autobusom, tretí vrtuľníkom, štvrtý ľoďou, podľa toho kto čo má k domu bližšie...
Reakcia na: 3pa3ck3 #6:
A to sú ktorí prosím ťa? Ako je napísané nižšie, ten autobus ide takmer úplne súbežne so spojom z Bratislavy. Táto linka doteraz ani neexistovala, jej jediným účelom je nahradiť zrušenú vlakovú linku.

Inak chápem dobre tvoju logiku tak, že nikde žiadne prípoje nemajú existovať, lebo egoizmus?
Reakcia na: 810zssk #5:
Prečo by cestujúci, ktorí chcú ísť iba tým autobusom, mali byť dotknutí meškaním vlaku, s ktorým nemajú nič spoločné?
Ja naozaj nechápem ako toto niekto môže s plnou vážnosťou podpísať. Autobus ktorý jazdí výlučne preto aby vozil ľudí od vlaku, ale na ten vlak nečaká. Nakoniec to zas poslúži ako argument pre "priame autobusy", prípadne prevádzku nezmyselných lokálok, lebo ľudia prekvapivo takéto "riešenie" odmietnu.

Nech to trápenie ukončia a celý IDS zrušia keď nie je ochota to robiť poriadne. Akurát sa na tom pália peniaze.