Zmeny v cestovných poriadkoch (od 1.11.2019)

Na viacerých linkách prichádza k zlepšeniu premávky.

Od 1. novembra 2019 nastávajú viaceré zmeny v cestovných poriadkoch niektorých autobusových liniek. Prinášame prehľad najvýznamnejších zmien:

  • Linka 43 - prechádza na zimný grafikon, nebudú vykonávané spoje na Kačín. Interval počas voľných dní bude v zimnej sezóne zlepšený oproti minulým rokom z 30 na 20 minút.
  • Linka 68 - dochádza k menšiemu posunu prvých dvoch ranných spojov o 4 minúty skôr z oboch konečných. Dôvodom je zabezpečenie prestupu na linku 87 na zastávke Ekonomická univerzita v smere do Vlčieho hrdla.
  • Linky 93 a 94 - v sedle pracovných dní sa zlepšuje interval oboch liniek z 12 na 10 minút, následný interval medzi spojmi oboch liniek v úseku Smolenická - Zochova sa zlepšuje zo 6 na 5 minút.
  • Linka 93 - rušia sa zachádzky spojov v sedle pracovných dní z Hlavnej stanice k Vozovni Petržalka (s výnimkou dojazdových spojov). Cestujúcim, ktorí tieto spoje využívali v smere Ľubovnianska/Betliarska odporúčame prestup na zastávke Lúky II na linky 98 a 99.
  • Linka 99 - po 18. hodine premáva viac spojov z Ovsišťa k Vozovni Petržalka, naopak znižuje sa počet spojov na Antolskú v tomto čase. Dôvodom je zabezpečenie lepšej obsluhy oblasti Betliarskej ulice.
  • Linka 192 - po novom bude premávať aj počas školských prázdnin.
  • Linka N93 - pridané boli nové spoje z Jasovskej na Hlavnú stanicu s odchodmi o 23:00 a 23:30 (druhý z nich doteraz začínal až na Vyšehradskej o 23:35).
  • Linka N95 - pridaný bol nový spoj z Vozovne Petržalka na Hlavnú stanicu s odchodom o 22:59.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ceres #43:
Nielen Zochova – Blumentál, ale aj Blumentál – Dvory, kde sú bizniscentrá v okolí Einsteinovej ulice.
Reakcia na: Solider #40:
Veď OK, píšem, že aktuálny význam 94 najmä na trase Zochova - Blumentál som si neuvedomil. Predtým tam predsalen boli 5 a 9 a význam 94 tam bol menší, vnímal som ju najmä ako posilu na úseku Smolenická - Zochova.
Reakcia na: Solider #40:
Tá víkendová 31 je dobrý fail. Dúfam že sa premávka 31/39 cez víkend upraví spolu racionalizáciou ich trás (čo sa predpokladám niekedy v tomto volebnom období plánuje) a spolu so zjednotením víkendových intervalov (čo skromne dúfam, že bude na 15 min. (a násobky/delitele) a nie 20 min ...).
Reakcia na: Solider #40:
Možno by nebolo odveci zaviesť celodennú linku Blumentál-Zochova-Most SNP, by pomohla k efektívnym prestupom na iné linky
Reakcia na: ceres #34:
Ja rozumiem tomu, že 93 je plnšia ako 94, ale to nedáva dôvod na to, aby sa premávka 94 obmedzila alebo zrušila na úkor posilnenia 93. Blumentál je prestupný terminál, premávajú tam dve nosné električkové linky z II. a III. bratislavského okresu, od ľudí chceme, aby tam prestupovali a zároveň im máme odňať možnosti na takýto prestup? Potom sa niektorí nestačia čudovať, že ľudia vyčítajú MHD, že je nepoužiteľná. Už len v prípade Blumentálu máme tri výnimky:

1) Linka 94 nepremáva cez víkend a premávka je cez kladivá ukončená o 21. hodine;
2) Linka 31 nepremáva cez víkend do 14. hodiny;
3) Linka 39 nepremáva v smere na CSU vôbec cez Blumentál.
Reakcia na: Dadino #35:
to máš pravdu - obaja Tebou spomínaní sú vyhlásení chrapúni ...
Reakcia na: Jadran #33:
Síce je to už viac rokov dozadu čo som sledoval v rannej špičke výpravu na Smolenickej, ale už vtedy preklad 93/94 smer CMO nefungoval. Takže 93 naberala meškanie aj niekde v časti Vyšehradská-Smolenická.

Bratská x Smolenická je dlhodobo blbo nastavená križovatka, keďže sú tam strašne dlhé fázy. To znamená že kým z jedného smeru už dávno nič nejde, ostatné sa plnia. Ale aj napriek tomu všetci prejdú na 1x križovatkou a opäť zostáva hluché miesto kedy už nič z daného smeru nejde.
Reakcia na: Dadino #35:
Pokiaľ viem, tak JTRE v projekte Ovocné sady zastávku (zastávky?) navrhlo, akurát v ukrutne nevhodnej polohe. Takže sa to tam malo prerábať.
Reakcia na: Dadino #35:
Zrovna 96tka na 10minut neviem neviem ci ma zmysel - minimalne ju zosuladit na 15min ako vseky ostatne linky v zone. No ak je pravda aj 1200 bytov, tak rovno moze ist 61 spat na "hokejovy interval" 7-8/10/7-8//10
Reakcia na: gejza #28:
Vždy záleží na developerovi ako chce svoj projekt urobiť atraktívny. Vidíš to napríklat penta vo svojích Boroch vrámci infraštruktúry pripravila niekoľko zastávok pre budúce spoje mhd. YIT vrámci projektu NUPPU na Hraničnej taktiež bude budovať obratisko pre mhd kde by sa mala vraj predĺžiť linka 66 aj keď je to hudba niekoľkých rokov ešte asi ale naši ružinovský poslanci tento zámer už dávali developerovi na spracovanie a ten to prijal. Zas ale keď si zobereš aj takých arogantných, ktorý stavajú a nedajú ani jednu zastávku ako napríklad Slnečnice a detto teraz pri letisku vyrastie 1200 nových bytov od Ja&Ty takzvané ovocné sady. Myslíš, že tam spravili nejaku predprípravu na mhd? a pritom toto bude lokalita tak husto obývaná, že 96ku možu dať na 10 min interval minimálne, 61 bude musieť byť skrátená tiež a ešte by do tej zóny mala chodiť 3tia linka a tá by mala mať konečnú priamo vrámci projektu. To žiaľ ich nezaujíma už...
Reakcia na: Solider #14:
Význam 94 na časti Zochova - Blumentál teraz kvôli neexistencii 5 stúpol, to je pravda, na to som nemyslel.

93 chodí v sedle plnšia ako 94, máva kapacitný problém na úseku Zochova - Hlavná stanica, najmä vo štvrtky a piatky, a keďže nemá "kompatibilný" interval, prestupy z 98/99 (ne)vychádzajú úplne náhodne. Ale s týmto zahustením bude aspoň prestup z 98 na 93+94 na Smolenickej do 4 minút, čo už je fajn -- a v praxi asi aj kratšie, keďže 98 snáď väčšinu spojov mešká 1-2 minúty.
Reakcia na: birch #32:
93 smer CMO naberá meškanie primárne kvôli CSS na križovatke Bratská x Smolenická. Preferencia nie je žiadna, "dopyt" taktiež chýba (aj keď stopy tam nainštalované sú), križovatka má pevný (a rovnaký) cyklus počas celého dňa, ktorý trvá zrhuba 80 sekúnd. Preto voz, ktorý obslúži zastávku Smolenická v minúte odchodu, z Jiráskovej už odchádza často minútu až dve zmeškaný. Ďalší kritický bod je CSS pri Shellke na Panónskej, ktorá tiež dokáže pripísať necelú minútku navyše - tam totiž na rozdiel od opačného smeru nie je osobitný signál pre MHD, keďže z buspruhu sa zároveň odbočuje k čerpačke či do Ševčenkovej ulice.
(V hre je ešte semafor pri zastávke Lúky II, ale ten smerom do mesta nespôsobuje nejaké tragické zdržanie a cez víkend je hlavne vypnutý.)
Tých 11 minút by bolo úplne reálnych pri existujúcej preferencii liniek 93/94 (+ ďalšie linky jazdiace po Panónskej) na spomínaných križovatkách.
Reakcia na: Jadran #1:
Voz sa ušetrí aj skrátením chronometráže v Petržalke o jednu minútu každým smerom. Jazdná doba Vyšehradská - Aupark za 11 minút je však reálna iba v okrajových časoch alebo v smere opačnom ako je dopravná špička (kedy pri 2 až 3-minútovom preklade vozidlá nezastavujú na všetkých zastávkach na znamenie). Cez víkend je meškanie na Zochovej často aj dve minúty, čo sa teraz zmení na tri - to už je skoro polovica intervalu.
Reakcia na: gejza #28:
To je všetko riešené v územnom pláne zón, resp. urbanistických štúdiach zón. Tam sú vždy navrhnuté komunikácie, kade pôjde MHD (niekedy dokonca podľa veľkého územného plánu mesta či územného generelu dopravy aj tbus) a tiež aj presné polohy zastávok (a obratísk). Tie sa potom môžu +- pár metrov hýbať, keby bolo treba. Ale tieto plány si dáva spracovať/aktualizovať často (väčšinou) mestská časť. Developer iba keď má záujem vybudovať nejakú veľkú štvrť (ako napr. Tebou spomínané Slnečnice).

Takže pri konkrétnej výstavbe sa jedná najčastejšie už iba o to, či sa ide podľa tej ktorej štúdie/územného plánu zóny, alebo to developer odmieta rešpektovať, alebo je tam množstvo malých stavebníkov, ktorí idú čiastkovo a nikto nechce budovať infraštruktúru komplexne. Prípady, že niekto má záujem budovať zastávku, alebo obratisko, nad rámec usmerňovacej dokumentácie sú, resp. čo som ja s tým robil boli veľmi zriedkavé.
Reakcia na: Petto #21:
A čo potom keď sa otvorí aj Dúbravka ...
Reakcia na: Petto #24:
chodim, ale to bolo uz aj pred letom na 95% autom (nakupy su asi logicke, a ci uz vylety alebo aj rozne urady a pod. su obvykle cesta s viacerymi cielmi a ono staci aby si mal v trase jednu MHD nie uplne dobre obsluhovanu relaciu a pouzitie auta je nasledne viac-menej nutnost)
Reakcia na: david1 #27:
ďakujem za info, mne išlo najmä o to, či developer má iniciatívu zvýšiť atraktivitu projektu prítomnosťou MHD alebo jeho záujem končí v momente, keď mu na účte cinkne platba od kupujúceho
Reakcia na: gejza #26:
V Slnečniciach žiadne obratisko samozrejme nie je.
Developer sa tam aj mesiace doťahoval s mestom o vybudovanie zastávky v zálive s prístreškami.

Nová obytná zóna na juhu Biskupíc tiež čaká na predĺženie L67. Tam sa obratisko malo vybudovať.

Slanec v Krasňanoch a nová obytná zóna nad Figarom je tiež bez obsluhy. Myslím aj bez obratiska.
Pôvodný Ahoj je osekaný už roky iba na špičku.
Reakcia na: 810zssk #16:
mňa skôr zaujíma trochu iný pohľad, ktorý sa vzťahuje najmä k novým projektom - existuje nejaká komunikácia medzi developermi a DPB a.s. ohľadom zahrnutia prípadnej infraštruktúry pre MHD do navrhovaných/realizovaných projektov ? (napr. akým spôsobom sa developeri rôznych projektov snažili zatraktívniť projekt vytvorením priestoru na zastávku, prípadne konečnú linky MHD ? Existuje napr. v Slnečniciach priestor na konečnú autobusu ?)
Reakcia na: Petto #21:
Nepostačuje poobede do Petržalky , Rače.

Do Petržalky je to natlačené od SNP.
Do Rače od Blumentálu , Račka.
Tu aj vďaka veľkej nepravideľnosti medzi spojmi.
Stíha sa ako tak v Ružinove a na Vajnorskej.