Niektorí vodiči MHD budú v pondelok ráno štrajkovať (2.9.2019 04:00 – 07:00)

Podľa dopravného podniku si odborári chcú vymôcť zhoršenie pracovných podmienok.

Na prvý deň nového školského roka, v pondelok 2. septembra 2019, ohlásila jedna zo štyroch z odborových organizácií vodičov MHD bratislavského dopravného podniku (DPB) výstražný štrajk. Štrajk by sa mal uskutočniť od 4:00 do 7:00, najrušnejšej dopravnej špičke, ktorá začína po 7. hodine by sa teda mal vyhnúť. Podľa dopravného podniku sa do štrajku plánuje zapojiť len malý počet vodičov, premávka liniek MHD by tak nemala byť ochromená.

"Budeme robiť všetko preto, aby MHD fungovala aj v pondelok ráno a sme pripravení vypraviť aj záložné vozidlá. V pohotovosti máme aj ďalších šoférov, ktorí sú pripravení okamžite nastúpiť do práce," uviedol Martin Žarnovický, manažér PR a marketingu DPB.

Predseda odborovej organizácie, ktorá štrajk vyhlásila, vo svojom letáku medzi dôvodmi na štrajk uvádza napríklad podľa neho neplatnú kolektívnu zmluvu, sankcionovanie vodičov za nenosenie uniforiem a skoršie odchody zo zastávok či zastaraný vozidlový park MHD. Kritizuje aj nákup ojazdených nízkopodlažných klimatizovaných vozidiel, ktorých výbava je lepšia než mnohých iných bratislavských autobusov, či nedávne skúšobné zvýšenie prepravnej kapacity električkovej dopravy električkovou trojičkou.

Dopravný podnik považuje štrajk za absurdný a jeho dôvodom nerozumie, keďže od nástupu nového vedenia sa snaží zlepšovať podmienky pre svojich zamestnancov a od júla tohto roka došlo k ďalšiemu výraznému navýšeniu platov vodičov a dielenských pracovníkov.

"Odbory Autošofér totiž nemajú záujem o konštruktívny dialóg a zlepšenie podmienok zamestnancov, ale vyvolávať iba paniku u cestujúcich. Všetky ostatné odborové organizácie DPB sa do štrajku nezapoja a aj podľa ich názoru je celý protest nezmyselný a nerozumejú ani jeho dôvodom. Odbory Autošofér prezentujú údajnú neplatnú kolektívnu zmluvu, aj vďaka ktorej sa zamestnancom postupne zvýšili platy za posledné 2 roky o takmer 30 %. Kolektívna zmluva však platná je a na jej základe zamestnancom posielame navýšené mzdy. Naopak pán Hitka sa snaží svojich kolegov pripraviť o časť zvýšenej mzdy tým, že kolektívnu zmluvu napáda na súde.

Bizarné je, že odbory Autošofér napádajú aj kúpu nízkopodlažných klimatizovaných autobusov, ktoré sú stále v bežnej prevádzke v Nemecku a v Rakúsku, vďaka ktorým sme počas leta nemuseli prevádzkovať staré neklimatizované autobusy Karosa a šoféri nemuseli pracovať vo vysokých horúčavách a zhoršených podmienkach.

Súčasne chceme v spolupráci s mestom doplniť klimatizáciu do desiatok starších električiek a kĺbových autobusov. Nové vedenie DPB súčasne vyhlásilo tender až na 85 nových autobusov, ktoré budú plne klimatizované a nahradia najstaršie neklimatizované vozidlá. Tým sa vodičom výrazne zlepšia pracovné podmienky.

Nové vedenie DPB sa snaží od svojho nástupu zlepšovať podmienky zamestnancom a od júla došlo opäť k výraznému navýšeniu platov vodičov i dielenských pracovníkov.  Chceme vyzvať šoférov, aby si podrobne preskúmali podmienky štrajku a zistili, či náhodou nebojujú sami proti sebe. Ak by DPB podmienky odborov Autošofér realizoval, dôjde k zhoršeniu podmienok zamestnancov a aj prevádzke MHD," uvádza sa v stanovisku Dopravného podniku Bratislava k ohlásenému štrajku.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Error 0x007 #14:
On nie je retardovaný, on je "len" príšerná oportunistická sviňa.
"Predseda odborovej organizácie, ktorá štrajk vyhlásila, vo svojom letáku medzi dôvodmi na štrajk uvádza napríklad podľa neho neplatnú kolektívnu zmluvu, sankcionovanie vodičov za nenosenie uniforiem a skoršie odchody zo zastávok či zastaraný vozidlový park MHD. Kritizuje aj nákup ojazdených nízkopodlažných klimatizovaných vozidiel, ktorých výbava je lepšia než mnohých iných bratislavských autobusov, či nedávne skúšobné zvýšenie prepravnej kapacity električkovej dopravy električkovou trojičkou."

- Man, are you like seriously retarded?
Reakcia na: 810zssk #12:
Takze Hitka ziada od DPB, aby porusili zakon - pekne, pekne 🙂
Reakcia na: MatejBA #11:
Dopravca je pravidelnu autobusovu dopravu v zmysle zakona o cestnej doprave povinny vykonat podla cestovneho poriadku. Nie o minutu, tri, alebo desat minut skor. Odchylka od CP je mozna len ked to podmienky vyzaduju (napr. zapcha, technicke problemy, atd), nie preto ze vodic sa rozhodol.
Reakcia na: S499.1023 #9:
Nie je nahodou skorsi odchod zo zastavky porusenie nejakeho zakona ci co? (resp. mozno iba pri drahovych vozidlach? Fakt sa seriozne pytam, lebo mam pocit, ze to je nejak definovane niekde, ale netusim kde to zacat hladat) - lebo ak by to tak bolo a nie je to iba moja chybna domnienka, tak by v podstate Hitkoun ziadal, aby DPB porusil zakon.

A urcite sa odborovy predak da vzdy vyhodit z firmy, kebyze sa velmi chce. Vsetko sa da 🙂
Reakcia na: juraj76 #6:
Jožko Hitka si práve preto založil svoje odbory, aby bol nevyhoditeľný. Inak predtým mlčal preto, lebo si so Zrovnalom "rozumel" a robil mu "poradcu" .
Reakcia na: shaggy #2:
Nemaj obavy, veľa vodičov sa tohto rádoby štrajku so pseudodôvodmi "len aby sme sa prejavili" z tvorivej dielne súdruha Hytku nezúčastní. Osobne si myslím, že vynechaných spojov nebude viac, ako v bežné ráno pracovného dňa, keď sa vozy kazia.

Navádzať zamestnancov, aby štrajkovali po zvýšení platu, a ešte s takýmito smiešnymi malichernosťami, toto naozaj boh nevidel. Niektorí sú ale natoľko tupí, že súdruhovi Hytkovi naletia, lebo zlý, zlý dopravný podnik a večné nepokoje so všetkým, či je tak, alebo onak.
No a to bude práve tých pár vynechaných spojov zrejme.
Reakcia na: juraj76 #6:
Takejto požiadavke by nemal vôbec DP vyhovieť, a za takýto návrh by možno inde dostal aj hodinovú výpoveď!
Aj ja dávam jednoznačne za pravdu DP. Ak niekto robíte v DP, aká je to veľká odborová organizácia? Patrí medzi nové? Ak už pôsobí dlho, kde bola za predchádzajúcich vedení (za Belfiho, Urbana)? Akože sa vtedy neozvala?
1. Vyčíta tomuto a asi aj predtým dočasnému vedeniu nákup ojazdených autobusov. Ale toto jednoznačne pôsobili predchádzajúce vedenia DP. Vždy sa nakupovali auobusy na iné ciele, ako na nahradenie najstarších KAROS- viď posledný tender v roku 2017, keď prednejšia bola linka 50 ako nahradenie starých KAROS (Skôr mal nakúpiť väčší počet kĺbových autobusov a z nich časť použiť na linku 50). A ktovie ako by bolo rozdelených tých 35 autobusov, ktoré Urban chystal údajne nakupovať minulý rok. Ak by pokračoval ďalej, KAROSY by tu jazdili možno aj ďalších 25 rokov. A Pán Hitka, ako sa vtedy ozval? Nepočul som o ňom až doteraz! A práve tým mlčním donútil nakúpiť DP tieto ojazdené autobusy!
2. Čo predchádzajúce vedenia urobili s klimatizáciou za celých 8 rokov? Nič. Len nové vozidlá sa nakupovali klimatizované a so starými sa neurobilo nič. A pritom ako sa zdá (podľa terajšieho vedenia), spraviť sa dá. A Pán Hitka opäť za celý čas nič. Keď bolo treba sa ozvať mlčal a kričí teraz, keď by mal byť radšej ticho.
3. Doslova za neuveriteľnú považujem požiadavku na skoršie odchody zo zástavok. Načo sú cestovné poriadky podľa Pána Hitku? Pre srandu? Ako k tou prídu cestujúci liniek, ktoré majú interval aj 20- 30 minút? Toto môže presadzovať už naozaj len chorý človek! Takejto požiadavke by nemal vôbec DP vyhovieť, a za takýto návrh by možno inde sostalaj hodinovú výpoveď!

Mám však jednu otázku. DP aj tu tvrdí, že nakupuje 85 autobusov. Ale nebolo by lepšie hovoriť o 84? Predsa len, jedno vozidlo má slúžiť pre autoškolu. Čiže nie pre cestujúcich. Alebo sa s ním ráta aj do bežnej premávky? Napríklad pri vodičoch v zácviku?
Nahradiť bezplatné cestovné pre veľmi veľkú skupinu cestujúcich (70+ rokov) zľavneným cestovným a hneď bude na vyššie mzdy.
Reakcia na: Jajboli #3:
Keďže všetci vieme, ako fungujú vedúci predstavitelia odborov, tak za minulého vedenia boli asi správne "motivovaní", preto boli ticho.
Tiež mi nie je jasné za čo štrajkujú. Tie busy čo obstarali sú nutné na prepravu počas rekonštrukcií. zdá sa že odborári len politikárčia, za to v časoch keď DPB jasne preferoval konkrétnu značku dodávateľa vozidiel MHD, držali hu**. Alebo keď bol do vedenia DPB nominovaní stranícki nominanti a konkurzy boli fiktívne.
Reakcia na: shaggy #1:
Vedel by mi niekto z mínuskujúcich (ak má odvahu) odpovedať na tieto otázky:
- čo je zlé na pokutách za nenosenie uniformy? Nevidel som pracovníkov ZSSK, že by štrajkovali kvôli tomu.
- čo je zlé na nákupe starších, ale dobre vybavených autobusov? To im vadí, že sa ľudia počas výluk vozia v niečom normálnom?
- prečo by si mali vodiči jazdiť, ako sa im zachce? Nemajú odchádzať skôr zo zástavok, tak tam proste počkajú.

Ak mi vadí, že sa ako kominár zamažem od sadzí a musím nosiť kominársku uniformu, tak proste kominára robiť nejdem.
Chcem sa poďakovať vydieračom, že sa vďaka nim možno neodveziem v pondelok pred siedmou (lebo neviem, či môj spoj pôjde, alebo nie). A dám vám radu - ak nie som spokojný s výplatou, tak idem za šéfom. Ak šéf nie je ochotný mi zvýšiť, tak mám dve možnosti - nechám to tak, alebo dám výpoveď. Ale nevydieram (a štrajk nie je nič iné, než vydieranie, zamestnávateľ nemá takú istú možnosť tlaku na zamestnancov).
Už aby tu bolo čo najviac Ukrajincov.