Mesto vyhodnotilo prvé tri týždne dopravných obmedzení

Linky 201 a 202 sa podľa magistrátu zrýchlili a prepravili viac cestujúcich.

Bratislavský magistrát zverejnil štatistiky využívania MHD a prínosov vyhradených pruhov na Gagarinovej ulici za obdobie prvých troch týždňov dopravných obmedzení na Mlynských nivách a pod Prístavným mostom. Z toho jeden týždeň bol ovplyvnený menšou intenzitou premávky z dôvodu jarných prázdnin v Bratislavskom kraji.

Rýchlejšia MHD smerom do Vrakune

Z údajov získaných z palubných počítačov vozidiel MHD sa ukázalo, že v rannej špičke je priemerná jazdná doba liniek 201 a 202 z Dolných honov do mesta približne rovnaká ako pred začiatkom dopravných obmedzení. Magistrát však predpokladá, že v prípade nerealizovania vyhradeného pruhu by sa jazdná doba trolejbusov smerom do mesta predĺžila, podobne ako k tomu prišlo na linke 212, ktorá premáva po Mierovej ulici, kde nie sú vyhradené jazdné pruhy pre trolejbusy.

Výraznejší vplyv má vyhradený pruh pre autobusy a nákladné vozidlá v smere z mesta do Vrakune, kde sa podľa magistrátu skrátila priemerná jazdná doba liniek MHD v popoludňajšej špičke medzi zastávkami Hraničná a Cintorín Vrakuňa z 31 minút na 10,5 minúty.

Situáciu by ešte mohol zlepšiť vyhradený jazdný pruh na Popradskej ulici pred križovatkou s Ulicou Svornosti, ktorého zriadenie mesto avizovalo, ale zatiaľ nebol realizovaný.

Cestujúcich na linkách 201 a 202 pribudlo

Z výsledkov automatického sčítania cestujúcich v trolejbusoch liniek 201 a 202 vyplýva, že týmito linkami cestuje v rannej a poobednej špičke približne o 1000 cestujúcich viac než pred dopravnými obmedzeniami. Priemerný počet cestujúcich stúpol v rannej špičke zo 4971 na 6020 cestujúcich a v popoludňajšej špičke z 2569 na 3524 cestujúcich. Zvýhodnených 7-dňových lístkov zakúpených cez aplikáciu IDS BK sa predalo tiež približne o 1000 kusov viac.

Možnosť bezplatného cestovania na vybraných linkách a ponuka cenovo zvýhodneného 7-dňového cestovného lístka potrvajú ešte do konca marca.

Mesto pripravuje ďalšie opatrenia

Dopravné obmedzenia pod Prístavným mostom najvýraznejšie zasiahli autobusové linky 96 98 a 196, ktoré premávajú cez Prístavný most, kde zaznamenávajú najväčšie meškania v rannej špičke. Magistrát uvádza, že v krátkom čase predstaví riešenie na zlepšenie situácie na týchto linkách.

Ďalšie zmeny mesto pripravuje v svetelnej signalizácii a dopravnom značení v úsekoch, ktoré sa ukázali ako problematické. „Upravíme signálne plány na križovatkách Prievozská/Bajkalská a Gagarinova/Tomášikova a pristúpime tiež k úprave vodorovného značenia na diaľničnom zjazde na Bajkalskú a na rozdvojke z Bajkalskej na diaľničný obchvat, Prístavnú a Slovnaftskú. Registrujeme výhrady ku kvalite vodorovného dopravného značenia na Gagarinovej ulici, zvlášť k výraznej viditeľnosti pôvodných pruhov. Hľadáme preto technologický spôsob ako potlačiť ich viditeľnosť, ktorá môže za istých okolností pôsobiť mätúco. Ďalšou významnou výhradou bolo porušovanie jazdy v pruhoch pre verejnú dopravu. Tu je potrebné povedať, že polícia využíva objektívnu zodpovednosť a že prvé pokuty by mali vinníkom prichádzať už v týchto dňoch,“ uvádza sa v tlačovej správe magistrátu.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Značenie z Bajkalskej na Prístavnú resp. Prístavný most je tragické. Keby som nebol skúsený vodič a opatrný človek, už stokrát by som tam mal nehodu. To, čo je nakreslené na vozovke, sa ani nepokúšam pochopiť, je to zmätočná spleť čiar rôznych vzorov a farieb (asi nech si každý vyberie). Nehovoriac o tom, že ako tak to dáva logiku cez deň - večer alebo za dažďa to tam nemusí byť vôbec. Zdá sa, že autor značenia zrušil predtým existujúce usporiadanie, kde stredný pruh mohol odbočiť zároveň na Prístavnú/Prístavný most a ku Slovnaftu. Ale môžem sa mýliť.
Reakcia na: IBBI #28:
Možno by stačilo aj trocha myslieť. Je predsa logické, že keď sú obmedzenia, tak sa spomalí o niečo doprava. Nehovoriac o tom, ak sa stane nehoda, to potom platí aj 3 násobne.
No, zda sa ze ludia po prvotnom vyskusani si vlakov, MHD, presedlali nazad do aut.
https://auto.sme.sk/c/22084848/na-bratislavskom-obchvate-su-kolony.html
Po Gagarinke jazdím len občas, od zavedenia bus pruhov som tadiaľ išiel autom len jediný raz, a to bolo zrovna potme a v silnom daždi. Zišiel som z D1 a smeroval do centra. Celá cesta bola poriadne neprehľadná. Staré pruhy, nové pruhy, všetko sa to zlievalo dokopy. Niektoré autá išli podľa jedných, iné podľa druhých. Radšej som pokračoval v pravom pruhu za kamiónom až po Tomášikovu, kde som odbočil. Snáď za to žiadna pokuta nepríde. VDZ katastrofa, patrilo by sa to vylepšiť.
Reakcia na: Ike #25:
Áno, považujem to za dostatočné značenie. A križovatka to rozhodne nie je. A vidno to z dostatočnej vzdialenosti tú značku. Kto sa vyhovára že nie, tak nech navštívi očného. Takto sa to bežne značí aj v zahraničí v dedinách zvaných Londým, Paríž, Berlín, Mníchov, Viedeň a podobne. Zaujímavé na tom je to, že z 20 áut, čo to nedodržiavajú je 19 s BA EČV. Podľa vašej logiky potom aj pred každou križovatkou musí byť značka upozorňujúca na križovatku, aj na to, či budem na hlavnej alebo nie. Potom mi tá podobná značka chýba na každom výjazde, resp. zjazde z diaľnice, kde sa cesta rozširuje na 2 pruhy a potom sa zužuje zase na 1 pruh.
Reakcia na: bobitwo #24:
Naozaj považuješ toto

https://goo.gl/maps/LpN5Qwri5Eq

za dobré značenie? Lebo podľa mňa to horšie byť nemôže. Vodorovné značenie v križovatke vyslovene hovorí o tom, že za križovatkou pokračujú dva priebežné jazdné pruhy a za križovatkou je zrazu vyblednutá značka (na ktorú sa v zmysle zákona 8/2009 Z. z. pri-me-ra-ne
😉 vzťahujú ustanovenia týkajúce sa jazdy v BUS pruhoch), ktorá je tam, ako sa vraví, s krížikom po funuse. A to nehovorím, že do toho asi štyri generácie vodorovného dopravného značenia.

Aby som len nekritizoval, predovšetkým tam mala byť značka C25 v dostatočnom predstihu na oboch stranách cesty, ktorá jasne informuje, že pravý pruh je odbočovací a ľavý je priebežný. Pri pravom pruhu malo byť znázornené pokračovanie s obmedzením. A čiary, podotýkam len tie relevantné, tam mali byť jasne viditeľné, pričom prerušovaná čiara mala ísť nie pararelne s priebežným jazdným pruhom, ale paralelne s pravou krajnicou odbočovacej rampy. A ten nápis BUS by tiež po 15 rokoch zaslúžil obnoviť.

Samozrejme, že sa nezastávam zámerných predbiehačov.
Reakcia na: SuchSoft #23:
Keby len tam. Na Moste SNP je už 10 rokov či koľko BUS pruh pri Dóme sv. Martina. Napriek tomu pravidelne tam vidno šoférov, ktorí si to hlavne ráno a po obede tade veselo šinú ako by sa nechumelilo. A sú to zvyčajne všetko ľudia, čo to dobre poznajú a jazdia tade roky.

Dal by som príklad z Británie a Nemecka, kde som to reálne zažil. Podobná situácia ako v BA, masívne opravy, tak sa snažili presmerovať dopravu na iné cesty, tak kde bola možnosť, tak z 4 prúdovky zúžením pruhov spravili 4-pruh + 2xBUS pruh. Ale šoféri sa sťažovali, že neprehľadné, úzke pruhy a tak, to isté, čo aj v BA. Tak mesto, OK, dáme normálnu šírku pruhov. Cez noc zmenili značenie na pôvodné, ale s malou zmenou 2x pruh pre vozídlá + 2x BUS pruh. Na to veľká sťažnosť šoférov, že čo to má byť, či si robia srandu, že teraz sa tam tlačia ako sardinky a zápchy až neviem kde. Mesto zaslalo odpoveď, že kvôli sťažnostiam šoférov na šírku pruhov a komplikovanosť značenia to zjednodušili. Teraz tam tam šírka pruhov čo bola predtým a značenie je jednoduchšie, keďže pre osobné autá tu už je len 1 pruh v danom smere. Jednoduchšie to už byť nemôže. Ak sa im nepáči, koľko stoja s autami v zápche, tak majú možnosť využiť MHD, ktorá vďaka tomu na daných úsekoch (niekde to bolo 10 minút, niekde 40 minút) skrátila svoj čas jazdy. Pokiaľ nechcú, nik im nebráni aj naďalej využívať auto, ale mesto to už viac meniť nebude. Podľa ich výpočtov priemerná obsadenosť spojov MHD ešte pred opravami bola 70 ľudí (65 áut zaberá zhruba 500m v pruhu) , po začiatku opráv opráv stúpla obsadenosť spojov na na 100 ľudí (ekvivalent v autách 800m). Po 2 týždňoch od poslednej zmeny síce stúpla obsadenosť MHD len na 115 ľudí, ale skrátilo sa meškanie liniek na danej trase o 10-40 minút v exponovaných časoch, tým pádom MHD jazdí relatívne presne a mohli odobrať z linky 1-2 spoje, ktoré tam boli kvôli meškaniam a nasadili ich inde. Tým pádom aj MHD dokáže ušetriť. Pre rýpalov, že 115 ľudí je veľa, tak sa bavíme o 18m autobusoch, ktorí majú kapacitu cca 150 ľudí. Dokonca v jednom meste im vyšlo, že takýmto spôsobom dokázala MHD prepraviť namiesto 2600 ľudí za hodinu až 10 000 a to nemuseli pridať ani jeden stroj na linku a cesta ľudí, čo tade cestovali sa skrátila z 35 minút oproti tomu, čo bolo predtým. Hraničná kapacita 1 jazdného pruhu je 2500 vozidiel za hodinu. Pokiaľ sa ich tam natlačí viac, tak sa doprava zastaví a počet áut, ktoré tade prejdú za hodinu môže klesnúť až na 1500 vozidiel. Takže mesto sa rozhodlo, že pre nich je viac výhodnejšie mať tam ten BUS pruhu, lebo v ňom sa za hodinu odvezie 10 000 ľudí a jeden pruh pre autá v ktorom sa odvezie cca 2300 ľudí za hodinu, ako tam mať 2 normálne pruhy kde sa odvezie odvezie tade 6000 ľudí. Navyše to malo aj vedľajšie pozitívne veci a to že sa zlepšila kvalita vzduch, klesla hlučnosť, stúpol počet cyklistov (predtým tak 20-30 za hodinu, po ukľudnení dopravy to stúplo na 400-500 za hodinu) a navyše vďaka tomu príde 10 tisíc ľudí v tom čase na miesto určenia o 30 minút skôr do cieľa 2x denne, takže majú viac voľného času, ktorý môžu využiť na iné aktivity. Samozrejme automobilová verejnosť vo veľkom protestovala a sa sťažovala, ale mesto povedalo, že pre nich je viac pohodlie 10 500 ľudí cestujúcich MHD, či na biku ako 2200 ľudí, čo jazdia na autách. Samozrejme sa do toho ťažko dá zarátať, koľko ľudí v okolí ocenilo menej áut na ceste.
Reakcia na: Ike #2:
Nechápem, čo je na tom komplikované, práveže si myslím, že to značenie je úplne jasné a jednoznačné. Alebo som taký génius, že hneď chápem, čo znamenajú tie značky??? 😁
Dokonca, aj človek, ktorý tie značky nepozná, tak intuitívne sa dá pochopiť, o čo ide.

A veruže vídam každý deň veľa nechápajúcich vodičov. Napr. keď sa ide z mesta, tak sú tam 2 odbočky na diaľnicu, hneď prvý vjazd na diaľnicu je označený úplne jasne, ale aj tak je cesta plná vodičov, čo tam nemajú čo robiť. Značka tam hovorí o tom, že môžeš prejsť cez pravý pruh, zaradiť sa do práve rozšíreného (úplne vpravo) - vjazd na diaľnicu, ale v tom pravom nesmie vodič os. mot. voz. ostať. Všetci tam ostávajú v zákaze a odbočujú až na druhý výjazd na diaľnicu, a podaktorí ani to nie, ostávajú v zákaze aj ďalej. Ani raz som nevidel policajtov kontrolovať tento úsek, je to jeden z úsekov, kde sa BUSy najviac zdržia.
Reakcia na: Peter6607 #1:
A pritom ten úsek sa dá bez väčších nákladov "vyBUSpruhovať" v smere do mesta.
Od križovatky Vrakunská, Uzbecká, Železničná, Hradská až po odbočku na Priekopnícku je možné bez rozšírenia komunikácie "nakresliť" BUS pruh. Na niektorých miestach je potrebné zrušiť "ostrovčeky" v strede cesty. Pred odbočkou Priekopnícka by to bolo na úkor vyhradeného pruhu pre zastávku BUSov v smere z mesta. Ale možno by sa to tam aj dáko pomestilo, nemám zmerané.
Ďalej by bol už len BUS pruh (resp. pruh so zákazom vjazdu pre osobné motorové vozidlá) s tým, že osobná doprava by šla po Priekopníckej a vyšla by na Popradskú cez pumpu (tam by sa zmenila jednosmernosť na opačnú ako teraz). Bolo by to síce tak trochu o držku, a obyvatelia Priekopníckej by sa moc nepotešili, ale ako dočasné riešenie by sa to hádam dalo spraviť. V smere z mesta tam BUS pruh netreba.
Reakcia na: bobitwo #20:
k tomu 1), zrejme nie som sám s dojmom, že tu použitá oranžová je tmavšia než zvyčajne... Už aj na slávnej trojpruhovej diaľnici to je, myslím si, vidieť viac.
A druhým problémom je zatieranie starých čiar - o.i. potme v daždi sa oboje leskne vcelku podobným spôsobom. Opäť si požičiam príklad z diaľničnej siete: keď sa skúšali rôzne verzie výjazdu na Prístavný most od Baumaxu, čiary sa zakaždým prefrézovali a nanieslo sa nové radenie pruhov. Verím, že pri dĺžke Gagarinovej by to bol viditeľne väčší náklad, ale rozhodne by bol opodstatnený a hlavne trvalý. (Stále mám pred očami z. Romanova, kde zabudli pri obnove značenia na buspruh - samozrejme, že po chvíli tá akože zatretá nová čiara vykúkala viac, než staršia čiara buspruhu.)
ja by som mal len pár poznámok k danej téme
1) žiaľ oranžová farba musí byť, keďže to je dočasné značenie. Na to, aby to bolo natrené bielou farbou, tak to nespĺňa technické parametre šírka pruhov atď.
2) šmykľavosť farby. Tiež ako chodec za mokra sa vyhýbam prechodu, alebo aspoň farebnej časti. Farba na vodorovné značenie je presne určená a nešmýka sa. Žiaľ nikde už nie je definované čím a v akom pomere sa môže riediť
3) organizácia pruhov je aká je, ale nepovažujem to za katastrofu, stačí sledovať značky. Vo všeobecnosti platí, že pravý pruh nie je pre osobné autá viac menej po celej dĺžke. To že stĺpy sú ovešané reklamami vadí množstvu ľudí už roky.
4) prešli už 3 týždne a 95% vozidiel čo tade jazdí už minimálne 3x tade išla. 80% vozidiel tade jazdí 5x ráno a 5x po obede cez pracovný týždeň. To že niekto nie je schopný sa to naučiť za 3 týždne už nie je problém značenia.
5) chápem, že ľudom vadí trúbenie, ale šofér MHD má zodpovednosť za pasažierov a pokiaľ sa mu tam na poslednú chvíľu nacpe nejaký blbec, tak čo má robiť.
Reakcia na: lili #15:
lili, upozornil som môjho vodiča, aby špeciálne pri Tvojom dome netrúbil .... verím, že rovnako seriózne sa zachovajú aj ostatní tunajší chalani a dievčatá .... pokiaľ však máš nejakú pripomienku k vodičom, ktorých zamestnáva Dopravný podnik Bratislava a.s., skús zvážiť možnosť kontaktovať webové stránky toho podniku
Reakcia na: Andy #16:
Nepomýlila, pretože jej je jedno, kde je, hlavne, že sa vyzvracia.
Reakcia na: mku81 #11:
Včera poobede po piatej vyberali pri TA3-ke smerom von z mesta...
Reakcia na: lili #15:
Nepomýlili ste si náhodou stránku kam píšete?
Dobry den,
byvame v useku Prievozska,kde su upravene cestne pruhy *v skutocnosti uz niekde od casti Nove zahrady. Mozem sa opytat,vasi vodici dostali povolenie porusovat dopravne predpisy a vytrubovat a vytrubovat? Oznacte tu cestu tak jasne a viditelne,aby vam ludia neliezli do pruhu a zariadte,nech sa tu da nadalej zit! Alebo si pridte vyskusat,co je to den-noc pocuvat ten cirkus. Vobec je to cesta suca na permanentny policajny dozor,kde by si mohli zarobit do statnej kapsy najma koli porusovaniu rychlosti a odbacania po smere na Gagarinovu do lava smerom na vjazd k OC Retro.
A taktiez sa na to vase znacenie na zemi pozrite po dazdi a najma vecer!Uvidite,ze nic nevidite.
Reakcia na: david1 #12:
Akurát, že obe akcie končia súčasne. 😁
Reakcia na: david1 #12:
Tý?
Reakcia na: Pajo #10:
Tam sa to skôr prejaví po ukončení bezplatnej prepravy. Tý čo dovtedy jazdili MHD tak mali určite predplatné lístky..
Reakcia na: Viko #9:
vsmere do vrakune zo zaciatku intenzivne pokutovali, stali vo vyusteni mierovej a odstavovali... raz som tam videl 4 auta ostavene a smutnych vodicov v nich... posledne dva razy som tam uz policajtov nevidel... co sa tyka zrychlenia dopravy, stale vidim najvacsi problem na vrakunskej