Pomôžte priateľom dopravy zachrániť a obnoviť historickú Karosu C 734.00

Urobiť tak môžete poukázaním dvoch percent z dane z príjmov.

Bratislava má možnosť prezentovať sa ďalším historickým autobusom. Autobus Karosa C 734.00 vyrobený ešte v roku 1982 zachránil pred zošrotovaním Klub priaznivcov historických vozidiel a techniky z Bratislavy.

Cieľom Klubu priaznivcov historických vozidiel a techniky je záchrana vozidiel a techniky súvisiacich s autobusovou dopravou. „Autobus, ktorý sme zakúpili, nás nadchol nielen svojim stavom, ale aj patinou, dobovým vybavením, pôvodným motorom, či ovládaním otvárania dverí zo stanovišťa vodiča pomocou páčky. Toto otváranie sa v novších vozidlách značky Karosa nahradilo vyťahovacími prepínačmi“, uviedol Marek Bardač, predseda klubu. Klub tvoria z časti zamestnanci Dopravného podniku Bratislava, a. s. a tiež dopravní nadšenci, nielen z Bratislavy. „Samozrejme, ide len o prvotinu. V nákupe historických vozidiel a ich oprave sa budeme venovať ďalej a zbierku rozšírime. Uvažujeme o expozícii prístupnej verejnosti napr. v dopravnom múzeu“, dodal Bardač.

Nový rad autobusov Karosa 730 sa stal nástupcom radu Š 11. Sériová výroba tohto radu začala v roku 1981 linkovým autobusom Karosa C 734. Do vozidlového parku bratislavského dopravného podniku pribudli linkové autobusy Karosa C 734 už v závere roka 1981. Využívali sa najmä na nepravidelnú dopravu, no nasadené boli aj na linkách MHD. Využívané boli až do roku 1999, resp. v prevádzke prímestskej dopravy v bratislavskom kraji sa tento typ vyskytoval až do roku 2006. Do bratislavskej MHD zasiahli Karosy C 734 ešte na krátky čas počas jari 2008, kedy ich ako záložné vozidlá pre dopravný podnik využívala spoločnosť Zájazdy Bratislava.

Klub priaznivcov historických vozidiel a techniky je neziskovým občianskym združením. Podporiť opravu a údržbu autobusu a činnosti klubu môže verejnosť okrem dobrovoľníckej činnosti aj poukázaním 2 % z dane z príjmov fyzických a právnických osôb. Údaje pre poukázanie 2 % z dane z príjmov:

  • Názov organizácie: Klub priaznivcov historických vozidiel a techniky
  • Sídlo: Pavla Horova 23, 841 08 Bratislava
  • IČO: 34000101
  • Právna forma: občianske združenie

Potrebné tlačivá a informácie o spôsobe poukázania 2 % môžete nájsť na stránke www.dvepercenta.sk. Členovia klubu vám ďakujú za vaše príspevky na podporu jeho činností.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: autobus #10:
A (najmä v lete) by to isto ocenili aj cestujúci 😂 😂
Reakcia na: Petto #8:
To je škoda že by sa nedala nasadiť na MHD,určite by si mnohí šoféri radi pripomenuli "staré" časy a zajazdili by si na takej pekne vynovenej KAROSE. 😎
Reakcia na: Viko #1:
Posledné roky jazdila u súkromníka, ktorý prevádzkuje zmluvnú dopravu do areálu Atómovej elektrárne Mochovce. Predpokladám že jeho predchádzajúci život súvisí s armádou alebo políciou.
Reakcia na: autobus #2:
Nie,nedala by sa na MHD. Taky voz uz nema co hladat v premavke MHD. ADD2 uplne postacuje ze tu este oxiduju 741 CNG z rovnakeho radu autobusov.
Reakcia na: autobus #6:
Že to vravíš práve ty.😂
Reakcia na: Durkø4941 #5:
Nehraj sa tu na mudrca,ty mudrlant,keď nemáš nič k téme tak odprejskni
Reakcia na: autobus #4:
Precitaj si po sebe aspon 3 krat ten komentar co si napisal a pochopis
Reakcia na: Durkø4941 #3:
Na akého dealera ?
Reakcia na: autobus #2:
Cislo na dealera poprosim?
Koľko EUR by asi tak stála tá obnova tej KAROSY ? Nebolo by lepšie kúpiť dáku takú staršiu KAROSU na inzerát v lepšom stave,prípadne úplne zachovanú ? Dala by sa potom nasadiť na linky MHD a jazdiť s ňou ?
Náhodou nemáte informáciu, u koho jazdila pred tým nitrianskym majiteľom, že sa uchovala v takom autentickom stave?