Inštalácia nabíjacích miest pre pantografové nabíjanie elektrobusov

Ako prvá bola nainštalovaná nabíjačka na Patrónke.

V týchto dňoch začala inštalácia nabíjacích miest pre pantografové nabíjanie elektrobusov, ktoré umožnia priebežné rýchlonabíjanie vozidiel priamo na linkách. Takéto miesta sa okrem vozovní Krasňany a Jurajov dvor budú nachádzať na Patrónke na konečnej zastávke linky 43 a na Kollárovom námestí na konečnej linky 80. Výstavbu nabíjacích miest realizuje pre dopravný podnik spoločnosť Elektra Slovensko v spolupráci s firmou Elektrizace železnic Praha.

Ako prvé bolo nainštalované nabíjacie miesto na Patrónke, ktoré by malo umožniť celodennú premávku elektrobusu na linke 43 bez nutnosti výmeny vozidla v priebehu dňa, ako je tomu v súčasnosti.

Bratislavské elektrobusy SOR NS 12 Electric a SOR EBN 8 sú vybavené strešným nabíjacím 5-pólovým zberačom poľskej firmy EC Engineering pre nabíjací systém Ride&Charge od tejto firmy. Nabíjacie miesta budú pripojené na rozvody 600 V dopravného podniku. Podľa údajov výrobcu má zariadenie maximálny výkon 600 kW a maximálny prúd 1000 A.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #25:
Ved nakupia klbove Solarisy, co tu testovali. 😉
Reakcia na: david1 #10:
Nemyslel som kapacitu, ale keď sme už pri nej, čo tam bude jazdiť cez leto?
Reakcia na: S499.1023 #23:
A potom budú plakať, že majú preťaženú meniareň 🙄
Reakcia na: TeBeCe #22:
Presne tak som to predpokladal, že DPB ide primárne o to, aby nemusel zriaďovať nové odberné miesto ale kŕmil to z meniarne.
Reakcia na: Miro #17:
Tecie tam jednosmerny prud.
http://www.ec-e.pl/Info/EN/index.html
Reakcia na: S499.1023 #20:
To ma na tom tiež zarazilo.
Reakcia na: Miro #17:
Ale ak platí "Nabíjacie miesta budú pripojené na rozvody 600 V dopravného podniku" , tak je celé trojfázové pripojenie len zbytočný medzikrok a generátor strát.
Aha, cize Vieden a Praha si vybrali nejake trapne riesenia proti nasmu - progresivnemu. 😉
Reakcia na: Miro #17:
Hej, to je tiež významný faktor. Ako aj bezpečnosť, údržba atď. Vďaka za vysvetlenie.
Reakcia na: Melange #16:
Rozdiel môže byť aj v maximálnom výkone, ktorý môže tiecť z troleja do zberača.

Z bežného trolejového vedenia sa nabíja jednosmerným prúdom, tento bratislavský systém vyzerá na trojfázové pripojenie (5 kontaktov = 3 fázy + nulový vodič + ochranný vodič). To je určite výhodnejšie na prenesenie vyššieho výkonu a tým pádom skrátenie času nabíjania.
Reakcia na: IBBI #13:
Samozrejme, to riešenie vyzerá omnoho praktickejšie. Ale zaujímavejšie by bolo porovnanie finančnej náročnosti týchto dvoch riešení.
Reakcia na: IBBI #13:
Dalo by sa, len DPB si zvolil iné riešenie, než má DPP...
http://mhd86.cz/wp-content/uploads/2017/10/22547647_10209659563475752_1728451358_n.jpg
Reakcia na: Solider #12:
Zrejme mal na mysli trolejbusový trolej.
Reakcia na: IBBI #11:
A na hodinách fyziky v škole si spal? 😅
Nedalo sa to spravit tak, ze by sa dali nabijat tie busy zo standardneho elektrickoveho troleja? To znamena, ze miesto tychto stanovist by sa nad miestom kde budu parkovat tieto busy natiahol klasicky elektrickovy trolej lubovolnej dlzky. Tym padom tam mozu stat v rade viacere busy a nemusia stat na presne vyznacenom mieste. Ale nie som elektrikar, tak neviem.
Reakcia na: Valec #7:
Prečo by sa tam neujali? Jazdí sa tam rovnakou kapacitou X rokov.
Reakcia na: david1 #6:
Nuž môj názor je taký, že v súčasnosti elektrobus predstavuje málo muziky za veľa peňazí. Plyňák by poslúžil lepšie, a možno by bol vo finále aj ekologickejší.
Reakcia na: Dispecer #4:
No tak bud som slepy alebo tam ten prikon najst neviem. Nejake prierezy vodicov a prudove rozsahy isticov som nasiel, ale to je velmi orientacne. V rozpocte nevidim nikde samotnu "krabicku".

V tomto dokumente na strane 60 sa pise o beznom vykone 150-350kW (suhlasi so schemou, ktora je tam zakreslena), ale ze coraz beznejsie su objednavky na systemy s vykonom 450 kW, pricom maximum je 600kW. Tiez je to dost velky rozsah, ale predsa o nieco mensi, ako 250 az 1600 A.
http://pspa.com.pl/assets/uploads/2018/12/Raport_PFR_elektromobilnosc_w_transporcie.pdf
Reakcia na: david1 #6:
A keby sa z nejakého dôvodu v Lesoparku neujali, tak by sme tú dobíjačku demontovali? Ja si práve myslím, že keď sa už rozhodlo nakúpiť elektrobusy, stojí za to najskôr otestovať ich v rôznych podmienkach aj za cenu toho, že náklady na prevádzku sú vyššie a následne sa rozhodnúť, kde sa hodia najlepšie a tam vybudovať tú infraštruktúru.