Karosa B 741 CNG #1631 dojazdila

Autobus úplne zhorel vo vozovni Trnávka.

Dňa 20. novembra 2018 vznikol v ranných hodinách vo vozovni Trnávka požiar autobusu Karosa B 741 CNG #1631. Autobus na plynový pohon, ktorý ešte ráno odjazdil časť služby na linke 133, bol požiarom pred dielňami úplne zničený a jeho oprava už nebude možná.

V nedávnej minulosti boli požiarmi úplne zničené aj ďalšie dva autobusy na plynový pohon. V novembri 2016 zhoreli autobusy Tedom C12 G #2105 (na Tuhovskom) a Solaris Urbino 15 CNG #1201 (vo vozovni).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: johnnyjanko #14:
V podstate súhlasím, ale treba sa pozrieť na to, že takýchto autobusov máš už v premávke minimum, aj to jazdia len počas špičky cez školský rok v počte max 15-20 kusov. Pre mňa je dôležité najmä to, aby autobus nebol príliš poruchový. Samozrejme aj pohodlie zohráva veľkú rolu, ale myslím že rozdiel medzi Karosou (berme do úvahy tú ˝lepšiu˝) a Citelisom alebo rozhrkanou Sorkou z roku 2010, kde cítiť výpary, až tak veľký nebude... Proste pred desiatimi rokmi bolo v premávke v Čechách aj na Slovensku takýchto autobusov veľa, odvtedy sa veľká väčšina vozidiel vymenila, za tieto posledné sa náhrada zatiaľ nenašla, v čom by som až tak veľký problém nevidel. Otázne je ešte, či skončia už po najbližšom nákupe novým 18m vozidiel, alebo si počkajú ešte aj na rekonštrukciu KV radiály.

Inak keď už spomínaš tých turistov, tak niektorí sem chodia práve za týmito Karosami 😁 takýchto ľudí zase ale až tak veľa asi nie je. Ale tak aj tie decká, u každého je to iné. Nedávno som zažil malého chlapca v #2641, ktorý bol spokojný, akurát radšej by išiel takým istým busom (˝starým˝), len červeným 🙂 .
Nostalgiu chápem, však aj pre mňa sú takéto Karosy jedným zo symbolov detstva, aj sa mnohí radi vozíme v historických vozidlách alebo parných vlakoch. V týchto Karosách som sa rád vozil, oproti Ikarusom 280 to bolo akoby z iného vesmíru. No ich pravidelné použitie v roku 2018 v hlavnom meste členského štátu EÚ je už nedôstojné. To nie je o rozmaznanosti. Kto dnes jazdí tým istým autom, akým jazdil začiatkom 90. rokov? Kto má byt či dom v rovnakom stave, v akom ho mal vtedy? Vtedy bolo normálne mať auto s karburátorom a bez klímy, a v byte tmavé tapety, umakartové jadro a smaltovanú vaňu. Ale dnes tak nikto nechce žiť. Tak prečo by sme sa mali stále voziť autobusmi z tých čias? (To, že tieto Karosy sú po GO, moc na veci nemení.)

Pridám aj jednu perličku: moje deti sú zvyknuté na časté cestovanie v MHD, ale keď som sa nedávno výnimočne viezol s mojím 3-ročným synom v starej Karose na L75, ten plakal a chcel vystúpiť na každej zastávke. Sedeli sme vzdadu priamo nad motorom, bol tam smrad ako v kotolni a počas státia to vždy triaslo ako stará práčka pri odstreďovaní. Pre nás, ktorí sme si na to zvykli v detstve, to nie je nič mimoriadne, ale moje deti, ktoré to nezažili, boli z toho šokované. Podobne by čumel hocijaký turista.

Áno, sú to obdivuhodné stroje a vydržali veľmi dlho, ale nebudem vôbec plakať, ak konečne dojazdia a budú tešiť cestujúcich len pri nostalgických jazdách. Snáď sa nejaký kus v dobrom stave zachová ako historičák.
Reakcia na: SuchSoft #10:
Súhlasím, majú niečo do seba, hoci ich už samozrejme treba obmieňať, ale vydržali s jednou generálkou temer 30 rokov, čiže všetka česť, to z podstatne novších vozidiel máloktoré tak dlho prežije. Boli to pomerne kvalitné autobusy, lebo vtedy sa ešte až tak nešetrilo, kde sa dalo, aj na úkor kvality, prosto poctivejšia práca.
Reakcia na: N/A #5:
Ten voz smrdel preto lebo sa mu upiekli brzdy a preto smeroval do dielne
Asi mu zas vytieklo počas smeny chladenie a asi si pán vodič povedať že "čťšžťáýščťž na to, nech sa to celé zadrie a zhorí nech už mi dajú konečne dačo normálne" 😆
Asi ma tu ukameňujete mínuskami, ale ja som brutálny nostalgik, vždy keď ide na L75 Karosa, idem ňou z Dolnych Honov na Trnavské mýto, aj keď musím prejsť 2 zastávky pešo na TN, namiesto L201. A keď sa mi dlhšie nezadarí, tak idem smerom domov pešky na Bajkalskú v nádeji, že pôjde Karosa. Pripomína mi to detstvo, keď som ako druhák na základnej škole blicoval a celý deň som sa vozil na prvej, modrej kĺbovej Karose v BA na linke 21 (ZKOUŠKA) (asi voz. ev. č. 1200), doteraz cítim tú vôňu novoty. 😍 💗 😇
To boli časy, ešte keď vodič MHD bol Pán, nie ako teraz keď vodiči MHD sú tie najposlednejšie špinavé handry. Myslím si, že si to nezaslúžia. Ale DPB sa k ním správa tak ako sa správa. 😵
Reakcia na: N/A #5:
Zápach čoho? Ľudia si zvyknú zakrývať tváre aj v nových autobusoch, ak tam s nimi sedí nejaký očúraný gaštan... 😆
Namiesto jednej zhorenej dnes na 133 hned 3 zombie karosy😁
Tak to už počas smeny asi vodič vedel, že už dlho žiť nebude...
Reakcia na: N/A #5:
Tak super, ze je uz vybaveny na dobro. Po 26 rokoch dakujeme za heroicky vykon. 😆
Dnes ráno som ním išiel na 133 a bol tam hrozný zápach a všetci sa sťažovali vodičovi, nefungovali ani 3. dvere a hrozne divne hučal. Ten smrad bol tak silný, že ľudia mali šatky a šály na tvárach.
esteze sa to stalo vo vozovni. tento hazard so zivotmi pasazierov sa mi nepaci. kedy sa uz konecne objednaju klbaky aby sa nahradili vrakosy?DPB sa stale stazuje ze ma malo vodicov a potom objednaju 9 a 10 m busy.
Reakcia na: Kobenhavn #1:
V zalohe caka este dost zltozelenych vozov v horsom stave, takze az tak by som sa netesil...
Reakcia na: Kobenhavn #1:
😀😀
Chvalabohu, o jeden plesnivý šrot menej.