VozidláAutobusy › Tatra 24

Pravdepodobný vzhľad Tatry 24 #S-ZA-841

Úvod

V roku 1949 si Dopravný komunálny podnik Žilina zaobstaral z Prahy niekoľko starších autobusov pre spustenie prevádzky MHD v Žiline. Medzi týmito autobusmi sa nachádzali aj autobusy Tatra 24, ktoré boli vyrobené v závode Tatra v Kopřivnici.

Technické parametre

Dĺžka 8180 mm
Šírka ~ 2500 mm
Výška ~ 2770 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 60 + 1
Pohotovostná hmotnosť 6690 kg
Celková hmotnosť 10190 kg
Motor Tatra 24
benzínový 4-valec
Výkon motora 47,7 kW / 1200 rpm
Maximálna rýchlosť 40 km/h
Prevodovka manuálna, 4-stupňová
Zapaľovanie Bosch
Nápravy Tatra

Fotografie

Opis

Tatry 24 boli veľké trojnápravové autobusy. Podvozok sa skladal z centrálnej nosnej rúry s výkyvnými polonápravami, pričom poháňané boli zadné polonápravy. Výkyvné polonápravy umožňovali dobré jazdné vlastnosti autobusov a odpruženie aj na zlých cestách. Motor bol umiestnený vpredu pod kapotou, na rozdiel od iných autobusov bol však predný "nos" vozidiel podstatne kratší. Karoséria bola drevená a zvonku oplechovaná.

Autobusy mali pôvodne dvoje zatvárateľné dvojdielne dvere na ľavej strane, do Žiliny však boli dodané už po prestavbe na pravostrannú premávku - dvere boli premiestnené na pravú stranu. Vodič mal na pravej strane samostatné nástupné dvere, od priestoru pre cestujúcich bol oddelený stenou s posuvnými dverami. Sedadlá v interiéri boli umiestnené pozdĺžne a vetranie interiéru zabezpečovali strešné rotačné ventilátory. Karoséria bola pôvodne červenej farby so žltým podokenným pásom, priestor okolo okien bol bielej farby, pred zaradením do premávky v Žiline však bol žltý pás nahradený červeným.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.