Návrh územného plánu Žiliny počíta s útlmom trolejbusovej dopravy

Návrh územného plánu Mesta Žiliny, ktorý bol zverejnený 26. 4. 2010 na jej oficiálnych stránkach, ráta s postupným útlmom trolejbusovej dopravy. V návrhu záväznej časti sa píše: "...postupne utlmovať rozvoj trolejbusovej dopravy, ponechať len základné trasy, ostatné postupne meniť na trasy s ekologickými autobusmi." Samotná veta už prezrádza "odbornosť" autora návrhu, nakoľko je (nielen) medzi odbornou verejnosťou známe, že autobus (aj s pohonom na CNG) nemôže mať na rozdiel od trolejbusu nulové emisie a teda byť ekologický. Otázne ostáva, ktoré trasy budú považované za základné, nakoľko z ekonomického hľadiska je možné s výnimkou trate na Priemyselnej ul. (ktorej existencia je však nevyhnutná kvôli tomu, že sa jedná o jedinú trať vedúcu do trolejbusovej vozovne) považovať všetky súčasné trolejbusové trate za opodstatnené, pretože sú vedené v lokalitách, kde je pre ne dostatočný potenciál cestujúcich. Namiesto rozširovania trolejbusovej siete, ktoré pripravovalo minulé vedenie mesta a predovšetkým DPMŽ, sa Žilina rozhodla vybrať cestou rušenia funkčného systému ekologickej MHD, ktorý je pre ňu aj vzhľadom na kopcovitý terén optimálny a ktorý sa podarilo vybudovať za desať rokov, čo je "malý zázrak" aj vo svetovom meradle. Na záver len dodajme, že hoci súčasný primátor Ivan Harman pred ostatnými komunálnymi voľbami vyhlasoval, že v meste premávajú "výbehové typy trolejbusov", za jeho pôsobenia nebol zakúpený ani jeden nový trolejbus. Preto sa tiež naskytá otázka, aký rozvoj trolejbusovej dopravy chce vlastne Žilina utlmovať, keď za súčasného vedenia mesta žiadny nenastal.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.