DPMŽ vypísal tendre na nové autobusy a elektrobusy

Dopravca chce zakúpiť 14 autobusov, 16 hybridných autobusov a 2 elektrobusy.

DPMŽ pripravuje výraznú obnovu vozidlového parku autobusovej dopravy. Preto 12. júna 2017 vypísal tri verejné súťaže na nákup nových nízkopodlažných klimatizovaných vozidiel dlhých 11,9 až 12,2 m - prvú na autobusy s naftovým pohonom, druhú na autobusy s hybridným nafto-elektrickým pohonom a tretiu na elektrobusy. Nákup nových vozidiel by mal byť spolufinancovaný z fondov Európskej únie.

Naftových autobusov plánuje dopravca zakúpiť 14 a majú byť vybavené vznetovým motorom spĺňajúcim emisnú normu EURO 6 s výkonom minimálne 209 kW.

Hybridných naftovo-elektrických autobusov sa chystá DPMŽ kúpiť 16 a majú byť vybavené naftovým motorom spĺňajúcim emisnú normu EURO 6 s výkonom minimálne 145 kW, elektrickým trakčným bezprevodovým motorom s výkonom minimálne 110 kW alebo dvojicou motorov v zadnej náprave či v nábojoch kolies zadnej nápravy s výkonom po 70 kW, v každom prípade s možnosťou rekuperácie do akumulátorov alebo superkondenzátorov a generátorom s výkonom minimálne 140 kW.

Elektrobusy má dopravca v úmysle zakúpiť 2 a majú byť vybavené elektrickým asynchrónnym trakčným bezprevodovým motorom s výkonom minimálne 120 kW s možnosťou rekuperácie a trakčnými batériami umožňujúcimi dojazd 100 km bez nutnosti priebežného nabíjania. Nabíjanie môže byť riešené z troleja prostredníctvom zberača alebo z verejnej siete prostredníctvom zástrčky.

DPMŽ stanovil 3 kritériá, ktoré zavážia pri rozhodovaní o tom, od ktorého výrobcu budú autobusy a elektrobusy pre linky žilinskej MHD - cena, náklady na spotrebu energie (pri autobusoch), resp. spotreba elektrickej energie (pri elektrobusoch) a technické vyhotovenie írka uličky v mieste prednej a zadnej nápravy, počet sedadiel dostupných z nízkej podlahy okrem sklopných, počet sedadiel dostupných po prekonaní viac ako 1 schodu, svetlá výška posuvných alebo výklopných častí bočných okien a vyhotovenie skeletu karosérie).

Víťaz tendra bude vybratý v elektronickej aukcii a mal by byť známy v júli. Prvý z naftových autobusov by mal byť dodaný do 4 mesiacov od objednávky, prvý hybridný naftovo-elektrický autobus do 5 mesiacov od zadania objednávky a prvý elektrobus do 7 mesiacov od zadania objednávky. Posledné z nových autobusov i elektrobusov by mali byť dodané do 12 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy medzi výrobcom a DPMŽ.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mongolec #18:
Tak, otváranie časti ponúk "Kritériá" už aktuálne máme za sebou (13.9.).
Reakcia na: Quaro #17:
Termíny na otváranie ponúk boli posunuté. A elektronická aukcia asi ešte ani nebola.
Ponuky sa otvárali 19.7., prečo ešte nevieme výhercu?
Reakcia na: Petto #15:
prvý odstavec textu, odkazy sú pod slovami "prvú", "druhú" a "tretiu"
Reakcia na: Dispecer #14:
Kde prosim ta ? Nevidim ich tu nikde
Reakcia na: Petto #13:
V texte máš odkazy na Vestník verejného obstarávania, kde túto info nájdeš. ?
Dokedy trva prihlasovanie sa ?
Reakcia na: Milan96 #11:
Hej, doba s plesnivými dvadsaťročnými autobusmi bola určite lepšia. Samozrejme, že MÔŽU dopravcu nasilu prinútiť, ak chce ICH peniaze.
Reakcia na: afeno #10:
Hej lenže nemôžu dopravcu prinútiť nasilu vyradiť všetko kus za kus a vek?? Ha, veď kedysi vydržali vozy aj 20 rokov v premávke... teraz je to s prepáčením nanič platná doba.
Reakcia na: Milan96 #9:
1) Platí 2) Maju už 10 rokov, takže majú vek.
Reakcia na: afeno #8:
No neviem či pri terajších programoch ešte platí táto podmienka vyraďovania. Karosy B 952E ani Citybusy ešte nemajú vek na vyradenie, určite sa časť z nich zachová ako prevádzková záloha.
Reakcia na: URBINO #6:
Kedže to je z eurofondov, tak sa menia vozidla kus za kus- týmpadom budu vyradené všetky terajšie 12M vozidlá okrem Solarisov.
Reakcia na: URBINO #6:
Z pozície fanúšika môžem dúfať že sa zachová aspoň zopár Karos radu 900, Citybusy a Citelisy. Z pozície cestujúcich je však výhodou, že drvivá väčšina vozového parku ako autobusov tak i trolejbusov bude už nízkopodlažná.
No ja verím,že sa nechá aj ,, jediný slovensky mohykán,,citelis line.
Reakcia na: Mike #1:
Na tych par ks podla mna optimum . Prve kusy do 4,5,7 mesiaca, ostatok do 12 mesiacov od objednavky.
No vyzera to na dalsi uspech SOLARISu
Reakcia na: Milan96 #3:
To netvrdím - to, čo som napísal je len môj názor.
Reakcia na: Dispecer #2:
Takže s tými piatimi sa naďalej počíta aj po dodávke nových vozov?
Reakcia na: Mike #1:
Pri aktuálnom výkone tých súčasných piatich treba nejaké? Ak by ste si ich v BA prenajali, tak by Vám prišli tie vozy v podstate ako nové...
Nie je na to dodanie nejaká príliš krátka doba?

A kĺbaky nič?