DPMŽ vypísal tender na nové trolejbusy

Dopravca chce zakúpiť 15 trolejbusov s využitím fondov EÚ.

DPMŽ vypísal 24. marca 2016 vypísal verejnú súťaž na dodávku 15 nízkopodlažných trolejbusov - z toho 12 článkových a 3 štandardné - s opciou na ďalších 12 - z toho 6 článkových a 6 štandardných. Nákup nových vozidiel by mal byť spolufinancovaný z Kohézneho fondu Európskej únie, prostredníctvom operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020.

Dopravca stanovil 2 kritériá, ktoré zavážia pri rozhodovaní o tom, aké trolejbusy budú v najbližších rokoch premávať na linkách žilinskej MHD - cena a technické vyhotovenie (šírka uličky v mieste prednej a zadnej nápravy, počet sedadiel dostupných z nízkej podlahy okrem sklopných a svetlá výška posuvných častí bočných okien). Na rozdiel od výberového konania na nové trolejbusy z roku 2012 teda medzi nimi nie sú požiadavky na nadštandardný počet dverí a presnú šírku vozidiel, ktoré by vrhali na DPMŽ tieň podozrenia z uprednostňovania jedného uchádzača pred ostatnými.

Víťaz tendra bude vybratý v elektronickej aukcii a mal by byť známy v máji.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #28:
V súťažných podkladoch sa uvádza:
"Ponuka s najvyšším počtom technických bodov za technické parametre dosiahne podľa tabuľky č. 1 v bode I.2.2 oddielu „B“ týchto súťažných podkladov maximálny počet bodov, t.j. 10 bodov za kritérium č. 2 – Technické vyhotovenie vozidla."

Z toho vyplýva, že plný počet bodov môže za istých okolností získať aj najväčšia sardinkáreň. Aj keď... v Banskej Bystrici sa UAB LBUS prihlásil s karosériou SOR. Ak sa s ňou prihlásil aj u nás a Škoda s inou, to by možno vysvetľovalo ten bodový rozdiel. Dozvieme sa onedlho.
Reakcia na: Mongolec #27:
SkodoSOR vyhral ? Ale 100bodov sa mi moc nezda na SKODOSOR, ked ulicka a jej sirka bola hodnotena tiez bodmi a to splnal skor SKODOSOLARIS alebo SOLARIS/CEGELEC
Reakcia na: Petto #25:
Ty si ale nedočkavý...
Do 30 dní to tuším musia vypustiť von, takže si ešte počkáme... ?
Reakcia na: Dispecer #24:
Stale nic ? Naco tolko cakaju ? Aka lehota zase
Reakcia na: ST44 #23:
Netuším.
Reakcia na: Dispecer #22:
A inak je reálne, že pri hodnotení 90 bodov za cenu to vyhrá Solaris? Lebo ak iba 10 bodov je za priestor medzi nápravami, tak to potom amen. To na cene neviem či Solaris trhne SOR. Aj keď by to bolo príjemné prekvapenie, lebo v tých prímestských trolejbusoch sa nie je kde postaviť a batožinu zložiť. Stačí ak nastúpi jeden vozíčkár alebo matka s kočíkom a sme vybavení.
Reakcia na: ST44 #21:
13.6.2016 sa budú otvárať obálky "Kritériá". ?
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/document/672892/profil/7482/Predmet/160298/guid/att_61578dc06316b2280391a2bb11cab113/id/881418

Majo optimisticky čakal, že to prebehne rýchlejšie. ?
Ako to stojí so súťažou momentálne? Za chvíľu polovica júna a nič nie je vonku.
Reakcia na: Petto #19:
Nevedno. Zatiaľ sa len otvárali obálky "Ostatné".
Tu sa tiez prihlasili 2 zaujemcovia ? Skoda-SOR a Solaris ?
Reakcia na: S499.1023 #17:
To hej, ale električkové donedávna sem-tam rady... ? A to s tým downgradovaním... LOL.
Reakcia na: Dispecer #16:
V Košiciach vám nemajú prečo vypadávať, keď sú bez zaťaženia ? . Inak Zsolna je, čo ja viem, jediné mesto, ktoré downgradovalo meniarne z tyristorových na diódové, lebo rekuperovať nepotrebuje a bolo to príliš zložité.
Reakcia na: Mongolec #13:
Ale ináč, mne ako Košičanovi je veľmi čudné, ako často Vám vypadávajú meniarne, tam asi nebude všetko v poriadku... ?
Mne tiež, napríklad čo viem, tak dobre riešené to majú v Opave.
Reakcia na: Mongolec #13:
Môžeš mať alternatívne aj motorovú vežu vzadu. Mne sa toto riešenie páči viac.
Reakcia na: Dispecer #9:
V príspevku #8 som nepísal o pomocnom pohone, ale o tomto:
http://mhdfoto.cz/sk/typ-skoda-26tr-solaris/foto/32632

Čo sa týka pomocného pohonu, tak tiež ma skôr oslovujú baterky ako dieselagregát, no zdá sa, že dopravný podnik má iné priority. Pre zaujímavosť, len 18. marca nastali hneď dve situácie, kedy by bol pomocný dojazd prospešný:
- dopravná nehoda na Košickej, trolejbus sa pri obchádzaní prekážky dostal mimo dosah trolejového vedenia http://www.zilinak.sk/fotoalbumy/zobrazit/1093/8510
- 15-minútový výpadok dvoch meniarní, niektoré trolejbusy blokovali križovatky http://www.zilinak.sk/fotoalbumy/zobrazit/1093/8513
Reakcia na: CX34 #11:
No jedine na tých skrátených spojoch tých liniek si to viem predstaviť - 21 (Hurbanova - Chlmecká), 22 (ŽST - Brodno), 24 (Hurbanova - Priehradná) alebo 30 (ŽST - Vranie)...
Reakcia na: S499.1023 #10:
Pravda. Ale čisto hypoteticky, môžeme uvažovať čo by bolo lepšie. Ja osobne si viem predstaviť ich využitie napríklad na linkách 21,22,24. T-bus príde napr. na Košickú nahodí zberače, centrum prejde na elektrinu a na Hurbanovej zase zapne pomocný pohon. I keď sú tu prejazdy medzi linkami a tiež výdrž motora, resp. batérií.
Reakcia na: Dispecer #9:
Načo diskutovať, či motor alebo baterky, keď DPMŽ vypísal drôtolezy bez pomocného pohonu?