Nové autobusy pre Žilinu vyrobí Solaris

Obstál v konkurencii výrobcov SOR a Iveco Bus.

Verejnú súťaž na dodávku 5 nízkopodlažných autobusov s dĺžkou 11,9 - 12,2 m, ktorú vypísal DPMŽ 6. marca 2014, vyhrala spoločnosť Solaris Bus & Coach z poľského Bolechowa. Do Žiliny dodá vozidlá Solaris Urbino 12 spolu za 990 000 € bez DPH.

Výsledky tendra mali byť známe už v apríli, no podanie námietok slovenským výrobcom autobusov Troliga Bus spôsobilo ich oneskorenie.

Otváranie ponúk nakoniec prebehlo 9. júna 2014 a na jeho základe i na základe následnej elektronickej aukcie vzišiel ako víťaz verejnej súťaže Solaris. Na druhom mieste skončila firma SOR, ktorá dodala karosérie pre žilinské trolejbusy Škoda 30 Tr SOR a Škoda 31 Tr SOR, na treťom mieste sa umiestnila spoločnosť Corex, ktorá dodáva vozidlá Iveco Bus na slovenský trh. Zmluvu podpísali Solaris a DPMŽ 3. júla 2014.

Vozidlá poľského výrobcu autobusov, trolejbusov a električiek Solaris prevádzkujú dopravné podniky v mnohých krajinách Európy (vrátane Švajčiarska) i mimo nej. Na Slovensku sa autobusmi Solaris môžeme zviezť v Bratislave, Košiciach, Prešove a Nitre.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tie Solarisy hlasno rapkajú pri zapnutom kompresore alebo čo to je.
Asi zle vidim 🙂 No nie dobre vidim je to SOLARIS :)Uz som sa pomaly pripravoval na SOR 🙂 🙂
Reakcia na: Yogi616 #13:
Dúfam, že to tiež budú výborné autobusy a nech sú to jedny z najlepších autobusov.
Reakcia na: Ostri #26:
Prečo by nemali?
dufam ze tie autobusy budu vo farbach zlto -zelene
Info z poľského webu, hoci neviem, či sa tomu dá veriť, keďže sa tam uvádzajú i nepresnosti, napr. že máme 53 autobusov.

"... w autobusach dla DPMZ zostanie zastosowana całopojazdowa klimatyzacja firmy Eberspracher, automatyczne uzupełnianie oleju Oilmaster 14l oraz siedzenia Kiel Ideo 20."

http://infobus.pl/text.php?from=main&id=65879


Každopádne, ak je to pravda, tak budeme mať prvú skúsenosť s klimatizovanými vozidlami či sedadlami Kiel Ideo 20 - nie sú to tie "mäkké na zadok, tvrdé na chrbát"? ? http://bit.ly/1zrsRy1
Ináč, objednávka už išla 3. júla, a v zmluve je (ak sa dobre pamätám), že najneskôr majú byť dodané do 150 dní, čo by vychádzalo na prelom novembra a decembra... ?
Reakcia na: Mongolec #22:
Mňa skôr by zaujímala tech. dokumentácia, resp. tuším príloha č. 1 zmluvy... ?
Ak niekoho zaujímajú dokumenty súvisiace so zákazkou, predovšetkým cenové ponuky či vyhodnotenie kritérií u jednotlivých výrobcov (svetlá výška okien, šírky uličiek vozidiel a pod.), nájde ich na tomto odkaze:

http://www.uvo.gov.sk/profily/-/profil/zdokumenty/7482/136800
Reakcia na: Petto #20:
Stačilo trvať na tom, aby všetky vozidlá boli v rovnakej výbave...
Reakcia na: Kona #19:
Kedze ale klimu ma len 30% vozidiel SOR NB18, tak klbak bez klimy sa mohol objednat u SOLARISU za lacnejsie.
Reakcia na: Petto #18:
KE - Do tej "skompromitovanej" súťaže sa reálne prihlásili dvaja výrobcovia - SOR a Solaris, takže to ušité na mieru nebolo❗ Avšak, Solaris odmietol podliezť cenu SOR-u, tak vyhral SOR. To, že vyrábal ešte pred podpisom zmluvy bolo spôsobené tým, že dostal oznámenie o víťazstve v tendri ešte pred podpisom zmluvy a aby tiež stihol dodať všetko do septembra tohto roka. Zároveň tým však riskoval, lebo ešte nebolo známe, či na to banky dajú úver.

BA 100 ks - Takže vyhral tým pádom SOR a nie Solaris, lebo SOR ponúkol klimatizáciu naviac, čo pridáva body❗
Reakcia na: Yogi616 #16:
Ak by sa aj neskor Kosice rozhodli obnovit dalej vozovy park tbusov ,tak to SOR po r. 2016 nespasi, nakolko 15-20 ks nic moc pre fabriku.
127 busov pre Kosice - vsetci vieme ze to bolo nastavene pre SOR, ktory vyrabal uz pred skoncenim sutaze. 100 ks diesel busov pre BA realne vyhral SOLARIS ,ale vdaka doplnkovej klimatizacii ktoru aj tak ma len 30ks z 100 vozidiel bol zvoleny SOR.
Pevne verim, ze v tychto dnoch konciaci tender na 25+25 klbakov vyhra opat SOLARIS, bo SORov NB karoserie je uz na nervy a niektore su v takom stave, ze nevydrzia ani predpisanych 8 rokov.

OT: Ale pred par dnami som siel vo Frankfurte Urbinom 18. Fajn vozitko
Reakcia na: Petto #15:
No veď práve. Pred takými 8 až 10 rokmi mal Solaris dodávok až až. Potom naraz veľké ticho; Solaris vyhrával len nejaké malé dodávky a teraz naraz posledný rok/ 2 roky už ide pod cenu aj lacnejším výrobcom (SOR-u), lebo kvôli cene prepásol mnoho veľkých zákazok❗ Viď hromadnú zákazku pre Košice (127 kusov), 12-metrové busy pre BA (20+20 kusov), 18 metrové busy pre BA pred 4 rokmi (100 kusová dodávka)...
Keď si to tak zhrnieme:
Solaris má silnú konkurenciu vo výrobe električiek (dodal len do dvoch miest Európy, aj to len v počte pár kusov), u trolejbusov sa v podstate delí so Škodou (ak teda neprihlási čisto svoje typy Solaris Trollino, ale to už je dlho od posledných dodávok), u autobusov je nejaká tá konkurencia v kvalite, ale keďže sa hlavne západné (nemecké) firmy veľmi neprihlasujú do našich a českých zákaziek, tak cenovo je mu konkurentný len SOR, elektrobusy (nielen od Solarisu) nejdú všeobecne veľmi na odbyt, plynové busy nejak zvlášť ani nevyrába, midibusy sa predávajú len tak "stopovo" v malých počtoch.
Reakcia na: Petto #15:
Košice idú kúpovať ešte 4 trolejbusy a potom sa uvidí. Snáď to bude pokračovať ďalej. Takže Košice budú zaSORované tak isto.
Reakcia na: Kona #14:
Solaris sa snaží zachrániť ako sa dá ?

Bol si ty dakde mimo Slovenska ? Solaris dodava do celej Europy vozidla. Skor mu velkovyroba pre Europu umoznila opat znizit cenu hoc aj na male dodavky pre zaSORovane SLOVENSKO.
Skor sa obavam SORU,ze co ide robit ked dorobi tbusy pre BA v r. 2015. V Prahe SOR poslali do péčka, Bratislava uz velmi nema co obnovovat aj vzhladom na 2 sutaze busov, Kosice takmer obnovene, Brno bude mat Solarisy , cize ? ?
Z tohto ale aj z iných posledných výsledkov mi vyplýva, že Solaris sa snaží zachrániť ako sa dá. Pretože neverím, žeby SOR ponúkol svoju poľnohospodársku techniku (?) za drahšie ako Solaris a vo verejných obstarávaniach Solaris poslednú dobu nemal veľkú úspešnosť. Myslím si, že podliezol cenu SOR-u len o chlp. V posledných verejných obstarávaniach bola podmienka, že "cena, znížená v elektronickej aukcií nesmie ísť na úkor kvality", a teda mi z toho vyplývajú dve varianty:
Buď dodá kvalitu, akú dodáva, ale "sám sa okradne" t.j. dostane menej než čo tá kvalita stojí alebo (tá horšia) dodá kvalitu podľa ceny, teda v našom ponímaní ešte menej kvalitné autobusy ako SOR.
Nech už je to teda akokoľvek, výhercom je Solaris a dúfajte v prvú variantu (teda v kvalitné busy).?
Reakcia na: MatusZA #11:
Košické SU12 sú najspoľahlivejšie malé autobusy, ktoré nám tu jazdili. Veľmi málo porúch a problémov s nimi bolo.
Niekto Solarisy nakupuje, niekto sa ich ide zbavovať...?