DPMŽ vypísal tender na nové autobusy

5 nových vozidiel má mať dĺžku cca 12 m a spĺňať normu EURO 6.

DPMŽ 6. marca 2014 vypísal verejnú súťaž na dodávku 5 nízkopodlažných autobusov s dĺžkou 11,9 - 12,2 m, vybavených vznetovým motorom spĺňajúcim emisnú normu EURO 6.

Dopravca stanovil 5 kritérií, ktoré zavážia pri rozhodovaní o tom, od ktorého výrobcu budú autobusy pre linky žilinskej MHD - cena, náklady na spotrebu energie, náklady na emisie, náklady na údržbu a technické vyhotovenie (šírka uličky v mieste prednej a zadnej nápravy, počet sedadiel dostupných z nízkej podlahy okrem sklopných a svetlá výška posuvných častí bočných okien). Na rozdiel od výberového konania na nové trolejbusy z roku 2012 teda medzi nimi nie sú požiadavky na nadštandardný počet dverí a presnú šírku vozidiel, ktoré by vrhali na DPMŽ tieň podozrenia z uprednostňovania jedného uchádzača pred ostatnými.

Víťaz tendra bude vybratý v elektronickej aukcii a mal by byť známy v apríli.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #26:
9.6.2014 sa otvárali obálky, tak snáď najneskôr v júli sa dozvieme víťaza. ?
dakujem za odpoved.
Reakcia na: mittwoch #25:
Vzhľadom na #20 si na odpoveď počkáme asi do konca mája. ?
Zdravim. Pozna uz niekto vysledok tendra na nove autobusy?
Reakcia na: Mongolec #22:
Leonis E5 síce má cca 11,2 m, ale je možné, že kvôli motoru Euro 6 bude ho predlžovať...
Reakcia na: Mongolec #22:
Leonis som ešte nemal šancu vyskúšať.

Vozil som sa modrým popradským Siriusom (http://imhd.sk/po/galeria/2042/troliga-bus-sirius.html?), Fénixami oboch generácií a tuším i Pegasusom a motoricky my prišli fajn, rozloženie interiéru je skoro fajn tiež, len jeho trvácnosť počas prevádzky je stále trochu otázna...
Reakcia na: Dispecer #21:
Spĺňa vôbec podmienku dĺžky vozidla 11,9 - 12,2 m?
Aké sú s ním na východe skúsenosti?
Reakcia na: Mongolec #20:
Hm, Troliga chce expandovať mimo prešovský kraj? ?
Reakcia na: keksino #17:
To majú napríklad i košické Citelisy... ?
Reakcia na: Mongolec #15:
Čo ja viem, tak Solaris má v oblasti predných dverí madlo, ktoré oddeľuje výstupný "pruh" cestujúcich a vodiča, aj sa teda samostatne otvárajú predné dvere, príkladom je DP Olomouc. Som naozaj zvedavý, ako to celé dopadne ?
Reakcia na: Mongolec #15:
Ktorý výrobca má manuálne regulovateľné kúrenie?

AMZ podľa mňa nehrozí a ani podobné značky, ktoré na Slovensku ešte medzi mestskými autobusmi nie sú dobre "aklimatizované". ? Čiže SOR, Iveco, Solaris,... MAN skôr nie, MAZ skôr určite nie,...
http://www.dpmz.sk/userfiles/Sutaze/2014/Vysvetlenie%20%C4%8D_1.pdf

SOR je z hry vonku? ?
- Predné dvere majú mať samostatné otváranie krídiel dverí a dva samostatné prúdy (nástup/výstup). SOR ako jeden z mála ponúka predné dvere so šírkou iba 800 mm, kde si požiadavku oddelenia dverí či praktické uplatnenie samostatného otvárania jednotlivých krídiel dokážem len ťažko predstaviť - 400 mm je pre nástup málo. Za jeden prúd sa zvyčajne považuje 600 mm.

- Taktiež miesto súčasne pre 1 invalidný vozík a 1 detský kočík. Pri takejto konfigurácii by SOR NB mohol mať najviac 4 fixné NP sedadlá.

- Zaujímavosťou sú nerezové madlá...


V technickom vyhotovení sa má vyhodnocovať o.i. šírka uličky či počet fixných NP sedadiel. Ak by aj cez toto všetko vyhral SOR, tak jedine vďaka úspešne splneným kritériám 2-4 a nízkej cene. Solaris je ale lacný tiež. Naopak, Urbanway, ako nástupca Citelisov, bude asi trochu drahší, ak na svojich predchodcov nadviaže i cenou. A čo taký AMZ City Smile?
Reakcia na: Mongolec #13:
Presne tak, iba doplnim že to bolo v 2007
Reakcia na: Dispecer #12:
Zo Žiliny išla do areálu SAD Trenčín a snáď je tam doteraz. Majú tam aj Ikarus.

Čo sa týka historických vozidiel v Žiline, netreba mať veľké oči. Budeme radi ak sa zachová aspoň tá 213-ka. Aj keď B732 či B741 by tiež potešili nejedného fandu. ? S B732-kami by to chcelo, keď už nič iné, aspoň rozlúčkovú jazdu ako mali v Martine, Prešove či Prahe.
Reakcia na: KAROSABUSES #10:
Tuším sa predala niekde do Česka nejakému dopravnému podniku... Ale nie som si istý. ?
Ja by som sa určite potešil, keby že sa zachová 14Tr 213, a nebude sa generálkovať zvonku (nechať pôvodný lak), maximálne vymeniť nejakú ľahkú elektrovýzbroj, voz 15Tr 203 - nedávať el. transparenty (spredu nechať pôvodný - tabuľový) a voz B741 113
Reakcia na: Dispecer #8:
A ako je na tom ta Škoda 706 RTO ? Tu co ma alebo nema Zilina. Co je snou? Je pravda, ze tie Karosa 93, 97, 99 su alebo boli malopocetne autobusy u nas. Mne sa to zadne celo renault moc nepaci skor to stare Karosa celo sa mi paci viac. Ale ak by sa zachoval nejaky voz z tej poslednej serie nebol by som proti. Len skoda ze DPMZ asi na historicke vozidla nema peniaze ani chut do toho investovat pre buduce generacie aby videli nielen na nete ake jazdily a-busy t-busy alebo na fotkach, ale nazivo by to bolo lepsie myslim si.?
Tej RTO je škoda mohla by to byt veľmi dobra atrakcia pre turistov a mimoriadne jazdy (svadby, politicke kampane 🙂 a podobne.