Žilinská MHD v roku 2013

V roku 20. výročia DPMŽ obnovilo vozidlový park 5 nových trolejbusov.

Infraštruktúra a organizácia dopravy

3. apríla vstúpili do platnosti nové cestovné poriadky trolejbusovej linky 1 a autobusových autobusových liniek 22 24 26 27 a 31. Cieľom zmien bolo zabezpečiť prípoje medzi linkami MHD navzájom alebo MHD a vlakmi, ako aj prispôsobenie pracovným zmenám niektorých podnikov zohľadnením časov peších presunov na zastávky a pridaním spojov po 21:00.

Od 2. septembra ponúka trolejbusová linka 3 v dňoch školského vyučovania nižšiu kapacitu. Namiesto premávky výhradne článkových vozidiel tu bola zavedená kombinovaná premávka štandardných a článkových trolejbusov.

Pri príležitosti Európskeho týždňa mobility a Európskeho dňa trolejbusov sa 21. septembra uskutočnil Deň otvorených dverí vo vozovni Kvačalova. Kým k Európskemu týždňu mobility zorganizovali rôzne akcie viaceré dopravné podniky na Slovensku, Európsky deň trolejbusov si DPMŽ pripomenul spomedzi slovenských prevádzkovateľov trolejbusovej dopravy ako jediný. Dňom otvorených dverí zároveň oslávil svoje 20. narodeniny.

Od 3. novembra premávajú na linke 14 a od 4. novembra na linke 30 posilové expresné spoje, ktoré nezastavujú na iných zastávkach ako východiskovej a konečnej. Na trolejbusovej linke 14 sú dva autobusové expresné spoje vedené zo zastávky Železničná stanica na zastávku Obchodná v nedeľu večer, na autobusovej linke 30 je expresný spoj vedený zo zastávky Železničná stanica na zastávku Univerzitná v pracovných dňoch ráno.

15. decembra 2013 boli v súvislosti s uvedením do platnosti nového grafikonu vlakovej dopravy upravené cestovné poriadky trolejbusových liniek 6 14 a 16 a nočnej linky 50.

Vozidlový park

21. marca boli vyradené v súvislosti s dodávkou nových vozidiel Škoda 30 Tr SOR a Škoda 31 Tr SOR v predchádzajúcom roku 3 trolejbusy Škoda 14 Tr - #215, 218 a 222 - a 6 Škoda 15 Tr - #201, 208, 210, 244, 245 a 246. Týmto vyraďovaním sa skončila etapa prevádzkovania ojazdených vozidiel od Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice (#244 - 246). Všetkých 9 vyradených trolejbusov bolo odpredaných firme A-Z LokomatVozidlá zo Zlína sa podarilo DPMŽ predať za vyššiu sumu, než za akú ich v roku 2007 kúpil! Bočné LED-transparenty R&G Mielec z vyradených trolejbusov boli namontované do autobusov Karosa B 952(E).

Od 6. mája sa vo vozidlách používa inovované akustické hlásenie zastávok. Hlas zamestnankyne DPMŽ nahradil hlas moderátorky Rádia Sever, zmenený bol aj signál. Novou verziou akustického hlásenia boli vybavené trolejbusy Škoda SOR ako prvé, neskôr bola rozšírená do všetkých vozidiel.

V júni bol zaradený do prevádzky s cestujúcimi autobus Karosa B 932 #57, odkúpený od SAD Žilina. Vozidlo z roku 1997 tvorilo do roku 2011 súčasť vozidlového parku martinskej MHD a pred tým, než začalo premávať na linkách DPMŽ, prešlo v jeho dielňach opravou, pri ktorej naň bol aplikovaný nový lak v žilinských farbách a doplnený informačný a tarifný systém R&G Mielec.

Najvýznamnejšia udalosť v oblasti obnovy vozidlového parku sa odohrala rovnako ako vlani v závere roka a takisto ňou bol príchod nových trolejbusov Škoda 30 Tr SOR a Škoda 31 Tr SOR. Tento rok už ale v menšom počte - 4 štandardné vozidlá Škoda 30 Tr SOR a 1 článkové Škoda 31 Tr SOR. Štandardné trolejbusy boli označené #261 - 264 a článkový #265. Všetky nové vozidlá boli dodané v decembri a zaradené do pravidelnej prevádzky s cestujúcimi by mali byť v januári 2014.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.