Výrobcom ich elektrickej časti bude Škoda, mechanickej časti SOR.
Výberové konanie na dodávku 20 nových trolejbusov pre žilinskú MHD vyhrala v súlade s očakávaniami plzenská spoločnosť Škoda Electric, ktorá sa do verejnej súťaže zapojila ako jediná, s vozidlami s mechanickou časťou od firmy SOR Libchavy. Z celkového počtu nových trolejbusov má byť polovica štandardných Škoda 30 Tr SOR a polovica článkových Škoda 31 Tr SOR. Predpokladaný príchod prvých 10 nových vozidiel (7 kĺbových a 3 krátke) je v závere tohto roka. Dovedna by mali nové trolejbusy stáť Dopravný podnik mesta Žiliny (DPMŽ) 10 952 986 € s DPH.
V roku 2011 otestoval žilinský mestský dopravca na svojich linkách autobusy SOR NB 12 City a Solaris Urbino 12 s cieľom porovnať ich mechanickú časť. Aj na základe tohto porovnania sa mal rozhodovať pri výbere dodávateľa nových trolejbusov (zabezpečiť priamo skúšobnú prevádzku trolejbusov by bolo pre DPMŽ z viacerých hľadísk náročnejšie), no porovnanie nakoniec nezavážilo. Svoje pocity z uvedených dvoch vozidiel mohla vyjadriť aj verejnosť prostredníctvom Internetu. Na našom portáli prebiehala od 18. 2. do 14. 3. 2012 anketa s otázkou: Ktorým z autobusov testovaných minulý rok sa vám lepšie cestovalo?, na ktorú odpovedalo zo 141 respondentov 52% Solaris Urbino 12 a iba 13% SOR NB 12 City (ostatní hlasujúci cestovali len jedným alebo necestovali ani jedným zo spomenutých vozidiel). Aj v anketách na stránke dopravného podniku obstál lepšie Solaris ako SOR. Od 15. 6. do 22. 7. 2012 prebiehala na iMHD.sk anketa s otázkou Trolejbusmi s karosériou od ktorého výrobcu by ste sa v Žiline radi v budúcnosti vozili?, ktorej sa zúčastnilo 503 respondentov. Z desiatich uvedených výrobcov si vybralo najviac hlasujúcich opäť Solaris (32%), na druhom mieste skončil Irisbus s karosériou Citelis (21%), na treťom mieste Irisbus s karosériou Cristalis (5%); SOR skončil až štvrtom mieste (4%) spolu s ďalšími tromi producentmi karosérií.