Kĺbové Karosy C 744 v pravidelnej premávke na Slovensku dojazdili

V decembri 1987 sa zaradila do pravidelnej premávky v MHD v Bratislave prvá kĺbová Karosa C 744 na Slovensku. V rokoch 1988 – 1992 ju naprieč Slovenskom doplnilo ďalších 99 nových vozidiel tohto typu. Jazdili takmer v každom okrese, najmä na najvyťaženejších spojoch prímestských liniek SAD, dopĺňali a neskôr aj nahrádzali Ikarusy 280.10.

Napriek prímestskému charakteru kĺbové Karosy C 744 našli pravidelné uplatnenie aj v MHD v Bratislave, Piešťanoch, Nitre, Považskej Bystrici, Bánovciach nad Bebravou, Prievidzi, Zvolene, Banskej Bystrici, Brezne, Rimavskej Sobote, Žiline, Ružomberku, Liptovskom Mikuláši, Spišskej Novej Vsi, Prešove, Košiciach i Humennom. V rámci prejazdov z prímestskej dopravy bolo možné stretnúť kĺbovú Karosu C 744 na vybraných školských spojoch MHD aj v Trnave, Hlohovci, Svite a Poprade.

O kvalite týchto autobusov môže napovedať aj ich životnosť – milénia sa dožilo 97% z nich, „plnoletosti“ takmer polovica. Najdlhšie v pravidelnej premávke s cestujúcimi vydržala KE-477HF, ktorá ešte aj v roku 2017 zasiahla do výkonov v MHD, teda 30 rokov od zaradenia prvej kĺbovej Karosy. V budúcnosti sa tak s najväčšou pravdepodobnosťou s Karosou C 744 stretneme už iba príležitostne, ak niektorý z majiteľov historických autobusov pôjde svoju kĺbovú Karosu „prevetrať“. V súkromných zbierkach historických autobusov na Slovensku by sa mohli nachádzať 4 vozidlá tohto typu.

Pri príležitosti ukončenia premávky autobusov tohto typu bol aktualizovaný a doplnený aj prehľadový článok o Karosách C 744 na Slovensku.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: volod #4:
Celkovo ich mimo armády a polície zostalo už len cca 40, zväčša obce a školy apod. Z pravidelných dopravcov by mala mať STK len zámocká NZ-217BU, na Orave NO-942BA v Klibose a Triebeľova NO-303AC - či aj reálne jazdia, neviem.
Kysučania už nahrádzajú aj 900vky, tam tiež už pokročila doba?
Nechcem miešať témy, ale keď už o Karosách, tak sa opýtam na rad C734. Ten už snáď dojazdil na Slovensku tiež či ešte sa dá niečo nájsť? SAD DS, Bus Karpaty St. Lubovňa aj vo Zvolene či Trnave, kde boli asi najdlhšie skončili už, snáď žeby ešte niečo na Kysuciach bolo? Bude aj článok o tomto rade C734? Vďaka
Posledná jazda #KE-477HF bola 22.5.2017. S jej ďalším využitím sa nepočíta.
Reakcia na: johnnyjanko #1:
KE-477HF mala poslednu jazdu v pravidelnej premavke s cestujucimi v MHD SNV. Presny datum neviem, domaci mozno doplnia, ja registrujem cca maj 2017. STK jej skoncila v septembri 2017 a zatial neregistrujem pokusy o jej opatovne pristavenie.
Článok je o tom, ako "autobusy dojazdili", a pritom v ňom nikde nenachádzam informáciu kde a kedy odjazdila svoju poslednú jazdu posledná Karosa C 744. V článku je uvedená len jej špzka, ale nič viac. Nešlo by to doplniť? Alebo to nikto presnejšie nevie?