Informácie › Vyhľadávanie

Jaén: Príbeh električky, ktorá premávala iba 3 týždne

Slovensko a svet

Električka v provinčnom meste Andalúzie sa stala obeťou politikov a ich rozhodnutí.

ZSSK spúšťa novú náborovú kampaň

Slovensko a svet

Štátny dopravca chce prilákať najmä žiakov základných a študentov stredných škôl.

Nákup nových elektrických jednotiek pre žilinský región bol schválený

Žilina

Európska komisia, najvyšší výkonný orgán Európskej únie, v uplynulých dňoch schválila finančný príspevok na projekt „Modernizácia vozového parku ŽKV v rámci OPII – 2. časť“, ktorý je súčasťou Operačného programu Integrovaná infraštruktúra pre roky 2014 - 2020.

Pribudli nové automaty na nákup cestovných lístkov

Košice

Ukončenie ďalšej etapy projektu Modernizácie električkových tratí prinieslo okrem zrekonštruovaných električkových tratí a s nimi súvisiacej infraštruktúry aj nárast počtu automatov na predaj cestovných lístkov.

Električka, ktorá unikla vojskám Varšavskej zmluvy

Slovensko a svet

Krátko pred vstupom vojsk Varšavskej zmluvy v auguste 1968 sa podarila nevšedná vec.

Autonómne autobusy nikdy neboli bližšie k Bratislave

Slovensko a svet

Už aj Viedeň sa môže chváliť prvými autobusmi bez vodiča.

Nové elektrobusy SOR EBN 11 vyrazili do ulíc

Košice

V posledný júnový deň vyšli do ulíc prvé 4 elektrobusy z deviatich nových vozidiel SOR EBN 11 zakúpených z eurofondov.

Najlepšie reklamy na verejnú dopravu

Slovensko a svet

Vybrali sme tri z najlepších reklamných kampaní zameraných na verejnú dopravu. Poznáte ich?

Volvo vyvíja hybridný autobus s riadením pohonu podľa GPS

Slovensko a svet

Autobus sa automaticky prepne na elektrický pohon a spomalí v citlivých oblastiach.

Škoda Transportation vyrobí električky na batérie

Slovensko a svet

Električky pre turecké mesto Konya budú vybavené batériami na pohon bez odberu energie z trolejového vedenia.

Hongkong je najlepším mestom v mestskej mobilite

Slovensko a svet

V indexe mestskej mobility za ním nasleduje Stockholm, Amsterdam, Kodaň a Viedeň.

História MHD v Košiciach: Počiatky a konce konskej a parnej sily v doprave (1881 - 1909)

Košice

Košice neboli koncom 70. rokov 19. storočia veľkým mestom, žilo v nich len asi 26 000 stálych obyvateľov.

História MHD v Košiciach

Košice

1881 - 1909 Počiatky a konce konskej a parnej sily v doprave   1909 - 1918 Na počiatku električky Sieť liniek so zastávkami k 31.3.1914 Sieť električkovej dopravy v 1918 1919 -

História MHD v Košiciach: Na počiatku električky (1909 - 1918)

Košice

V októbri 1909 mestu predložila svoju ponuku firma Gesselschaft für Bau und Betrieb von Eisenbahnen, Henning Hartwich & Co. (Spoločnosť pre výstavbu a prevádzku železníc, Henning Hartwich &

História MHD v Košiciach: Električka v rukách mesta (1937 - 1944)

Košice

2. novembra 1938 bola Viedenskou arbitrážou územie rozvrátená Československá republika.

História MHD v Košiciach: Obnova dopravy a príchod socializmu (1945 - 1955)

Košice

19. januára 1945 sovietska armáda oslobodila Košice z nemeckej okupácie.

História MHD v Košiciach: Električková revolúcia (1956 - 1969)

Košice

Rok 1956 priniesol nový vietor do vozového parku električiek.

História MHD v Košiciach: Nástup éry reforiem a Ikarusov 280 (1970 - 1979)

Košice

1970 Rok 1970 priniesol zmeny iba na linkách MHD. Linka 15 (Nám. osloboditeľov – Vodárenská) a linka 16 (Podhradová – Železníky) sa zlúčili do linky s  číslom 16. Linka 18 bola predĺžená až po

História MHD v Košiciach: Ropná kríza a obrodenie elektrickej trakcie (1980 - 1989)

Košice

1980 V júli 1980 bola trasa linky 29 (Kavečany – Štadión Lokomotívy) predĺžená od Štadióna Lokomotívy až k mostu v Ťahanovciach. V novembri toho istého roka sa trasa linky 30 zmenila na Nám....

História MHD v Košiciach: Stagnácia dopravy (1990 - 1999)

Košice

1990 Nežná revolúcia v novembri 1989 spôsobila v nasledujúcich mesiacoch a rokoch mnohé zmeny, nie len v doprave. Nové desaťročie hneď v prvých dňoch prinieslo vznik novej linky 38 (Nám....

Vyhľadávanie

Hľadaný text
Zverejnené od
do