Počas voľných dní bude opäť premávať turistický cyklovláčik do Plaveckého Podhradia (od 27.4.2019)

Sezónna turistická vlaková linka je zaradená do IDS BK.

Počas voľných dní od 27. apríla do 13. októbra 2019 bude už po tretí raz v prevádzke sezónna turistická vlaková linka zo Záhorskej Vsi cez Zohor a Sološnicu do Plaveckého Podhradia. Vlak Záhoráčik bude premávať počas víkendov a sviatkov trikrát denne a v špeciálnom vagóne bude poskytovať aj miesto pre prepravu 20 bicyklov. Pri ceste z Bratislavy je možné použiť vlakovú linku S20 s prestupom na cyklovlak v stanici Zohor.

Cestujúci si môže zvoliť, či bude Záhoráčikom cestovať za tarifu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), alebo za tarifu Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK), t.j. možné je použiť všetky lístky IDS BK. Zaradenie jednotlivých staníc do tarifných zón je možné nájsť v schéme zón IDS BK. Za bicykel je však potrebné zaplatiť podľa tarify ZSSK, keďže dovozný lístok IDS BK nie je možné v regionálnych vlakoch použiť na prepravu bicykla. Jednosmerný lístok pre bicykel stojí 1,50 €, celodenný stojí 2,50 €.

  • Odchody vlaku zo Zohoru do Plaveckého Podhradia: 8:50, 12:50, 16:50
  • Odchody vlaku z Plaveckého Podhradia do Zohoru: 10:23, 14:23, 18:23

Kompletný cestovný poriadok s nadväznosťami vlakov z/do Bratislavy je možné nájsť na stránke ZSSK.

Turistický cyklovlak prevádzkuje Železničná spoločnosť Slovensko a jeho prevádzku financuje Bratislavský samosprávny kraj v rámci podpory cestovného ruchu v regióne Záhorie. Keďže pravidelná osobná doprava na železničnej trati Zohor - Plavecké Podhradie bola zastavená v roku 2003, sezónny cyklovlak poskytuje jedinečnú príležitosť odviezť sa po tejto trati na Záhorí.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: BigMac #1:
Nie že by som mal ZSSK nejako rád ale ak spomínaš, že v cyklovgóne neni použiteľne WC to mi chceš ako povedať že tam budú chodiť biky kedže vagón neni určený na prepravu cestujúcich? Po ďalšie vlakvedúci určite neni vo vlaku na nakladanie či vykladanie bicyklov. No a čo sa týka bateriek problém je len keď sa jazdí počas tmy, že chýba osvetlenie a to už je veľký problém.
Reakcia na: ufo #3:
To je nová zmluva.
Ešte je snaha o sezónny vlak Jablonica - Brezová p./B.
Zmluva BSK a ZSSK ešte len skončí alebo toto je už v rámci novej zmluvy?
Ako už (okrem iného) bolo napísané v predošlom príspevku, tá kapacita prívešáku je dosť biedna a rozhodne by sa dal usporiadať ten interiér lepšie, bohužiaľ ku zmene stále neprišlo.

Ako oveľa väčšie fiasko ale vnímam, že už od prvého ročníka je problém s cyklokapacitou na nadväzných Os z/do BA a opäť nevidno náznak zlepšenia. 🙄 Oni sa totiž tí cyklisti kupodivu negenerujú v Zohore, ale chcú sa tam odniekiaľ a nejako dopraviť. A väčšina z nich prekvapivo (?) vlakom... 🙃
Dovolím si doplniť:
Táto paródia na (cyklo-)turistickú linku, čo premáva v troch pároch vlakoch v intervale 4 hodiny bude premávať len vtedy, pokiaľ bude mať ZSSK, OSD Bhl. dostatok bagiet 813 (správková rezerva nula) a nikto práve nezabudne dať na nabíjačku ten zázračný cykloprívešák.

Panstvu z odboru ŽKV akosi ušlo niekoľko drobných, ale podstatných technických detailov:

Napätie palubnej siete bagety je 24V=. Bageta nemá zásuvku pre nabíjanie prívešáku, ten zvolenský zázrak síce vie jazdiť na VNR, ale len v spojení s inou bagetou alebo v spojení s 812.
Napätie AKB prívešáku je 48V=, takže z bagety nie je dobíjateľný, rovnako sa z bagety nedajú ovládať dvere.
O kapacite bicyklov radšej decentne pomlčím, kto chce, ten si spočíta cyklostojany z fotky interiéru.
Vrcholom je "priebežná ohrádka" z vodovodných trubiek po jednej strane bočnice vozu. To má akú funkciu? Načo? Komu? Keď sa vlakvedúci zadýcha pri nakládke, aby sa mal kde chytiť a vydýchať?

O myšlienkových pochodoch autora tohto hotfixu svedčí aj odobratie teplovzdušného agregátu a zaplechovanie sacích mreží. Nádrž na "vykurovací olej", rozumej naftu pre bufík tam však zostala a až do ukončenia minulej sezóny bola doplna natankovaná a zaplombovaná.

Nádrž na vodu pre hajzlík sa však zo zásady nezbrojila. Veď čo by sa stalo, keby si tam niekto umyl ruky, viete si predstaviť tú národohospodársku škodu? Voda..., mydlo... a nebodaj papierové utierky...?