Vyhradené BUS-pruhy budú okrem Gagarinovej aj na ďalších komunikáciách

Preferencia verejnej dopravy bude aj na Bajkalskej, Popradskej a Košickej.

V týchto dňoch prebieha vyznačovanie nových vyhradených jazdných pruhov pre vozidlá verejnej dopravy na komunikáciách, ktoré budú dotknuté nadchádzajúcimi dopravnými obmedzeniami. Vyznačovanie Bus-pruhov sa vykonáva postupne v nočných hodinách od pondelka 11. februára a jednotlivé úseky sú uvádzané do prevádzky taktiež postupne.

"Bus-pruhy a obmedzenia v jazdných pruhoch zamerané na preferenciu verejnej dopravy vznikajú s cieľom zvýšenia plynulosti verejnej dopravy aj automobilovej dopravy (napr. pripájanie vozidiel)," informuje hovorca hlavného mesta Mgr. Peter Bubla.

Okrem najviac komunikovaných vyhradených pruhov na Gagarinovej ulici pribudnú nové Bus-pruhy aj na Popradskej, Bajkalskej a Košickej ulici. Hovorca hlavného mesta nám poskytol prehľad nových Bus-pruhov:

  • Gagarinova ul. – pruh s dopravným obmedzením (zákaz jazdy osobných vozidiel)
    • smer do centra: od čerpacej stanice Shell na Popradskej po existujúci Bus-pruh na Prievozskej (zastávka MHD Pažítková).
    • smer do Vrakune: od Mierovej po zastávku MHD Cintorín Vrakuňa.
    • okrem priestoru križovatiek Gagarinova x D1 a Gagarinova x Tomášikova.
    • spolu s existujúcimi Bus-pruhmi na Prievozskej ul. bude preferencia verejnej dopravy zabezpečená od Cintorína Vrakuňa až po Košickú ulicu - preferenciu využijú linky 65 70 75 96 196 201 202 212 X72 a regionálne autobusy.
  • Popradská ul. –  Bus-pruh
    • smer do Vrakune: od Malého Dunaja po križovatku Popradská x Ul. Svornosti.
    • umožní predradenie autobusov a trolejbusov v križovatke - preferencia liniek 75 201 202 a regionálnych autobusov.
  • Košická ul.Bus-pruh
    • obojsmerne v úseku Mlynské nivy – Landererova.
    • preferencia liniek 68 70 a regionálnych autobusov.
  • Bajkalská ul.Bus-pruh
    • obojsmerne v podjazde pod Prievozskou.
    • jeho cieľom je zlepšenie zaraďovania vozidiel prichádzajúcich od Prievozskej a zároveň preferencia vozidiel MHD liniek 74 98.
  • Bajkalská ul. (križovatka s D1) – Bus-pruh
    • v smere od Slovnaftskej do Bajkalskej budú namiesto jedného pruhu dva, pričom ten pravý bude slúžiť ako Bus-pruh pre zvýšenie bezpečnosti pri preraďovaní vozidiel MHD liniek 70 74 87 do zastávky Prístavný most.

Navyše bude Páričkova ulica v úseku od Budovateľskej po Svätoplukovu obojsmerne vyhradená iba pre vozidlá MHD (preferencia liniek 50 205 X72) a cyklistov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andy #32:
Nakoniec tam doplnili nie nápis BUS, ale farebnú značku B5 (auto v červenom kruhu).
Reakcia na: 810zssk #20:
Rozumiem Ti. Vodorovné značenie by bez zvislého nemalo byť. Ide mi ale o to, že ak vodiči ignorujú zvislé značenie, máš tri možnosti:
1) akceptovať a ignorovať,
2) začať pokutovať a
3) urobiť riešenie, ktoré bude fungovať (lebo ak mi cez obec chodia autá 80 km/h, tak dopravné značky proste nefungujú - bez ohľadu na to, či vodiči vedia predpisy, alebo nie. Účel 50ky nie je spomaliť vodičov, ale zabezpečiť bezpečný pohyb a bývanie v obci, takže porušovanie predpisov nie je "len vec" vodiča).

U nás sa uplatňuje bod 1.

Apropo k nesúladu. Rozumiem tvojim bodom, ale... trocha sa tu dáva vodičom zodpovednosť za nie čo, za čo by zodpovední byť nemali. Prakticky môže nastať situácia pri ktorej budú v rozpore dve značky zvislého značenia a to už vodič nemá riešenie definované v zákone. Záchranný mechanizmus je známy len v jednom prípade VDZ a ZDZ.
Reakcia na: 810zssk #29:
Bolo to tam nejak divne nakreslené, šikmá prerušovaná čiara, ktorá ukončuje vyhradený pruh, išla priamo cez ten mininápis BUS, takže to zjavne nejak upravovali, tak som zvedavý na finálny výsledok.

Mimochodom v opačnom smere na Košickej, pred Mlynskými nivami, asi pôjdu rovno nakoniec len dva pruhy, z toho pravý bude asi MHD (na zvislej značke je to zatiaľ prelepené).
Reakcia na: Andy #28:
Potom je tam bud zle zvisle znacenie, alebo to opravili. Dik 🙂
Reakcia na: 810zssk #27:
Išiel som práve okolo a vyzerá to podľa čiar, že vyhradený pruh končí pred križovatkou, takže sa asi budeš môcť zaradiť aj za autobus 😉
Reakcia na: Andy #26:
Ale ja sa nestazujem na spomalenie aut ale na to ze tam zostanem stat v krizovatke. Pre mna je to neporovnatelna situacia. Fakt je to tam zle riesene podla mna.
Reakcia na: 810zssk #25:
Signál na predradenie spomaľuje autá tiež, lebo keby tam nebol, tak by už tri sekundy mohli mať autá zelenú. A to, či je ešte ten pravý pruh pokračujúci inde, podľa mňa tú situáciu nemení.

Uznávam, že keby si sa mohol zaradiť za autobus ešte pred semaforom, tak by to bolo asi lepšie, ale súčasný stav mi nepríde viac problematický než na mnou spomínaných križovatkách.
Reakcia na: Andy #23:
Neviem ci sa rozumieme. Tym krizovatkam co opisujes sa tato situacia vobec nepodoba. Jednak tie krizovatky maju signal pre predradenie autobusu a jednak tam ten pravy pruh nepokracuje niekde inde.
Reakcia na: Andy #23:
Tak to za tym busom uz moze stat v tom BUS pruhu, lebo je to aj tak jedno, ibaze ak pokracuje rovno, porusi predpisy. Ale plynulosti to v takomto pripade nie len, ze neuskodi, este jej aj pomoze.
Reakcia na: 810zssk #22:
Však ten autobus sa tam aj tak zaraďuje, takže tú križovatku "upchá" on. Podobne ako Miletičova - Záhradnícka, Miletičova - Trenčianska, Americké nám. a podobne. Ty to "upchatie" len o 3 metre predĺžiš, to nepovažujem za problém.
Reakcia na: Andy #21:
No len upcham celu tu krizovatku, kedze tam za nou na to mam asi 5 metrov 🙂 Auta iduce priamo na Pribinovu by mali mat moznost pouzivat ten pruh.
Reakcia na: 810zssk #19:
Pustíš autobus a za ním sa zaradíš vpravo.
http://www.zakonypreludi.sk/zz/2009-8#p12-3
Reakcia na: Ike #17:
Ja nadradenost zvisleho znacenia nad vodorovnym chapem ako poslednu zachranu ak uz to projektant pokasle. Urcite ze to nema byt bezny cielovy stav, ze tam budu dve znacky v rozpore a nejaka z nich sa uplatni. Ale vo chvili ked uz taka situacia vznikne, je vhodne mat pravidlo ktorym sa urci co teda plati, lebo inak neviem presne co by vodic robil.

Problem s moznostou pouzivania vylucne vodorovneho znacenia bez zvisleho je ze vodorovne nemusi byt vzdy viditelne, specificky najma v zime ked je sneh. V Bratislave to mozno nie je taky problem lebo zasnezene cesty mame 5 dni do roka, ale niekde na Kysuciach by to mohlo robit realne problemy.
Tusi niekto ako sa ma po novom jazdit z Kosickej na Pribinovu (za Tower 115)? Pred krizovatkou s Landererovou je ten pravy priamy pruh ktory ide plynulo na Pribinovu oznaceny ako autobusovy, teda auta ho nepouziju. Ak ale pouziju ten nalavo od neho, budu sa musiet bezprostredne za krizovatkou radit do toho praveho pruhu aby zisli dole na Pribinovu, kym autobus sa bude naopak radit o pruh dolava aby sa dostal na Apollo.

Chapem ze cielom bolo predradenie 68ky pri jazde na Apollo a to je super, ale nie je mi fakt jasne ako teda mam ist s autom na Pribinovu.
Reakcia na: Ike #17:
On je celý inštitút diaľnice v obci pomýlený a úchylný. Ak má byť niekde obmedzená rýchlosť na diaľnici z dôvodu hluku alebo vysokej intenzity dopravy, tak na to máme značky NPR.
Reakcia na: 810zssk #16:
Ja dúfam, že sa čoskoro zmenia časy. V tomto prípade sa možno len stotožniť s pripomienkami, ktoré zaslal BSK v rámci pripomienkovovania návrhu novely zákona 8/2009 Z. z. o cestnej premávke v duchu, že "nadradenosť" V a Z značiek je neželaný stav, ktorý v prvom rade nemá nastať a ak nastane, má sa okamžite odstrániť a nie, že má oporu v zákone.

Druhá vec je tá, že význam značiek je primárne bezpečnosť, jednoznačnosť a samovysvetliteľnosť a udeľovanie pokút je až sekundárne. Na Slovensku vládne neviem z akého dôvodu dogma, že vodič "má poznať značky a fajka zhasla". Lenže tak to nefunguje. Polícia je extrémne nečinná (resp. vysoko selektívna) a dopravné značenie extrémne odfláknuté.

Už dlhšiu dobu s kolegami neúspešne bojujeme o to aby sa zvýšil význam vodorovných dopravných značiek. Príkladom je Zóna 30, ktorá je krížom krážom po celej bratislave (o tom faile, kde je značka Zóna 30 a pod ňou 50ka ani nehovorím), kde je značka utopená vo vizuálnom smogu, alebo umiestnená vo výške 5 m na nároží križovatky (teda pokiaľ vodič v aute nemá panoramatickú strechu tak ju pri odbočovaní vpravo nemá ako vidieť). Vodorovné značky sú na ceste jedinečné, nekonkurujú im žiadne pútače a neoficiálne smerovníky. Inštalácia jednej VDZ stojí 50 € a vodič ju nemá možnosť tak ľahko prehliadnuť.

Inak chceli sme, aby bola zóna 30 na Slovensku funkčná. Teda aby sa tam, kde má zmysel, použili dopravné značenia, ktoré sú viditeľné (VDZ) a zariadenia, ktoré vodičom fyzicky zabránia rýchlejšej jazde. Od viacerých miest sme dostali odpoveď, že "vodič má poznať dopravné značky".

Inak za najväčší fail považujujem aj tak výmysel "diaľnice v obci", ktorá je na Slovensku realizovaná osadením dopravnej značky označujúcej obec (asi vo formáte A2) na diaľnicu, kde sa jazdí 130. Ale zabudol som. Áno, vodič má poznať značky.
Reakcia na: Andy #15:
Ja len dodam ze nie len ze zvisle je nadradene, ale pri vyhradenych pruhoch, resp. pruhoch so zakazom vjazdu je jedine relevantne. Vodorovnym znacenim nemozno pruhy vyhradit, napis BUS na ceste z pravneho hladiska nic neznamena.

Ale presne ako pises, mal by tam byt, lebo to vodici ovela lahsie pochopia. Obzvlast ak to policia bude riesit primarne cez objektivnu zodpovednost hrozi ze mnohi polovodici budu v tych pruhoch jazdit aj tyzdne kym im pride prva pokuta a pochopia ze nieco robia zle.
Reakcia na: 810zssk #14:
Verím, že to vodorovné značenie nakreslia dnes večer. Ak nie, tak to budem brať ako nepochopiteľnú chybu. Je síce pravda, že zvislé značenie je nadradené vodorovnému, a treba sa teda riadiť v prvom rade zvislým, ale vyhradené pruhy odjakživa každý vníma cez vodorovné značenie. Jedna vec je, čo je v zákone napísané, že zvislé je nadradené a podobne, ale druhá vec je, že čo ľudia sú schopní v prípade nejakej zmeny za sekundu pochopiť.
Reakcia na: SuchSoft #13:
Tak pri autoskole je to uz uplny fail 😕 Inak tam bude vela vodicov jazdit omylom ak to zostane vyznacene len zvislym znacenim a nedoplni sa vodorovne. To povazujem za dost klucovu chybu - vodic samozrejme ma poznat znacky, ale vieme aka je realita, cize zvolene riesenie bude viest k tomu ze tam proste auta do nejakej miery jazdit budu.

Nakladne auta su tam povolene preto, ze ostatne pruhy su zuzene.