Predĺženie intervalu na linke 7 (od 19.11.2018)

Linka 7 bude mať v rannej špičke 8-minútový interval.

Od pondelka 19. novembra 2018 už nebude obnovený 4-minútový interval na linke 7 v rannej špičke počas školského roka. Linka bude premávať každých 8 minút. Zároveň budú všetky popoludňajšie spoje skrátené po ŽST Vinohrady.

Posilnený interval 4 minúty bol zavedený len v septembri tohto roka a fungoval do komunálnych volieb.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #66:
Zastávku Mariánska vybaví električka za pár sekúnd na rozdiel od čakania na volno od Amerického nám.
Nerobí to problém ani teraz a to sa tam zbiehajú aj linky od Krížnej.
Reakcia na: david1 #64:
Tak je potrebné skrátiť cyklus.
Reakcia na: david1 #64:
To sa stávalo úplne bežne. Ale zastávka Mariánska je len pre jeden voz do 45 m a pred zastávkou veľmi čakať nemôže, lebo je tam zúžené miesto.
Reakcia na: Valec #61:
Veď dočasne ako zastávka Kamenné nám.. 😉
Reakcia na: ivanbuto #62:
Lebo podla Solidera sa tam ráno dobehli tri električky a tým pádom sa to dlho výprázdňovalo. Pre dlhý cyklus z tohto smeru.
Reakcia na: ivanbuto #62:
"Ak raz budú premávať dlhšie súpravy, aj tak bude zastávka len pre jednu." - ale budeme môcť mať 65 metrové električky 😃
Reakcia na: Valec #55:
Ja zase nie celkom rozumiem, prečo je potrebné, aby cez Americké prešli dve súpravy naraz, ktoré potom aj tak pôjdu za sebou. Súčasný stav je podľa mňa OK.
Čo sa týka dĺžka zastávky, áno, má byť po rekonštrukcii na dve súpravy, otázka je, či je to vhodné, pretože to odsúva čelo nástupišťa v smere k Blumentálu ďalej od križovatky (i keď smerovanie vystupujúcich cestujúcich je rôzne). Ak raz budú premávať dlhšie súpravy, aj tak bude zastávka len pre jednu.
Reakcia na: david1 #58:
Neviem, či odpílenie zábradlia stačí na to, aby predĺženie zastávky vyhovovalo dnešným predpisom.
Reakcia na: Solider #57:
Ak by bolo priechodné obmedzenie IAD, tak potom stačí aj za súčasného stavu len zmeniť signálny plán tak, aby (a kľudne stačí len v špičkách) mala električka od Blumentálu častejšie voľno. Proste podobný režim, ako na Kollárovom. Jediná investícia je nový signálny plán a preprogramovanie radiča.
moje pozorovania z tohto tyzdna (som vacsinu casu doma, takze tych jazd mam pomenej...)
v utorok rano (spicka), L3 smer mesto sa po vinohrady narvala tak, ze na vinohradoch uz par ludi nepobrala (a to tam nebol ziaden balik z vlaku); ak si niekto takto predstavuje kulturne cestovanie tak ja teda nie, a ak su take velke tlaky k tomu aby tu L7 zacinala, potom by pytalo aj to, aby tie linky ktore idu zozadu z race mali prejazdne niektore zastavky bez zastavenia (obdobne ako na zelezniciach REXy), nech sa vsade nezdruzuju snazenim sa niekho sa tam este narvat...
dnes popoludni (~14 hodin), opat L3 ale smer raca, prichadza na vinohrady vcelku slusne napchata a dobieha pred nou iducu L7, na vinohradoch viac ludi nastupi (tych co vyliezli z tej L7) ako vystupi... 14tu hodinu este za nejaku spicku nepovazujem a opat kultura cestovania uplne vynikajuca....
a to vraj mesto chce aby ludia necestovali autami, to potom asi budu davat na tie vozdila aj madla zvonka a rebrik na strechu aby sa mali kam pomestit....
Reakcia na: Valec #55:
Odpíliť to zábradlie sa nedá? Či máme udržovať 50 ročný stav tejto zastávky?
Reakcia na: Valec #55:
Po rekonštrukcii sa má nástupište predĺžiť na dĺžku dvoch súprav. Pokiaľ ide o semafory v okolí, tu záleží na tom, či chceme v centre preferovať IAD alebo MHD. Ja osobne sa domnievam, že v centre by mal byť vylúčený tranzit IAD – na Ul. 29. augusta a Mickiewiczovej určite, takže by tam mohli byť vymenené radiče a zavedené preferencie, takisto ako na Americkom námestí, tak aj pri Medickej záhrade 🙂
Reakcia na: Solider #53:
Absolútna preferencia by sa bila s dopytom na priechode pre chodcov (viď #54) a mohla by spôsobovať problém blokovaním priechodu bližšie k Rači a odbočiek z/do Nobelovej.
Reakcia na: david1 #54:
Na Americkom ti nepomôže predĺžiť dĺžku signálu, nakoľko sa tam dva vlaky do zastávky nezmestia. Aj K2Ska má zadné dvere už v zábradlí.
Reakcia na: Solider #50:
Dík za zhrnutie.
Na Vinohradoch ti "zoberie" volno aj vyvolaná zelená dopytom pre chodcov k/od ŽST Predmestie. Čiže električka následne čaká ak nejde naraz s nimi. Teda ak v poslednom týždni neprišlo k zmene.

Hečková je v zelenej vlne pre autá spolu s ostatnými semaformi od Pekla. Tam sa však dlho nečaká.

Hej Riazanská by sa zišla prerobiť na Z prechod . Kominársku by som vypol.

Na Americkom nastaviť v rannej špičke dlhšie volno pre električky od Blumentálu, aby prešli dva vozy. Kludne môže ostať pevný cyklus.
Smer Špitálska už nemusí byť taká dlhá zelená pre autá , ktorá je tam nastavená ešte od dôb tranzitu cez Štúrovu.

Čo sa týka grafikonov tak L7 určite dať pred L3 hlavne poobede to kričí ako sa vlečie prázdna kačka za plnou 30T , ktorá postupne naberá dopyt do Petržky.

Každopádne obnoviť posilové spoje aspoň od Vinohradov. Mne je fakt jedno kam. Plné je to ráno hlavne po Račko.
Reakcia na: Valec #51:
Boli zmenené koordináty polohy pre prihlásenie vozidiel do križovatky. Stále to nie je stopercentné a nie je to ani absolútna preferencia, ktorá tam pokojne mohla byť. Radič to umožňuje.
Reakcia na: Solider #46:
Stále nerozumiem tým posledným dvom vetám... Ak sa pri 8 min. intervale omeškala L3 a dobehla ju L7, to je pochopiteľné. Deje sa to aj dnes (dokonca bežne L7 dobehne L3 už na Vinohradoch).
Ale ako sa mohlo pri 4 min. na Americkom stretnúť 7, 3, 7? Však prvá 7 šla normálne, za ňou niečo menej meškajúca 3, ktorú mohla dobehnúť ďalšia 7. Ja som pár krát zažil, že L3 meškala toľko, že sa na Americkom dobehli 3, 7, 7. Ale tiež som pár krát videl aj kombináciu 3, 7, 5, 7 na Račku.
Opačnou L7 niečo málo vyriešiš, ale dobiehanie na Račianskej radiále nevyriešiš nijako. Hlavne pri potrebe kapacity ma Račianskej radiále je jediným možným riešením (okrem skracovania intervalu) mať kapacitnejšie súpravy na všetkých linkách.
Reakcia na: Solider #50:
Ja práve v poslednej dobe sledujem, že preferencia na križovatke Vinohrady funguje slušne a na rozdiel od minulosti sa tam zbytočne nestojí (ale možno som mal len šťastie).
V smere do Rače pochopiteľne pustí len jedno vozidlo, druhé až po určitom čase od predošlého signálu.
V smere do mesta podrží voľno aj pre dve vozidlá súčasne. Tu by som zmenil jediné to, aby ti palubák dal pokyn na voľno o 4 s skôr... v lete tak možno čakať na zastávke s otvorenými dverami až do signálu. Dnes je to akurát na príjazd od zastávky k semafóru, ale nezohľadní sa čas zatváranie dverí.
Reakcia na: david1 #48:
So signálmi na viacerých križovatkách sa nedá pohnúť, pretože je tam starý radič, ktorý neumožňuje prihlasovanie vozidiel cez rozhranie TETRA. Na križovatke s ul. Pri vinohradoch je len detekcia, ktorá nefunguje úplne spoľahlivo a nepodarilo sa to vyriešiť ani po úpravách od Siemensu, tzn. je to nevhodný systém. Na križovatke s ul. Hečkovou je pevný signál. Križovatka s Peknou cestou má selektívnu preferenciu a pri 2-minútovom intervale v oboch smeroch a absolútnej preferencii autá ani autobusy v špičke jednoducho neodbočia. Tu by možno stálo za úvahu vrátiť nástupište smer Rača do pôvodnej polohy pred križovatku. Križovatky Nový záhon aj Malé Krasňany fungujú relatívne spoľahlivo. Križovatku na ŽST Vinohrady treba vyladiť, tam nie je problém, ak by bol prúd áut zastavený na krátku dobu počas prejazdu električiek. Je tam problém s prihlasovaním vozidiel, ak sa stretnú dve električky za sebou, čiže stojaca električka pred križovatkou nestihla svoj signál, ale ide na signál druhej električky a kým prvá električka prejde, tá druhá nemôže z objektívnych príčin (v smere do Rače napríklad pravidlá jazdy cez EOV), ale križovatka si myslí, že druhá električka prešla a odhlási električku a križovatka sa vracia do pevného režimu. CSS na Skalickej bude s preferenciou. Na Riazanskej postačuje vypnúť svetlá pre električku a urobiť Z priechod. CSS Sliačska má byť s preferenciou. CSS Pionierska a Račko musia byť v pevnom režime. CSS Legerského aj CSS Kominárska sú s preferenciou (aktuálne na CSS Legerského problém s prihlasovaním druhého voza v poradí a dynamikou), CSS Americké námestie je v pevnom režime a pokiaľ nebude zakázaný tranzit cez Mickiewiczovu, tak to aj tak ostane.
Reakcia na: TomJ #47:
Opačná 7 obsluhuje Blumentál, posilňuje Račiansku radiálu od Vinohradov po Blumentál a zároveň nezapcháva Americké námestie. Bavíme sa však o posilovej 7 z Vinohradov, tak, ako bolo pôvodne plánované.