Elektrobusy SOR NS 12 začínajú jazdiť na ďalších linkách

Postupne sa objavia aj na linkách 43 65 66 8094.

Dopravný podnik Bratislava už dostal a do premávky zaradil 10 elektrobusov SOR NS 12 z celkového počtu 16 objednaných vozidiel. Tieto 12-metrové elektrobusy boli doteraz nasadzované na linky 52 53 a 56 v oblasti Rače, Vajnôr, Východného a Zlatých pieskov. Od 15. októbra tohto roka sú vypravované v špičkách pracovných dní aj na tri poradia linky 65 medzi Račou a Vrakuňou.

So stúpajúcim počtom elektrobusov v premávke budú od 22. októbra 2018 zaraďované tieto elektrobusy aj na linky 43 66 80 a 94, najmä počas špičiek pracovných dní, okrem linky 43, kde bude elektrobus premávať po celý deň. Keďže zatiaľ nebola vybudovaná plánovaná nabíjacia infraštruktúra na Patrónke a Kollárovom námestí, vozidlá sa budú nabíjať mimo špičiek vo vozovni, resp. na linke 43 príde k výmene vozidla v obedňajších hodinách, pretože kapacita batérií elektrobusov nepostačuje na celodennú prevádzku.

Nabíjacie miesta vybuduje spoločnosť Elektra Slovensko za cenu 130 941 € bez DPH (v zmysle dodatku k zmluve). Malo by ísť o 1 pantografové rýchlonabíjanie na Patrónke, 1 pantografové rýchlonabíjanie na Kollárovom nám. a 4 pantografové miesta pre rýchlonabíjanie vo vozovni Jurajov dvor. Lehoty na výstavbu nabíjačiek na Kollárovom nám. a Patrónke sú do 3 týždňov od odovzdania staveniska a v Jurajovom dvore do 2 mesiacov od odovzdania staveniska zhotoviteľovi.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andy #49:
Detto 3001, velmi cisty voz bez hrkotania.
Reakcia na: eMDi #47:
Ja som pred pár dňami išiel v 3001 a práve som si pochvaľoval, že nepočuť žiadne zvuky. A bol taký čistý, že som mal pocit, ako keby vyšiel prvý deň do premávky.
Reakcia na: eMDi #47:
Minule som tiez jednym isiel a odpadnute madlo pri kocikoch lezalo na podlahe busu
ahojte, takze predvcerom som mal tu moznost ist NS12-kou, konkretne 3006. Mam pocit, ze ten voz tu nie je dlhsie ako 3 mesiace, ale to, ako ma rozvrzgany a rozbuchotany interier, tak na to nemam slov ... bud zle spracovanie, alebo zle cesty na jeho trasach, alebo oboje ... co ma ale mrzi. potom sa cudujeme, ze nam ludia nechcu presadnut do MHD.
D Bratislavy uz dorazil na testy klbovy elektricky SU18 z Nitry.
Reakcia na: S499.1023 #37:
Ako píše tuto kolega hneď podomnou, nebolo to len o 21 ale mohlo to aj tak vyznieť.

To, že je nabíjacia infraštruktúra vybudovaná na konečnej pokladám za samozrejmosť.

Reakcia na: S499.1023 #37:
Navrhoval som niekoľko liniek, nie iba 21, ale viacerí sa chytili práve tej 21-ky. 🙂 Ale argumenty uznávam, táto linka má (z tých, ktoré som uviedol) najhorší pomer dĺžky zatrolejovanej a nezatrolejovanej trasy.
Reakcia na: Petto #42:
Záleží od toho, ako je nastavený riadiaci softvér vozidla, že pri akej hranici nabitia batérie vypína vozidlo (úprimne netuším ako to je v KE pri EBN 11, ale marí sa mi nejakých 10 - 20%, ak nie náhodou aj viac).
Reakcia na: Dispecer #41:
Pri papierovom dojazde 160km by sme hadam s 120km mohli ratat. ? Realne to odjazdi aj viac - ta mala EBN8 krpata , klbak vsak boh vie.
Reakcia na: Petto #40:
No, radšej rátaj s dvomi kolami ako tromi. Elektrobusy sa totiž nemajú vybíjať až na 0 %.
Reakcia na: Solider #38:
Presne ako pises. 21 si musi zachovat expresny charakter a experimentovat s e-pohonmi by bolo len na ukor expres charakteru. Mozno by ale presli klbove elektrobusy , ranny + poobedny diel by to malo vyjazdit kedze 1 kolo je cca 40km , tj poobedne 3 kola /120km by mohol vyjazdit ak sa nabije po rannej spicke rychlonabijackou vo vozovni pocas sedla na 100%
Reakcia na: Solider #38:
Jedine, že by sa dorobili ešte rýchle torlejové stopy ako v Simferopoli ? .
Reakcia na: Petto #29:
Na 21 by mohol byť, ak by sa dokončili dlhšie pripravované projekty zatrolejovania Brnianskej a Lamačskej, s tým, že by sa dorobilo trolejové vedenie v Devínskej Novej Vsi a nabíjacia stanica pri VW. Pri tom objeme dopravy na linke 21 by to možno stálo za úvahu. Akurát by potom 21 stratila expresný charakter, keďže po meste by premávala po klasických drôtoch.
Reakcia na: mathre #36:
Ale diskusia v tomto vlákne začala práve pri johnnyjankom navrhovanom nasadení parciálov na 21. Samozrejme, že parciálny kĺb už vyrobil všelikto, dokonca aj Schadefabrika, len nie s karosériou SOR, písal som tu o tom naposledy tuším včera. U tej 58 treba podotknúť, že okrem toho 15% zatrolejovania je tam ešte aj dobíjanie na konečnej.
Reakcia na: S499.1023 #35:
Na 21 by to zrovna jazdiť nemuselo, momentálne sa ešte v Prahe kĺb netestoval, aj keď pripravujú sa už aj na to. Dokonca nie som si istý, či už niekto vyrobil parciálny kĺb. Ale takú napríklad 32 by to krásne vyjazdilo a našli by sa aj iné linky. Na tej 58 je zatrolejovaných 15% celej trasy.
Reakcia na: mathre #34:
Z Kelerky na konečnú sú to 4 km, z Patrónky k VW asi desať.
Reakcia na: Petto #29:
No to je omyl. Pozri sa na parciálny trolejbus, ktorý jazdí v Prahe z Palmovky na Letňany. Po svojej trase má vybudované 1km dlhú trolejbusovú trať a inak sa nabíja na Palmovke z vedenia. Vybudovali to na to, že chceli odtestovať parciálne Tbusy a chystajú sa to zatrolejovať celé. Ale momentálne sa jazdí týmto spôsobom a dojazd má oveľa vyšší. Je to na báze našich Ebusov ale je to trolejbus.
Reakcia na: johnnyjanko #24:
Z tých tebou vymenovaných by mohli byť nanajvýš na 32 a 63. A to práve preto, že skúsenosti ukazujú optimálny pomer medzi jazdou pod trolejom a mimo je 2:1.
Reakcia na: S499.1023 #31:
To je mi jasne ze nema. Vysoko pravdepodobne ze 1. bude az Bratislava za nahradu rozpadnutych 25tr ci pilotneho projekt baterkovych troflov na 205.
Reakcia na: Petto #28:
A ktorý z nich je klbový, ako žiadal Johnnyjanko? Pokiaľ mi je známe, Schadefabrika zatiaľ vyrába klbové parciály na báze Solarisu (Budějovice, Plzeň) a Iveca (Zlín).