Električky by sa na Špitálsku mohli vrátiť v polovici novembra

Prvá časť rekonštrukcie električkovej trate finišuje, zastávku Mariánska smerom do mesta nepostavia.

Dopravný podnik Bratislava očakáva, že práce na rekonštrukcii električkovej trate budú ukončené do polovice novembra tohto roka. Zároveň Bratislavský samosprávny kraj predpokladá, že k rovnakému termínu by mohlo byť vydané aj povolenie na skúšobnú prevádzku električiek po zrekonštruovanej trati, čím by sa linky 3 4 a 9 mohli vrátiť na svoje pôvodné trasy a odbremeniť v súčasnosti preťaženú trasu cez Obchodnú a Radlinského ulicu. Pôvodne mala byť rekonštrukcia ukončená už koncom októbra, ale predĺženie tohto termínu spôsobilo dvojtýždňové vynútené zastavenie prác po zrušení stavebných povolení.

Bratislavský samosprávny kraj 6. októbra 2017 vyhlásil nové stavebné konanie na opravu električkovej trate na Špitálskej ulici. Z pôvodného projektu opravy tejto trate bola vypustená plánovaná zastávka Mariánska v smere do mesta, pre nesúhlas obyvateľov domu, pred ktorým mala byť vybudovaná. Po obnovení premávky tak nateraz električky pri jazde do Petržalky, Karlovej Vsi a Dúbravky medzi zastávkami Americké námestie a Kamenné nám., resp. Nám. SNP zastavovať nebudú. V opačnom smere zostáva zastávka Mariánska na pôvodnom mieste pri vyústení Mariánskej ulice. Zastávka však bude po novom vybavená prístreškom, elektronickou informačnou tabuľou s odchomi spojov, automatom na lístky a nástupište bude predĺžené na 65 m a rozšírené na 2,45 m. Zriadený bude aj pohodlný bezbariérový prístup na začiatku ostrovčeka. 

Podľa dopravného podniku bude prvá časť opravy električkovej trate v úseku Kamenné námestie - Ul. 29. augusta z väčšej časti dokončená do polovice októbra, čím by v tomto úseku mali skončiť obmedzenia pre cestnú dopravu. Prebiehať by už mali len menšie práce, vrátane dobudovania nástupného ostrovčeka zastávky. Zároveň od 9. októbra 2017 začala oprava druhej časti v úseku Ul. 29. augusta - Americké námestie, ktorá si od 16. októbra vyžiada aj výluku trolejbusov a ostatnej cestnej dopravy na Americkom námestí.

Kedy bude vybudovaná nová zastávka Mariánska v smere do mesta momentálne nie je známe. Rovnako nie je známe, kedy mesto hodlá vybudovať zastávku električiek pod "Manderlákom" smerom k Šafárikovmu námestiu, ktorá mala od jari tohto roka nahradiť dočasné zastávky na Kamennom námestí a Námestí SNP.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #34:
Stavba sa predsa nevykonava na zaklade stavebneho povolenia, ale na zaklade ohlasky.
Ohlaska ziadnu kolaudaciu nema.
Reakcia na: lostrail #31:
Ak nemá/nebude mať stavebné povolenie tak predčasné užívanie nepripadá do úvahy.
Reakcia na: Miro #28:
Po neskolaudovanej trati mozes jazdit na zaklade toho ze bude odovzdana do predcasneho uzivania, co v tomto pripade nie je celkom mozne.
Reakcia na: lostrail #31:
Keď tu už tak splietame teórie, tak ja tiež pridám svoju: aj jazdenie s cestujúcimi bude súčasťou záchranných prác. Tak ako odôvodnili túto stavbu ako záchranné práce, aby sa v zime nepreťažila el. sieť na Obchodnej (vozidlá budú kúriť, budú mať teda vyššiu spotrebu), tak isto sa dá zdôvodniť ja následné jazdenie po neskolaudovanej trati na Špitálskej.

Mimochodom, keď sa robí testovacia prevádzka s cestujúcimi, nemusia o tom byť cestujúci informovaní?
Reakcia na: TeBeCe #30:
Netreba nahodou na uspesne skolaudovanie tu trat otestovat? No a co ak sa bude vlastne dlhodobo testovat s cestujucimi?
Ked sa moze jazdit po tom hybride D1 medzi BA a TT, nevidim absolutne ziadnu prekazku, preco by sa nemohlo na Spitalskej.
Reakcia na: Ike #25:
Ked dovtedy vydaju stavebne povolenie, tak normalne predsa. Skumaju predsa ako je to postavene, nie ako tie prace nazvali. Ci nie? Ak nie, tak na Slovensku sa vzdy najde sposob, ako sa nieco da.
Len aby bolo jasno, toto čo tu píšem, sú moje názory, nie overené informácie.
Samozrejme, kolaudovať sa bude až keď sa to všetko dokončí podľa platného stavebného povolenia vrátane tej spornej zastávky. Dovtedy sa bude jazdiť po neskolaudovanej trati.
Reakcia na: Ike #25:
Možno sa budú tváriť, že sa vlastne nič nestavalo a netreba kolaudovať ?
Reakcia na: Ike #25:
Asi nijako
Praktická otázka: ako chcú skolaudovať zabezpečovacie práce?
Reakcia na: Solider #23:
Nemyslíš vážne... Aký je dôvod?
Čo sa týka zastávky Maríánska v smere na Americké námestie, podľa novej projektovej dokumentácie sa zastávka nerozšírila na 2,45 m a bezbariérový nájazd na konci nástupišťa (pri križovatke s Rajskou ul.) vrátane priechodu pre chodcov bol zrušený.
3, 4, 9 aj 7 dúfam
#16, #19:
Tak v mieste toho parkoviska naozaj nema zmysel stavat zastavku, ved tam zastavka je. Od tohto miesta na zastavku pod Manderlakom (ak ju raz postavia) to bude prechadzka v pohode do 300m. To zas keby sa mala zriadit takato zastavka, to by sa hned ozval obyvatel kazdeho domu pri hocijakej elektrickovej trati a povedal, ze chce zastavku pred svojimi dverami (alebo nechce, podla toho, ci by bol ako tito, co sa odvolali alebo by chcel sotousit z okna ;-P).

Uz teraz je na to sice neskoro, ale keby boli byvali rozmyslali (samozrejme okrem vsetkeho toho, co by mohlo byt keby a uz sme to omielali velakrat, ako napr. celkova zmena poloha trate, oprava celej cesty a tak podobne), mohli zrusit tych par parkovacich miest pri sucasnej zastavke pred MPSVaR, trat este o kus vyosit a zmestila by sa aj stadnardna zastavka oproti. Je aj mozne, ze to niekto davnejsie spominal. Ak ano, tak sa ospravedlnujem.

Tak, ci tak som zvedavy, s cim Freshiak vyrukuje, kedze v poslednej dobe dokazal tak mozno zalepit oznacovace vo vozidlach svojou reklamou na dopravu zadarmo. Mieru zufalstva vypocitat neviem, ale musia to byt poriadne cervene cisla. V reportazach povedal, ze ohladom zastavky je viacero alternativ. Tak by ma zaujimalo, ci je to len taky splech s tym, ze rata, ze uz pojde o problem niekoho ineho alebo este nieco seriozne do vysledku volieb zo seba vysrsti.
Reakcia na: Petto #19:
Tak by potom boli 200 m od seba. Stále na hovno.
Reakcia na: S499.1023 #17:
Boli by sice 100metrov ale Kamenne nam. smer Safko je trvale dočasná, ved v roku 3000 bude zastávka Manderlák ?
Reakcia na: david1 #11:
Zatiaľ to nie je ešte finálne jasné.
Reakcia na: Jajboli #16:
Načo by boli dve zastávky 100 metrov od seba?
A nemôže sa zástavka vybudovať v časti ako je parkovisko k Nemocnici sv. Alžbety? Keby mesto skutočne chcelo, možno by vedelo odkúpiť časť toho pozemku a posunúť tak chodník aj s cestou pozdĺž celého parkoviska aby vznikla plnohodnotná zástavka.
https://www.google.sk/maps/@48.1458111,17.1138583,3a,75y,295.39h,86.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTeEdEPmv5EoSzCE7TgM5Tw!2e0!7i13312!8i6656