Rekonštrukcia električkovej trate na Špitálskej je pozastavená

Zatiaľ nie je známe, kedy budú stavebné práce pokračovať.

Práce na rekonštrukcii električkovej trate na Špitálskej ulici, ktoré začali 1. augusta tohto roka, sú od 12. septembra 2017 zastavené. Dôvodom je zrušenie stavebných povolení Bratislavského samosprávneho kraja a Hlavného mesta SR Bratislava na opravu električkovej trate a výstavbu novej zastávky Mariánska tzv. viedenského typu. Stavebné povolenia zrušili Ministerstvo dopravy a výstavby SR a Okresný úrad Bratislava po odvolacích konaniach, ktoré iniciovali obyvatelia Špitálskej ulice, ktorým sa nepáčilo zriadenie spomínanej zastávky Mariánska pred vjazdom do ich domov.

Rekonštrukčné práce tak budú zrejme pokračovať až po vydaní nových stavebných povolení, čo môže trvať aj niekoľko týždňov. Pôvodne mala byť rekonštrukcia električkovej trate ukončená do 29. októbra 2017.

Do zastavenia stavebných prác bolo na stavbe zrealizované nové električkové priecestie na križovatke Špitálska - Ul. 29. augusta, vrátane koľajového oblúka v smere do centra. Zároveň bola medzi Rajskou a Dobrovského ul. vybudovaná nosná betónová doska pevnej jazdnej dráhy, na ktorú boli položené nové koľajnice s upevnením pripravené na zabetónovanie. Medzi Kamenným nám. a Rajskou bolo upravené lôžko a zhotovený nový káblový kanál. Najmenej rozpracovaný úsek je pri "Dvoch levoch", kde je čiastočne upravené lôžko pre novú trať. Posledný úsek od Ul. 29. augusta po Americké námestie sa zatiaľ rekonštruovať ani nezačal.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #30:
Je pred voľbami.
Co sa do toho Freso stara.
On nech len znovu povoli rekobstrukciu trate a poda trestne oznamenie na zneuzitie pravomoci verejneho cinitela.
DPB nech vycisli skody a poda zalobu na min.dopravy.
Reakcia na: Petto #28:
Takže namiesto dvoch zastávok spravíme jednu. OK, električky sa tým snáď zrýchlia, ale dochádzkové vzdialenosti zhoršia? Lebo tá pod manderlom je stále vo hviezdach ...
Reakcia na: 810zssk #27:
Tak uz ta nova docasna kamenne namestie snad nebude.
Reakcia na: 810zssk #26:
Marianska, nie Marianka :)))
Reakcia na: Valec #25:
Cize Fresove "riesenie" je umiestnit zastavku Marianka cca 100 metrov pred zastavku Kamenne namestie? Skvele!
Reakcia na: david1 #23:
Však má len 5 minút, ale všetci dobre vieme, že vodiči budú zabúdať ho zapínať. A osobne tomuto bububu fandím, asi to proste inak nejde.
Reakcia na: Melange #21:
Ten úsek prejde električka za cca 5 min. Neznamená to že by sa nekúrilo v celej trase.
Skôr ide o "bububu" zo strany DPB ak by sa to prerušenie rekonštrukcie neprimerane naťahovalo.
Reakcia na: kecho #20:
Záleží od spôsobu vykurovania.

V danom úseku premáva aj dosť starých vozov, kde máš klasické vykurovanie.
Hurá, budeme v električkách mrznúť. Ani na Ukrajinu netreba chodiť. Vďaka, Stromček.
Reakcia na: david1 #19:
Aky je energeticky rozdiel medzi pouzivanim klimy na chladenie a na kurenie?
Reakcia na: 810zssk #17:
Presne tak . Rozdiel v spotrebe robí iba kúrenie....
Reakcia na: 810zssk #17:
Možno to pôjde aj týmto smerom.
Reakcia na: Solider #16:
Je problem prikazat v predmetnom useku nekurit?
Reakcia na: Petto #12:
Nemyslím si, že to je zveličená titulka, so zimou prichádza vykurovacia sezóna, čo ešte viac zvýši energetický odber v konkrétnych úsekoch. Navyše, v prípade preťaženia meniarne Legionárska môže prísť k jej znefunkčneniu a táto meniareň je kľučová pre celú električkovú sieť – napája úseky do centra od oboch vozovní. Takisto aj nadmerná záťaž na už beztak zničené koľajové kríženia a výhybky môže spôsobiť odstávku električiek.
Reakcia na: kecho #14:
ked to povies ty, tak sa to aj stane ?

k teme

mna skor prekvapilo, ze dpb sa rozhodlo ist s tym na prokuraturu, aj ked mozno je to len pro forma, cakala som mrtveho chrobaka
Reakcia na: Petto #12:
Len pockaj, ked v zime zistia v tuneli cencule a z nejakeho pseudodovodu uzavru Jesenskeho a na blumentali sa rozpadne povrch-to bude srandy aj bez meniarne ?
Reakcia na: Petto #12:
Keby sme mali zájsť do ešte väčšieho extrému, dalo by sa to v prípade potreby riešiť aj úplnou výlukou na Obchodnej nasledovne:
1+5 - Petržalka - Šafko - SNP - tunel - KV - Dúbravka
3+4 - Petržalka - Šafko - Jesenského - nábrežie - KV - Dúbravka
7+8 - Rača - Vazovova - Ružinov
9 - KV - nábrežie - Šafko - SNP - tunel - KV
2 - bez zmeny
6 - bez zmeny

Snáď k takému niečomu nedôjde, ale bolo by dobré, keby DPB mal v zálohe takýto alebo obdobný plán, aby sa to v prípade náhlej odstávky dalo zrealizovať bez väčších výpadkov na zvyšku siete.
Reakcia na: martinah #10:
To je moc zveličena titulka. Ak by nestihala Obchodna a prilahla meniaren,tak sa nanajvys obmedzia elektricky na Obchodnej
3 sa skrati po Hlavnu stanicu, 8 tiez (prip spoje obe) a 6tka bude zachadzat do Petrzalky. Ale urcite nie "nebudu premavat" elektricky. A zostanu tam len 1,4,5,9