Nové 12-metrové hybridné trolejbusy by mal dodať SOR

4 hybridné trolejbusy o dĺžke 12-metrov by mala dodať spoločnosť SOR Libchavy.

Víťazom prvej časti verejného obstarávania na dodávku štyroch 12-metrových trolejbusov s pomocným pohonom pre Dopravný podnik mesta Prešov sa stala česká spoločnosť SOR Libchavy. Uvedená spoločnosť síce neponúkla najnižšiu cenu, aj napriek tomu sa však jednalo o najvýhodnejšiu ponuku. Hlavným hodnotiacim kritériom (90 bodov zo 100) pri vyhodnocovaní ponúk síce bola najnižšia cena bez DPH za dodanie týchto vozidiel, k víťazstvu však pomohli ďalšie kritériá - po 5 bodov bolo za počet miest na sedenie dostupných z nízkej podlahy a maximálnu celkovú obsaditeľnosť vozidla vrátane vodiča.

Podľa ponúkaných technických parametrov by sa malo jednať o trolejbusy typu SOR TNS 12 s výzbrojou Cegelec, tie by sa spolu s vozidlami pre Dopravní společnost Zlín-Otrokovice a Dopravný podnik Bratislava stali prvými sériovo vyrábanými trolejbusmi tohto typu vôbec. S karosériou NS boli do dnešných dní vyrábané vozidlá len v kooperácii s česko-cyperskou Škodou Transportation.

Za jedno vozidlo by mal dopravný podnik zaplatiť 461 250 € bez DPH. Financovanie zákazky má byť z 95% pokryté fondami EÚ z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra a zo zvyšných 5% ju má pokryť dopravca. Hybridné trolejbusy majú byť dodané do 15 mesiacov od nadobudnutia účinnosti kúpnej zmluvy s výhercom obstarávania.


Vybrané požiadavky na technické parametre

Štandardný trolejbus Kĺbový trolejbus
maximálna dĺžka 13,5 m maximálna dĺžka 18,75 m
maximálna výška so stiahnutými zberačmi 3,6 m maximálna výška so stiahnutými zberačmi 3,6 m
minimálny počet dverí 3 minimálny počet dverí 4
minimálna celková obsaditeľnosť 80 cestujúcich minimálna celková obsaditeľnosť 120 cestujúcich
minimálny počet miest na sedenie 20 minimálny počet miest na sedenie 30
výkon motora min. 160 kW výkon motora min 240 kW
dojazd pri jazde na trakčné batérie min. 12 km pri plnom zaťažení dojazd pri jazde na trakčné batérie min. 12 km pri plnom zaťažení
USB nabíjačky umiestnené v interiéri - 4 ks USB nabíjačky umiestnené v interiéri - 8 ks
vnútorné informačné LCD monitory spojené do tvaru "V", ktoré umožňujú komunikáciu s palubným počítačom a zobrazovanie informácií o realizácii cestovného poriadku - 2 ks vnútorné informačné LCD monitory spojené do tvaru "V", ktoré umožňujú komunikáciu s palubným počítačom a zobrazovanie informácií o realizácii cestovného poriadku - 4 ks
rekuperácia
celovozidlová klimatizácia
uzamykateľné posuvné časti okien
dopytové otváranie dverí
cúvacia kamera, kamera snímajúca priestor pred vozidlom, kamera umiestnená na zberačoch trolejbusu - min. 1 ks
kamerový systém so záznamom v interiéri
vonkajšia akustická signalizácia pre nevidomých
označovače na papierové cestovné lístky zmožňujúce bezkontaktnú platbu kartou a komunikáciu cez NFC

Požadované záručné lehoty
vozidlo - 36 mesiacov (3 roky), resp. 250 000 km
karoséria - 120 mesiacov (12 rokov)
pohon vozidla - 36 mesiacov (3 roky), resp. 250 000 km 
povrchová úprava vozidla (lak) - 84 mesiacov (7 rokov)

Trolejbusy budú môcť obsluhovať vybrané autobusové linky MHD, keďže podstatná časť trás prechádza cez zatrolejované úseky. Desiatka (vrátane druhej časti verejného obstarávania) nových trolejbusov by mala obsluhovať tieto linky, pričom červenou farbou sme zvýraznili úseky pod trolejovým vedením:

Linka 10: Sibírska - M. Benku - Lesnícka - Švábska - Košická - Žel. stanica - Masarykova ul. - Grešova - Fakultná nemocnica - Moyzesova - Veľká pošta - Žel. stanica - Košická - Švábska - Lesnícka - M. Benku – Sibírska.

Linka 19: okružne: Solivar - Kysucká - L. Novomeského - M. Benku - Lesnícka - Švábska - Košická - Žel. stanica - Masarykova ul. - Grešova - Fakultná nemocnica - Moyzesova - Veľká pošta - Žel. stanica - Košická - Švábska - Lesnícka - M. Benku – L. Novomeského - Kysucká - Solivar.

Linka 22: Šidlovec - Jánošíkova - Rázc. Šidlovec - Sabinovská - Hlavná ul. – Plzenská - Pod Táborom (Rusínska) - Ul. Arm. gen. Svobodu - L. Novomeského - Pod Šalgovíkom - Šalgovík - Teriakovce a späť.

Linka 29: Sídlisko III - Volgogradská - Levočská ul. (čiastočne) - Okružná - Grešova - Fakultná nemocnica – Moyzesova - DJZ - Hlavná ul. - Poliklinika - Levočská ul. (čiastočne) - Volgogradská - Sídlisko III.

Linka 32A: Sibírska - Ul. Arm. gen. Svobodu - Rusínska - Masarykova - Okružná - Levočská ul. - Hlavná ul. - Masarykova ul. - Rusínska - Ul. Arm. gen. Svobodu - Sibírska.

Linka 34: Sídlisko III - Volgogradská - Levočská - Obrancov mieru - Prešovská univerzita - Škultétyho - Budovateľská - Nábrežná komunikácia - Švábska - Lesnícka - M. Benku - Pod Šalgovíkom a späť.

Linka 39: Sídlisko III - Vukov - Mukačevská - Sabinovská - Hlavná ul. - Žel. stanica – Solivarská ul. - Švábska – Košická - Žel. stanica - Hlavná ul. - Sabinovská - Mukačevská - Sídlisko III.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #9:
Jeste stale? Bylo tomu tak pred peti lety, ale i dnes? Mohu pozadat o nejakou presnejsi informaci?
Reakcia na: Martin1983 #7:
Sídli na Cypre kvôli obmedzenej daňovej povinnosti, tzv. schránková firma (formálne sídlo).
Reakcia na: T6A5.3 #5:
Tie sa volaju 27Tr. 🙃
Již vícekrát se objevuje na imhd.sk pojem česko-cyperská společnost Škoda Transportation. Mohu se zeptat, co má společnost PPF společného s Kyprem? Od roku 2017 (tedy téměř 5 let) vlastní 100% akcií Škodovky. Děkuji
Reakcia na: Petto #4:
Mohli by byť dlhé 26tr
Reakcia na: Jur@j #2:
Podla mna bude aj skor dodany do BA.Vysledky su uz davno v BA. Schvalene su aj EU cash na to. Presov som nepostrehol, ze uz mu odklepli cash, jedine ze to slo dokopy tento tyzden s BA.
ADD2 Este cakam,ze sa Skodovka odvola voci prehre 😁.
ADD3 Klbaky tipujem,ze budu SOR TNS18 kedze ma viac NP sedadiel ako Skoda 26 Tr.
Čo robia v požiadavkách na technické parametre kĺbové trolejbusy keď sa bavíme o štandardných? Či to je len tak pre info?
SOR TNS 12 tiež uspel aj v bratislavskej súťaži.