Súťaž na dieselové autobusy už pozná svojho víťaza

Spomedzi štyroch uchádzačov uspela v elektronickej aukcii česká spoločnosť SOR Libchavy.

V pondelok 1. februára 2021 sa uskutočnila elektronická aukcia verejného obstarávania na dodávku 15 ks nových dieselových autobusov. Zo zverejneného materiálu vyplýva, že obe časti zákazky - dodávku štandardných 12-metrových autobusov (5 ks) a dodávku kĺbových 18-metrových autobusov (10 ks) vyhrala česká spoločnosť SOR Libchavy spol. s r.o. Neúspešnými uchádzačmi vo verejnom obstarávaní sa stali spoločnosti Tempus - Trans s.r.o., Mercedes-Benz Slovakia s.r.o. a Solaris Bus & Coach. Kúpnu zmluvu môže dopravca s víťazným uchádzačom podpísať až po úspešnom absolvovaní kontroly obstarávania.

Víťazný uchádzač predložil ponuku s cenou 195 000 € bez DPH za štandardný autobus a 278 000 € bez DPH za kĺbový autobus. 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Na UVO už zákazka zmizla zo zoznamu prebiehajúcich kontrol. Tipujem, že po veľkej noci budeme poznať výsledok.
Reakcia na: rexino #38:
Zachytil som informácie o nestíhačkách, vraj je štandard aj 60 až 90 dní... Podobne ako ty verím, že aj tu je to otázka nestíhačiek.
Zákazka je už na UVO na kontrole od 8.2. Štandardne majú na to 30 dní, ale vydali informáciu, že lehoty neplynú. To znamená, že buď nestíhajú (napr. kontrola na Višňové je tlak aby ukončili čo najskôr), alebo našli nezrovnalosti a dávajú otázky obstarávateľovi. Pevne verím, že to nedopadne ako prvá rámcovka.
Reakcia na: Jur@j #35:
Áno očakávam podobný tlak. Predbežne sa jedna o balík 120 miliónov, z ktorého okrem investícii do verejnej dopravy (to môže byť aj vynovenie stanice, zastávok atď.) sa bude deliť aj na cesty a cyklocesty pre celé Slovensko (tu to ešte neviem na isto). Takže nečakám zázraky ani vysoké sumy a určite bude treba vytvoriť kvalitné projekty (čo by sa s pomocou Masterplanu malo dať). Ak sa podarí uhrať 4-5 miliónov ako minule, tak to bude malý zázrak.

Neviem či sa z tohto budú dať nakupovať parciálky. V Česku viem, že z podobného eurofondu sa to tuším poradilo.
Reakcia na: rexino #34:
Predpokladám, že si to zase ošetria spôsobom koľko dieselov nakúpiš, toľko nakúp aj alternatívy (elektro, CNG...). Bolo by ale úplne super, keby sa to dalo "oklamať" spôsobom, že si nakúpim X dieselov a k tomu X "elektrobusov s dynamickým nabíjaním", čiže parciálov 🙂 To by sme zabili dve muchy jednou ranou. Vymenili by sme tie posledné vraky a zároveň ešte viac rozšírili pole pôsobnosti trolejbusov. Takto by to podľa mňa malo byť, toto by som ja pokladal za cieľ.
Nakoniec sa toto programové obdobie eurofondov (do 12/2023) zrejme dočkáme tento rok ešte jednej výzvy na nákup autobusov/elektrobusov. Takže teoreticky je možnosť, že budeme môcť prefinancovať väčšiu časť z tejto rámcovky z EU zdrojov, čo by bola byrokraticky oveľa menej náročná záležitosť (podobne ako opcia na trolejbusy). Je tu ale možnosť, že opäť bude tlak na nákup elektrobusov, takže možno nejaké 12m elektrobusy. Niekedy v lete sa uvidí.
Reakcia na: Jan Vartas #31:
V Prahe jazdili NB18 dost po macacich hlavach, co dalo zabrat tomu slabemu ramu - tym prvym seriam. Takisto obe hlavne mesta maju znacne vyssie denne kilometricke vykony ci vytazenie ako Presov. Preto v normalnom mensom krajskom meste nemuseli byt take problemy ako v BA, Prahe. 🙂
Reakcia na: Jan Vartas #31:
Absencia normálnych vetračiek je jednoznačne chyba autora technickej špecifikácie. Podobne aj kabína vodiča bez skla. Toto nie je vôbec vina "súdruhov" z Libcháv. A neviem, aký súvis to má s pevnosťou rámu, ktorý bol zosilňovaný v oblasti kĺbu a dverí.
Reakcia na: rexino #29:
Myslíš, že pre Prešov vyrobili zázračné kusy? Len tak na nich soudruzi z Libcháv posilňovali rám, ako na bratislavských. Komplet sa menili vetračky na oknách lebo vyklápačky skoro vôbec nevetrali + sa ešte dorábala kabína vodiča dosadením sklenenej priečky, aby na neho tak neťahalo po otvorení predných dverí.
Reakcia na: rexino #29:
No vidíš! Aspoň nám dlhšie vydržia 😂 😂
Je otázne, či by aj naše 2 slávne NB-čka nepraskali, keby trávili viac času v premávke ako v depe 😁
Reakcia na: Solider #27:
Ja si nespomínam na nič také, možno budú vedieť pamätníci. Dokonca ani rámy nepraskali narozdiel od prvých NB18 v Bratislave. V tomto sme mali asi šťastie.
Reakcia na: Jur@j #24:
Nemali s tým problém aj prešovské 31 Tr prvej série?
Reakcia na: Dispecer #25:
Samozrejme, veď tá musela byť zrušená. Toto je verzia 2.0. To isté aj pri elektrobusoch, tam sa tiež robí opätovné zadanie.
Keď tak rozmýšľam... Tá súťaž, čo minule vyhrali Conectá, tá už padla definitívne?
Reakcia na: Solider #22:
No neviem ako v Bratislave a iných mestách, ale v Prešove nám zatiaľ napršalo len do 25 Tr. A to zrovna do kabíny...
Reakcia na: rexino #11:
Z pohľadu náhradných dielov je možno lepšie, ak to budú vozidlá v rovnakej sérii, keďže tie náhradné diely sú vymeniteľné aj s trolejbusmi. Na druhej strane však kupovať v roku 2021 vozidlá zaseknuté v roku 2008 je, povedal by som, trochu škoda peňazí.
Reakcia na: Jur@j #14:
To, že do 30 a 31 Tr prší pri silnejšom daždi nebude chyba na strane elektroinštalácie, nie? 😂
Reakcia na: Mbc3245 #17:
Degeše nie sú parciály. Nemotaj piate cez deviate.