RegioJet navýši kapacitu na svojej železničnej linke z Bratislavy do Komárna

„Motorák“ zapožičaný od českej Arrivy do leta doplnia ďalšie jednotky. RJ navýši kapacitu vo vlakoch až o 1 000 miest.

Koncom minulého roka RegioJet v spolupráci s Ministerstvom dopravy a výstavby SR zrealizoval rozsiahly prieskum vyťaženosti vlakov na trati č. 131 z Bratislavy cez Dunajskú Stredu do Komárna a späť, pri ktorom sa zistilo, že len za posledný rok sa vo vybraných vlakoch v čase dopravnej špičky zvýšil počet cestujúcich aj o 30 %. Z tohto dôvodu sa s MDV SR dohodli na zvýšení ponúkanej kapacity – a to až o 1 000 sedadiel – zväčšením vozidlového parku dopravcu o ďalšie tri jednotky.

Prvé opatrenia na zväčšenie kapacity už uviedli do prevádzky

„Od dnešného dňa sme posilnili naše najvyťaženejšie spoje v čase najväčšej špičky priemerne až o 12 %. Celkovo sme vytvorili v špičkách pre cestujúcich až 500 nových miest na sedenie. Na vybrané spoje, na ktorých pôvodne premávala len jedna jednotka, teraz nasadzujeme súpravu dvoch,“ uviedol pre portál imhd.sk Martin Žarnovický, koordinátor PR a komunikácie dopravcu RegioJet.

Vozidlový park dopravcu na linke do Komárna totiž od dnes posilnil ďalší „motorák“ – naftová jednotka #845.001 / #945.001 (modernizácia pôvodnej jednotky radu 628 / 928 dopravcu Deutsche Bahn) zapožičaná od českého dopravcu Arriva vlaky. Tá by mala na tejto trase premávať približne do začiatku marca. Následne by ju mala nahradiť ďalšia jednotka podobného typu – avšak už v majetku „žltého dopravcu“.

„Ľudia budú môcť cestovať pohodlnejšie a kultúrnejšie, pretože práve najviac vyťažené a preplnené spoje budú radené tak, aby odviezli viac ľudí. Teší ma, že sa to podarilo zrealizovať v pomerne krátkom čase. Dúfam, že postupne prídu ďalšie takéto pozitívne správy pre cestujúcich,“ povedal minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek, ktorý si dnes ráno prišiel rozšírenie kapacity vlakov RegioJetu osobne skontrolovať.

Posilnenia sa čoskoro dočkajú aj ďalšie vlaky

Už dnes na najvyťaženejšom vlaku Os 4308 s odchodom o 6:15 z Dunajskej Stredy do Bratislavy RJ vypravuje veľkokapacitnú súpravu zloženú až z trojice motorových jednotiek Bombardier Talent, ktorá ponúka takmer 500 miest na sedenie. Do začiatku letných prázdnin by mal pribudnúť ďalší takýto vlak – hneď potom ako sa z opravy po vážnej nehode vráti do prevádzky jedna z jednotiek Bombardier Talent. „Po rozšírení vozidlového parku (o túto jednotku – pozn. redakcie) chceme od leta nasadiť podobnú veľkokapacitnú súpravu aj na vlak REX 1772 o 5:49 z Komárna do Bratislavy,” dopĺňa Žarnovický.

Dvojica jednotiek 628 / 928, ktoré doteraz nahrádzali túto jednotku a nedávno znovu sprevádzkovanú jednotku Siemens Desiro po inej nehode, ostanú v prevádzke naďalej a posilnia ďalšie vlaky.

Ministerstvo dopravy a RegioJet budú aj naďalej naplnenosť vlakov monitorovať a v prípade potreby zavedú ďalšie opatrenia.

Počet cestujúcich v žltých vlakoch ešte narastie

Od začiatku prevádzky osobnej dopravy na trati 131 pod taktovkou žltého dopravcu sa počet cestujúcich na tejto trati zvýšil až takmer štvornásobne – zatiaľ čo ZSSK v roku 2011 na tejto trati prepravilo približne 789 tisíc cestujúcich, slovenská pobočka RegioJetu odhaduje, že v minulom roku na tejto trati prepravila až vyše 2,7 milióna pasažierov. Presné číslo bude známe až po spracovaní štatistiky z posledných mesiacov minulého roka.

Taký nárast je podľa zástupcov dopravcu celoeurópskym unikátom a ukazuje na možnosť výrazného posilnenia významu osobnej železničnej dopravy v porovnaní s individuálnou automobilovou dopravou. Aj napriek súčasnému nárastu však v RJ predpokladajú, že sa počet cestujúcich v jeho vozidlách ešte zvýši. V širšom okolí trate totiž vznikajú ďalšie rezidenčné projekty, ktoré sem prilákajú ďalších obyvateľov. A je možné predpokladať, že v podobnom tempe, ako bude napredovať ich výstavba, bude rásť počet cestujúcich aj v nasledujúcich rokoch.

Ďalším dôvodom na očakávanie výrazného nárastu počtu cestujúcich je zaradenie „žltých vlakov“ v úseku Bratislava - Kvetoslavov do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji v apríli 2018. Cestujúci budúcej linky S70 si tak budú môcť zakúpiť cestovné lístky platné nielen v vlakoch RegioJet, ale aj na bratislavskú MHD, či regionálne vlaky a autobusy v okolí Bratislavy. Atraktívnejšia by tak mohla byť aj pre cestujúcich z Podunajských Biskupíc a Vrakune, ktorým ponúkne rýchle a kapacitné spojenie s centrom Bratislavy.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #57:
Bohužiaľ, nie cukrík. Tak skvelý ako ty byť nemôžem 😉 alebo nechcem? neviem...
Reakcia na: fanatikmhd #55:
Ja viem, láska, ty si aj VP "D" mal už v šestnástich na výnimku ? .
Dajce sebe banan a šicko v poradku. ?
Reakcia na: S499.1023 #54:
Mysli si čo chceš. To kam všade sa vŕtam nie je tovja starosť. Narozdiel od teba už niektoré zásluhy na zlepšení dopravy mám. cmuq
Reakcia na: fanatikmhd #53:
Rušňovodiči Krachga riešia s právnikmi vystrnadenie ŽltoZla z Cigánskej? Buhaha.
Reakcia na: S499.1023 #49:
Vieš povedať aj iné slovo okrem Krachgo? čo to s tým má spoločné? to že si dement vieme.... Ale skús prosím ťa sa vyjadrovať k téme a nie výplesky na urážanie ostatných bez relevatnej diskusie. Fakt tvoje ego nepozná hranice....

Ike - ono v podstate ani štát nemôže inak konať, nakoľko pôvodná zmluva je nevypovedateľná. Riešili sme to niekoľko mesiacov s právnikmi a nedá sa. Skrátka podmienky na zrušenie neexistujú.

ad 2 - K tomuto sa robia iné..ehm...tabuľky... - Tá cena na trať je známa - avšak pristupuje sa k inému modelu - Platíme Toľko a toľko, čo viac nám poskytnete za túto čiastku?

Matúš_2 - Áno, prakticky zhodné nedostatky ako u štátneho molocha, avšak, beztrestné následky - Za nedodržanie mnohých bodov sa "môže" udeliť pokuta tak smiešna, že to nemá zmysel.
Začalo sa už tvrdo s vlastnou žopkou, kde za nedodržanie objednaného príde postih, a nové zmluvy už sú riešené tak aby sa to týkalo všetkého. Dva roky vydržať, a príde zmena k lepšiemu. Snáď...
Reakcia na: Matúš_2 #48:
Co cert nechcel, ja tiez chodim tymi vlakmi a obcas aj autobusmi. Sice nie az do KN, ale problem zrusenych autobusov som este nepocitil. Co sa tyka dvoch voznov, zazil som niekolkokrat, ze sice boli zaradene medzi sebou dva vlaky, ale druhy bol viacmenej prazdny (a ani ten prvy nebol preplneny). Na klimatizaciu som sa parkrat hneval, lebo obcas si to pustali na plne gule aj ked uz vonku bola zima. Internet skor suvisi s tym, ze asi pouzivaju nejakeho hnojoveho operatora (tipujem, ze O2) ktore ma v niektorych usekoch uplne mizerne pokrytie. No a ked vypadne signal, tak ani internet nemoze ist (tipujem, ze maju vo vlakovych supravach nejaky wifi router, ktory sa priamo pripaja na GSM modul mozno cez USB a snad ten modul ma aj externu antenu, ale mozno to by som si uz prial moc). Zachody som za tie uplynule roky citil mozno len raz ci dvakrat (a to sedim vedla nich skoro stale). To, ze z preplneneho vlaku prispati ludia nestihnu vcas vystupit, je v konecnom dosledku nasledkom ich vlastnej blbosti (ano, treba sa tlacit a hoci aj kopat za kazdu cenu, kym sa clovek nedostane ku dveram, lebo inak ten vlak sa veruze rozhybe), RJ s tym nic nema. Listky sa kupit cez internet nedaju, to uznavam a ani obcerstvenie si tam clovek nekupi. Ale bycikle tam prevazat uz napriklad sa daju, uz roky (a to predtym tiez nebolo a v autobusoch to tiez nehrozi). Takze treba si vsimat aj pozitiva.
Reakcia na: Matúš_2 #48:
Liberalizácia je špička ľadovca. A nebude fungovať, ak nebudú fungovať iné veci v štáte. Naopak, ak tieto veci budú fungovať, môže železnica fungovať perfektne aj neliberalizovaná (v dosahu kameňom je krásny príklad - Rakúsko). Bavíme sa inak o železničnej osobnej doprave objednávanej vo verejnom záujme.

V prvom rade je štát slabý. RJ na trati BA - KN je krásny príklad. RJ nespĺňa zmluvu a štát s tým nevie nič urobiť. Navyše, ak sa aj rozhodne, verejnosť stojí za dopravcom, pretože štát si vybudoval meno nepriateľa súkromných dopravcov.

Štát si ale nevie spraviť poriadok ani s vlastnou ZSSK. Doteraz napríklad nevie, za koľko € v prepočte na vlakokilometre jazdí na jednotlivých tratiach. A teráz otázka: ako chce štát liberalizovať, keď nevie posúdiť prínos liberalizácie?

Predstavme si trať A-B na ktorú sa vyhlási súťaž. Zatiaľ len vieme, že priemerný náklad na vlakokilometer na Slovensku je 8 €, čo je v podstate úplne zbytočná informácia. Keďže súkromných dopravcov je málo a tratí na liberalizáciu veľa, dohodnú si kartel. Vyhrá to dopravca, ktorý to odjazdí za 7 €/vlkm. Všetci budú jasať. Ale čo ak to ZSSK jazdila za 5 €/vlkm? Nevieme. Pretože štát sa púšťa do liberalizácie napriek tomu, že nemá základné údaje.

A preto to nemôže dopadnúť dobre.
Reakcia na: Matúš_2 #48:
RegioJet zrušil autobusy? No totok!
Reakcia na: fanatikmhd #46:
Netrep sprostosti. Od A do Z. Si zdunčovatel, je vidieť že si nasiakol u Krachga štátoochranárstvom.
Reakcia na: CoolKoon #38:
Predtým než prišiel Regiojet bolo spojenie Komárno-Bratislava aj autobusové bez prestupu (pod 2 hodiny). Ľudia si mohli vybrať, či pôjdu vlakom alebo autobusom. Dnes to nie je možné.
Dnes je na výber iba vlak (štátom dotovaný/platený Regiojet cez Dunajskú Stredu) a vlak (osobák + EC cez Nové Zámky).
Keďže chodím Regiojetom na tejto trati už od začiatku jeho pôsobenia (asi r. 2012) viem porovnať, čo bolo vtedy a čo je dnes, prípadne, čo bolo sľubované.
Na začiatku určite chodili súpravy s väčšou kapacitou (z Komárna), potom bol z dvoch vozňov jeden.. Teraz sa to snáď pomaličky vráti..
Často fungovala v lete klimatizácia, čo v posledných rokoch už také časté nie je..
Internet, to isté..
Sedadlá sú zničené, vysedené a nepohodlné.. V minulosti som zažil aj mokré sedadlá, keď si ľudia dávali pod zadky sáčky.. ?
Záchody často cítiť v celom vlaku..
Dvere sem-tam nefungujú.. Keď je vlak preplnený, tak (neznalí) ľudia nestihnú včas vystúpiť.
Lístky na tento spoj sa nedajú kúpiť cez internet. Sľubované to bolo už v roku 2012.
Pred spustením prevádzky bola sľubovaná možnosť kúpenia občerstvenia..
Takže toľko realita..
Reakcia na: Ike #40:
"A v tom istom čase ministerstvo spolu s krajom a manažérom infraštruktúry s úsmevom na tvári zrušili trať do Stupavy a do Šamorína, lebo "šetríme"." - Toto je napriklad dalsia blbost/nehanebnost, ktoru neodcinili dodnes (myslim to s tym Samorinom). Ale nevadi, uz sa stavia R7 (o dve funkcne obdobia bude mozno hotova az do DS), ta to isti.
Reakcia na: Ike #45:
Na liberalizacii infraštruktúry sa pomaličky pracuje - problém je že na splnenie istých EÚ predpokladov nemôže robiť hockto. Ono aj dnes môže ktokoľvek spravovať trate...ale..podmianky by splňoval len súkromník ktorý MUSEL byť riaditeľom u ŽSR. Resp tak debilne to vykladá zákon (musí mať predchádzajúce skúsenosti s riadením takéhoto segmentu....)

Dispečer - Jasné, o tom som nechcel, už len samotný IK 293 má viac dverí...všakže 🙂
Skôr išlo o to "prirovnanie" nakoľko jedinou robotou vadnej laminátky je pokúšať sa ostatných zhadzovať bez akejkoľvek diskusie "nakoľko je tu pánom" a všetci mu nesiahajú ani po členky...teda okrem 3 pätolízalov s ktorými snorí (akýkoľvek môj príspevok ktorý sa nepáči má v zásade 3x mínus...zaujímavé číslo...) a už tu obhajuje toho Jána Čuráka ktorý nepatrí medzi normálnych ľudí. Dôkazom je aj to že ho z každého štátu sa snažia vystrnadiť...Že sa toto nedeje iným dopravcom svedčí nie o zaujatosti ale o dačom inom. A tak je to aj tu na BA-DS-KN : Chystá sa proste projekt ktorý splní mnoho národných dopravcov rôznych krajín, vrátane nášho, za určitých podmienok aj súkromníci, avšak, zaručene nakoľko poznáme situáciu to RJSK už nezíska. Bohužiaľ, laminátke sa to nepáči nakoľko sa s J.Č. asi dobre zábava....prakticky sú mi obaja ukradnutí

Laminátka : Poďakuje. Von idú len tie informácie ktoré majú. Taktiku ty poznať nemusíš.
Mňa by zaujímalo, čo sa od liberalizácie žel. dopravy vo verejnom záujme očakáva. Zvýšenie kvality, rýchlosti? Najväčším problémom je aj tak infraštruktúra.
Reakcia na: fanatikmhd #43:
Ehm, 5-dveráky pred SOR-om vyrábal kde-kto, len tí proste nepôsobili na trhu okolo SK... ?
Reakcia na: S499.1023 #42:
V čom je neprimerane krátky? Dávam niečo čo splňuje X dopravcov..okrem RJSK. Nič diskriminačné. Hádam nebude požadovať voľačo a dávať na to niekoľkoročné dáta aby každý ferko mrkvička z uzbekistánu mal šancu..... Proste chcem dačo, môže to poskytnúť veľa dopravcov a basta. Napríklad ako objednávky SORu. Chcem 5 dverí..no a že v čase prvých NB18 to vyrábal len SOR?..nuž... Dnes vyrába 5 dveráky aj MB či MAN..a? Drahô..stále pri položke 5 dverí zvíťazí SOR... Nič zlé...


CoolKoon - Nie, nejde o nárast. AK by si si prešiel zmluvy, videl by si že pre každý Os či REx bola vopred stanovená kapacita. RJSK dlhodobo tam, dke mal ísť talent, šlo desiro, tam kde mali byť x2 išiel 1x... dlhodobo..... Proste akoby ZSSk na R6xx nasadzovala 5 vozové súpravy lebo nemá daľšie..a čo...a po rokoch pridá vozne aby ich malo 13....ako ukladá zmluva....a hneď o nich tvorme ódy. Lebo plnia zmluvné podmienky....kampaň ako od MarZyho...
Reakcia na: fanatikmhd #37:
Aj neprimerane krátky čas je diskriminačná podmienka. No, myslím, že ocko ti nepoďakuje.
Kto by chcel vedieť podrobnosti, tak obrázky č. 142 a 143 (pp. 443-444) v tejto štúdii:
http://regionalnageografia.sk/publikacie/pub/RDS/16_toth_sveda.pdf
Reakcia na: CoolKoon #39:
A bola to chyba. O sťahovaní z Bratislavy na Žitný ostrov sa vedelo už dlhšiu dobu. Suburbanizácia začala u nás vo väčšej miere približne v roku 2000, kedy sa začali rozvíjať obce ako Limbach, prípadne Tomášov. V 2004 už naberal na obyvateľoch Chorvátsky Grob-Čierna Voda, alebo Miloslavov, či Lužná. Vývoj vo svete ukazoval, čo sa bude diať, že ľudia sa pôjdu pozabíjať za lacnými nehnuteľnosťami v okolí mesta a predsa v dobrej dochádzkovej vzdialenosti.

A v tom istom čase ministerstvo spolu s krajom a manažérom infraštruktúry s úsmevom na tvári zrušili trať do Stupavy a do Šamorína, lebo "šetríme". V tom istom čase sa všetci tvárili, že trať 131 je pomaly najstratovejšia trať v Európe na úrovni Plešivec-Muráň.

Toto všetko sa udialo v čase, keď do Bratislavy v rannej špičke viedli rozsiahle zápchy.

A potom prišiel RJ, ktorý nikoho nekašlal, ale jednoducho mal otvorené oči a vedel, kde bude dopyt. A výsledok je ten, že na trati indukoval taký dopyt, ktorý ledva zvláda a ktorý by pokojne mohol byť pokojne pokrytý komerčne.
Reakcia na: fanatikmhd #30:
"To že zmluvne dlhodobo podkapacitňoval súpravy sa akosi zabúda." - Podla mna s takym prudkym narastom dopytu nikto neratal, ani MDaV, ani ini.