Úvod

Pod označením Praga RND sa v pražskej "Pragovke" v rokoch 1934 až 1955 vyrábali malé úžitkové automobily a autobusy s dieselovým motorom. Variant s benzínovým motorom sa produkoval s označením Praga RN v rokoch 1933 - 1953. Pre potreby nitrianskej mestskej dopravy boli v roku 1951 dodané dva autobusy Praga RND.

Technické parametre

Dĺžka 7450 mm
Šírka 2350 mm
Výška 3000 mm
Rázvor 4200 mm
Počet dverí 1
Počet miest na sedenie 18 + 1 (pozdĺžne sedadlá)
22 + 1 (priečne sedadlá)
Počet miest na státie 22 (pozdĺžne sedadlá)
12 (priečne sedadlá)
Celkový počet miest 40 + 1 (pozdĺžne sedadlá)
34 + 1 (priečne sedadlá)
Pohotovostná hmotnosť ~ 4500 kg
Celková hmotnosť ~ 7300 kg
Motor Praga RND, naftový, vodou chladený 4-valec
Výkon motora 44,2 kW / 2000 rpm
Objem motora 4503 cm3
Maximálna rýchlosť 60 km/h
Prevodovka Praga, manuálna, 4-stupňová
Zapaľovanie PAL PV4B70P115c
Nápravy predná: Praga, tuhá, kovaná, poloeliptické listové perá
zadná: Praga, tuhá, kužeľové ozubenie Gleason
Pneumatiky 7,50 x 20"

Prevádzka

Prvý autobus sa mal začiatkom roka 1951 zaradiť do premávky na linke protismernej k linke Zobor - Čermáň. Linka sa však nakoniec nezaviedla a tak sa autobus zaradil do premávky až neskôr.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.