Po desiatich rokoch od zakúpenia prvého nízkopodlažného autobusu dnes pomaly začína byť stretnúť autobus klasickej konštrukcie vzácnosťou.
V roku 2002 bol pre potreby autobusovej linky 28, ktorá prednostne slúžila pre cestujúcich na invalidnom vozíku, zakúpený prvý nízkopodlažný autobus. Ďalšie štyri autobusy umožňujúce bezbariérový nástup vozíka alebo detského kočíka pribudli o dva roky neskôr. Čoskoro nasledoval rýchly nástup ďalších podobných vozidiel, čím sa ich podiel v celkovom vozidlovom parku nitrianskej MHD rýchlo zvyšoval. To umožnilo od 1.11.2008 zaviesť službu tzv. garantovaných bezbariérových spojov a cestujúci si mohli cestu nízkopodlažným autobusom naplánovať podľa cestovného poriadku. Počet týchto spojov bol neskôr viackrát zvýšený.
Po desiatich rokoch prítomnosti nízkopodlažných autobusov v Nitre možno konštatovať, že ich zastúpenie vo vozidlovom parku sa priblížilo k 80 percentám. Podiel týchto autobusov na reálnych výkonoch je dokonca vyšší, nakoľko viaceré "vysokopodlažné" vozidlá sú využívané už len ako prevádzková rezerva a do premávky nezasahujú každý deň.
V súčasnosti sa možno na linkách stretnúť ešte s nasledovnými autobusmi, ktoré nespĺňajú podmienku bezbariérovosti:
Karosa B 732 - 2 autobusy z roku 1996 Bežná prevádzka týchto autobusov bola v septembri 2012 oficiálne ukončená. Z posledných dvoch autobusov jeden slúži sezónne ako cyklobus a druhý ako rezervné vozidlo a do premávky zasahuje len príležitostne. |
Karosa B 932 a C 934 - 4 autobusy z rokov 1997 - 1998 Do celodennej premávky je nasadzovaný už len jeden autobus tohto typu. Jeden voz premáva na linkách prevažne len v čase dopravných špičiek a ďalší len na výkonoch vo večerných a ranných hodinách. Posledný slúži ako rezervné vozidlo a do premávky zasahuje len zriedka. |
Karosa B 952 Irisbus - 6 autobusov z rokov 2003 - 2005 Zo šestice vozidiel jazdia na celodenných výkonoch len dva. Zvyšné štyri sa na linkách objavujú prevažne len v čase dopravných špičiek. |
Mercedes O 345 / Conecto - 5 autobusov z rokov 2001 - 2003 Len dva autobusy tohto typu premávajú na celodenných linkách. Ďalšie dva vypomáhajú v čase dopravných špičiek a jeden slúži ako rezervný a v premávke býva nepravidelne. |
Karosa B 941 - 1 autobus z roku 1997 Autobus sa využíva ako prevádzková rezerva a v premávke sa objavuje len výnimočne. |
Mercedes O 345 G - 1 autobus z roku 2000 Tento kĺbový autobus stabilne premáva na výkonoch v pracovných dňoch počas dopravných špičiek. |
Aj z uvedeného prehľadu vyplýva, že počet autobusov s klasickou výškou podlahy je minimálny. Ďalší pokles ich počtu možno očakávať po dodávakach nových autobusov v roku 2013. Zdá sa, že už nepotrvá dlho a spoje so značkou vozíčka celkom vymiznú z cestovných poriadkov, nakoľko nízkopodlažný autobus sa stáva úplným štandardom.