VehiclesBuses › Ikarus 280

Ikarus 280.08/A
Ikarus 280.10 #75
Ikarus 280.10
Ikarus 280.08/A #82
Ikarus 280.08 #77

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Ikarus 280.10 75 1977–1979 1990's– 1
2. Ikarus 280.10 79, 87 1987 1987 2003 2
3. Ikarus 280.08, Ikarus 280.10 71, 78, 80 1988 1988 2005 3
4. Ikarus 280.10/A, Ikarus 280.08/A MT 64-01, 82 – 86, 88 1989 1989 1990's – 2000's 7
5. Ikarus 280.08 74, 77, 72 1979 – 1980's 1991 – 1996 1990's – 2004 3
Total 1977 – 1980's   16

Technical Data

Length 16500 mm
Width 2500 mm
Height 3040 mm
Height of floor 940 mm
Doors 4 (280.08)
2 (280.10)
Number of seats 37 + 1 (280.08)
57 + 1 (280.10)
Number of standing places 110 (280.08)
59 (280.10)
Design load 147 + 1 (280.08)
116 + 1 (280.10)
Weight of unloaded vehicle 12500 kg (280.08)
13000 kg (280.10)
Engine RÁBA-MAN D 2156 HM6U
naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (rok výroby 1977)

RÁBA-MAN D 2356 HM6U
naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (rok výroby 1978 - 1987)

RÁBA-MAN D 2156 MT6UT
naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom (rok výroby 1988)

RÁBA-MAN D 2156 HM6UT
naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom (rok výroby 1989)
Continuous power output 141 kW / 2100 rpm (RÁBA-MAN D 2156 HM6U)
162 kW / 2100 rpm (RÁBA-MAN D 2356 HM6U, RÁBA-MAN D 2156 HM6UT)
184 kW / 2200 rpm (RÁBA-MAN D 2156 MT6UT)
Piston displacement 10344 cm3 (RÁBA-MAN D 2156 HM6U, RÁBA-MAN D 2156 MT6UT, RÁBA-MAN D 2156 HM6UT)
10690 cm3 (RÁBA-MAN D 2356 HM6U)
Maximum torque 696 Nm / 1300 rpm (RÁBA-MAN D 2156 HM6U)
883 Nm / 1600 rpm (RÁBA-MAN D 2156 MT6UT)
820 Nm / 1600 rpm (RÁBA-MAN D 2156 HM6UT)
Maximum speed 63 km/h
Transmission Csepel HAFE ASH 75.2-A2.B2
manuálna (280.08, rok výroby 1977)

Csepel ZF S6-90U-734
manuálna (280.08 & 280.10, rok výroby 1978 - 1989)

Praga 2 M 70
automatická, 2-stupňová s hydrodynamickým meničom (280.00)
Axles predná: LiAZ A4, tuhá, riaditeľná (do r. 1985)
predná: RÁBA MVG 832, tuhá, riaditeľná (od r. 1985)
stredná: RÁBA MVG 018/118, tuhá, hnacia
zadná: LiAZ A5, tuhá, riaditeľná (do r. 1985)
zadná: RÁBA MVG 832, tuhá, riaditeľná (od r. 1985)
Tyres 295/80 R22,5

Photos

Vehicle catalogue

75

79 87

71 78 80

MT 64-01 82 83 84 85 86 88

74 77 72

Legend and statistics

75withdrawn vehicle: 16 (100 %)

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Spajdy #6:
Podnikové noviny ČSAD.
Reply on: Viko #5:
Je mi jasné, že tie informácie môžu byť nepresné.
K bodu 2 sa opýtam, že odkiaľ sú tieto informácie, že to bolo v takom stave. Nie, žeby som tomu dáko neveril, len ma to zaujíma.
Reply on: Spajdy #4:
Harák tiež len papagájuje reči, ktoré počul inde.

1) Tiež Piešťany, Trenčín, Ružomberok, Mikuláš a zrejme aj mestá na dolnom Váhu - čo sa vie, je na https://evidencia-dopravcov.eu/zoznam?evn=&typeOrMainTypeLikeArray%5B0%5D=280.00 , ale cca o desiatke vozidiel stále nie je žiadna známa stopa.

2) Boli čokoľvek, len nie v zachovalom stave - okrem toho, že z Budapešti došli aj s nánosmi špiny po celej zime bol problémom technický stav adekvátny vyradenému vozidlu. Mnohé z nich dávali dielne dokopy celé týždne, aby sa nakoniec po roku-dvoch nespoľahlivej prevádzky aj tak vyradili.
Dostal som sa ku knihe Autobusy Ikarus, od pána Haráka, kde sa píše, že v roku 1989 boli z podniku BKV dodané Ikarusy typu 280.00, v zachovalom stave, ktoré boli vyrobené v rokoch 1979 a 1982 a boli vybavené českou automatickou prevodovkou 2M70, boli odovzadné ČSAD Banská Bystrica, Martin, Nitra, Trnava, Zvolen, či Žilina. Zo začiatku prevádzky boli prevádzkovaní v klasickom budapeštianskom nátere tmavomodrý a strieobrný. V niektorých mestách aj s pôvodnými reklamami v interiéri.
Reply on: Viko #2:
Tak ma pamäť klame, ale ďakujem za objasnenie. 🙂 Ale príde mi to aj tak zaujímavé, že aj do Martinu sa dostali 4? kusy tých 0.
Reply on: Spajdy #1:
Budapeštianske 280.00 sa dodali v jednej várke cca v polovici roka 1989, išlo o autobusy ktoré sa mohli na jar 89 vyradiť po nejakom predĺžení metra a ČSAD ich hromadne doviezlo kvôli posilneniu dopravy, keďže nákup nových vozidiel nestačil pokryť prepravné potreby. Ale Ikarusy 280 určite premávali v Martine už aj predtým.
Ak ma pamäť neklame, tak prvými kusmi Ikarusu 280 v Martine boli ex Budapeštianske 280.00 nakoľko nestíhali dodať v stanovenom termíne 280.08. 280.00 jazdili v klasickom BKV (modro-šedom nátere, ale len chvíľu).
Samozrejme sa môžem mýliť, ale myslím, že to tak bolo. A foto dôkaz z toho obdobia asi bude kúsok problém zohnať.