V košickej MHD bude od zajtra premávať 19 nových autobusov

Primátor mesta Košice František Knapík dnes slávnostne odovzdal 19 nových autobusov pre mestskú hromadnú dopravu v Košiciach generálnemu riaditeľov Dopravného podniku mesta Košice, a. s. Michalovi Tkáčovi.

NOVÉ VOZIDLÁ

19 nových moderných nízkopodlažných autobusov značky Citelis na plynový pohon CNG zaradí DPMK do výpravy postupne už od soboty. Nové Citelisy budú premávať na linkách  10 ,  36 ,  19 ,  51 ,  54  a  18 . Od začiatku septembra DPMK odstavuje z premávky autobusy značky Ikarus. Poslednýkrát Ikarusy 280 vyjdú do ulíc 18. septembra 2010 na špeciálnu spomienkovú jazdu po historických trasách v rámci Európskeho týždňa mobility.

„Želám, aby tieto nové mašinky znamenali pre Košice to, čo sme od nich očakávali. Aby čo najmenej zaťažovali životné prostredie v našom meste a aby sa v nich ľuďom cestovalo kultúrnejšie a príjemnejšie,“ uviedol primátor mesta František Knapík. „Vodičom prajem kilometre bez nehôd a aby s týmito vozidlami dodržiavali cestovné poriadky,“ uzavrel s úsmevom F. Knapík.
Primátor následne odovzdal kľúče od vozidiel generálnemu riaditeľovi Michalovi Tkáčovi. Po predstavení vozidiel, ktoré sú v nových mestských farbách sa zhruba 400 metrová kolóna 19 nových Citelisov potom presunula cez mesto okolo Magistrátu mesta Košice do VŠA, kde je depo vozidiel na plynový pohon a plniaca stanica CNG. „Verím, že táto flotila naplno a na 100% nahradí vyradené Ikarusy,“ skonštatoval Michal Tkáč.

LOGO A FARBA VOZIDIEL

DPMK dnes predstavil aj nové logo a dizajn manuál, ktorý bol použitý na nových vozidlách. DPMK sa pred časom rozhodol nechať vytvoriť nové moderné logo vrátane design manuálu určujúceho grafické prvky pri vonkajšej aj vnútornej vizuálnej komunikácii podniku.
Nové logo má použité farby Mesta Košice – žltú a modrú v súlade s Design manuálom Mesta Košice. Kruhy umiestnené v logu symbolizujú dráhu jednotlivých spojov so zastávkami. Dve dráhy vo dvoch farbách reprezentujú dva základné typy MHD – koľajovú a cestnú. Logo zvýrazňuje približovanie sa spojov a teda aj približovanie sa poskytovaných služieb zákazníkom. Symbolika vyjadruje aj objekt skladajúci sa z viacerých častí, čo taktiež charakterizuje dopravu.
Nové logo bude zavádzané postupne tak, aby ním boli označené resp. vybavené všetky nové alebo obnovované materiály a vozidlá, čím sa eliminujú finančné dopady jeho zavádzania. Pre zachovanie kontinuity medzi doterajším a novým logom je možné na vozidlách používať historické logo ako doplnkové súčasne s novým logom. Uvedeným spôsobom postupuje napr. DP Praha.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.