DPMK, a.s. na to hneď operatívne zareagoval a posilnil spoje prechádzajúce cez tieto úseky k podujatiam v tento deň, resp. aj cez ostatné voľné dni, kde je očakávaný vysoký počet cestujúcej verejnosti.
Linka 14 bola posilnená vo veľkom rozsahu oproti bežnému stavu. Do bežných poradí boli vypravené dva kĺbové autobusy Karosa B941 E #3209 a Karosa B741 #3005, ktoré jazdili podľa bežných cestovných poriadkov. Prípoj k Detskej železnici od historickej električky z Havlíčkovej vykonával autobus Karosa B 832 #6267. Z kapacitných dôvodov, v prípade nepostačovania kapacity pre cestujúcich v Detskej železnici bola zriadená aj mimoriadna linka X14 z Čermeľa na Alpinku, ktorú vykonával autobus Tedom C - 12 G #5619.
Na konečnej zastávke Havlíčkova boli k dispozícii tri kĺbové autobusy, ktoré boli k dispozícii v prípade vysokého počtu cestujúcich do lokalít Čermeľ, Bankov, Alpinka a Jahodná, resp. na linku X a vypravovali sa operatívne priebežne na príkaz pracovníkov z Úseku riadenia dopravy v krátkom časovom intervale, čím sa zabezpečila pohodlná preprava cestujúcich bez akéhokoľvek tlačenia sa v bežných, či mimoriadnych spojoch.
Linka X na podujatie Boje o Košice vykonávali dva autobusy Ikarus 435 #4310 a #4311, neskôr prišli na výpomoc aj posilové autobusy, pričom jeden z nich bol k dispozícii na konečnej Madridská v prípade potreby do skončenia akcie.
Na linke 29 taktiež od 1. mája 2010 začali cez voľné dni premávať kĺbové autobusy.
Vzhľadom na svedomitú, zodpovednú a iniciatívnu prácu vodičov ako aj pracovníkov z Úseku riadenia dopravy nedošlo k žiadnym problémom, čo bolo zreteľné aj na spokojnosti a dobrej nálade cestujúcej verejnosti.