DPMK uzavrel rokovania o optimalizácii linkového vedenia

Vedenie Dopravného podniku mesta Košice uzavrelo v uplynulých dňoch rokovania s Mestom Košice (MMK), Košickým VÚC a nosnými mestskými časťami (MČ) o optimalizácii linkového vedenia. DPMK na základe rokovaní požiadal MMK o definitívne schválenie úprav v košickej MHD, ktoré by mali platiť v auguste, prípadne v závislosti od ich schválenia na jeseň 2009. Hoci sa úpravy dotknú mnohých liniek, vo väčšine prípadov ide len o zladenie cestovných poriadkov tak, aby linky na seba nadväzovali. Hlavným cieľom úprav (optimalizácie) linkového vedenia je zaviesť tzv. nosné linky a zabezpečiť tak pravidelnosť MHD.

Pokiaľ budú zmeny Mestom Košice schválené, po novom by interval električkových liniek v rannej špičke mal byť 10 minút, autobusové nosné linky by mali jazdiť každých 8 minút a trolejbusy v spoločnom intervale každé 4 minúty. V čase špičky by tak došlo k zvýšeniu ponúkaných kapacít a cestovanie by malo byť kultúrnejšie. Napríklad na zastávke Astória by mala byť kapacita zvýšená na 120%, na Kalinovskej na 116%, na Moskovskej na 137%, na Národnom nám. na 135%, v Podhradovej na 127% a zastávka Sofijská by mala dosiahnuť v rannej špičke 108% a popoludňajšej 133% súčasnej kapacity.

„Cieľom zmien je zabezpečiť pravidelnosť dopravy. V rannej špičke by počas školského roka mali napríklad zo sídliska Ťahanovce odchádzať autobusy každé dve minúty, v rovnakom intervale by mali odchádzať aj trolejbusy a autobusy z Furče. Z Jazera by zase ráno mali odchádzať električky každé 3 - 4 minúty,“ hovorí generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč. „Rozhodujúce pri rokovaniach s MČ bolo to, aby sa nenarušil model, ktorý chceme zaviesť, tzv. nosné linky s lepšími, kratšími intervalmi v čase špičky. Som rád, že sme mohli vyjsť v ústrety opodstatneným návrhom, ale zároveň sme zachovali tento model, ktorý bude pre cestujúcich v čase špičky výhodnejší,“ uviedol Michal Tkáč.

Pozitívne hodnotí výsledky rokovaní s jednotlivými MČ, MMK či VÚC predseda Predstavenstva DPMK Igor Jutka. „Boli sme pri našich rokovaniach ústretoví. Zohľadnili sme väčšinu požiadaviek mestských častí k linkovému vedeniu. Samozrejme s prihliadnutím na možnosti, ktoré Dopravný podnik mesta Košice má.“

Vedenie DPMK rokovalo s tými mestskými časťami, ktorých sa zmeny týkajú najviac - MČ Nad jazerom, Sever, Ťahanovce, KVP, Juh a Západ. Vedenia MČ KVP, Juh či Ťahanovce vyjadrili s navrhovaným modelom optimalizácie linkového vedenia súhlas. MČ Západ na rokovaniach pripomienky nemala, MČ Sever požadovala zachovanie niektorých liniek, kde bola v dopravnom prieskume zistená vyťaženosť len na 5 - 23%, a ktoré je pri súčasnej ekonomickej situácii ťažké zabezpečiť. Vedenie MČ Nad jazerom po niekoľkých rokovaniach ocenilo ústretové kroky DPMK ako aj konštruktívnosť rokovaní.

Výsledný návrh optimalizácie linkového vedenia po pripomienkovom konaní korešponduje s dopravným prieskumom, ktorý realizoval košický Dopravný podnik. Takisto plne korešponduje s plánom dopravnej obslužnosti, ktorý si nechalo vypracovať Mesto Košice. V ňom sa uvádza, že „pri tvorbe linkového vedenia je z hľadiska efektívnosti vhodné, ak je každý úsek obsluhovaný iba jedným druhom dopravy“. Ak je linkové vedenie spracované optimálne, nemalo by mať neefektívne súbehy.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.