Problémy s elektronickými peňaženkami zapríčinil chybný softvér od dodávateľa. DPMK už softvér nechal vymeniť
Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v menu.
- Autor: Tlačová správa DPMK
- Publikované
Podľa výsledkov kontroly DPMK a. s. Košice problémy pri používaní elektronických peňaženiek (EP) po prechode na euro spôsobil chybný softvér od dodávateľa - spoločnosti EMTEST.
Mimoriadna kontrola, ktorá sa uskutočnila minulý týždeň vo všetkých autobusoch, električkách a trolejbusoch nepreukázala chyby zariadení odbavovacieho systému v spojoch MHD. Kontrola DPMK odhalila, že bol chybný softvér pri dobíjaní elektronickej peňaženky na predpredajných miestach, ktorý zapríčiňoval straty kreditu a vysoké sťahovanie peňazí z kreditu. Rovnaký problém zapríčiňoval aj chybný softvér revízorských čítačiek.
Spoločnosť EMTEST už koncom minulého týždňa dodala nový softvér, ktorý DPMK okamžite nasadil do jednotlivých zariadení. „Očakávame, že sa s novým softvérom podobné problémy nebudú opakovať. V každom prípade pracovníci DPMK systém sledujú a monitorujú aj naďalej,“ uviedol generálny riaditeľ DPMK a. s. Košice Michal Tkáč. Riaditeľ zároveň ubezpečil cestujúcu verejnosť, že z dôvodu nekorektných operácií BČK cestujúci neprídu o svoju hotovosť na karte.
Pokiaľ cestujúcim vznikli problémy pri používaní elektronických peňaženiek, prosíme ich, aby sa obrátili so svojou písomnou reklamáciou na DPMK, a.s.: podateľňa DPMK, Bardejovská č. 6, alebo na predajne Bardejovská (v prac. dňoch od 6:30 hod. do 18:00 hod.) a Rooseveltova (v prac. dňoch od 7:15 hod. do 18:30 hod.) Na základe reklamácie bude následne DPMK jednotlivé prípady riešiť. Tlačivo na reklamáciu dostane cestujúci na predajnom mieste.
DPMK riešil v uplynulých týždňoch zvýšený počet sťažností od cestujúcich na používanie elektronických peňaženiek a preto požiadal dodávateľa - spoločnosť EMTEST na urýchlené riešenie situácie, ktorá komplikovala cestujúcim využívanie EP. Pracovníci DPMK zároveň uskutočnili v noci zo štvrtka na piatok mimoriadnu kontrolu v jednotlivých dopravných zariadeniach, počas ktorej prekontrolovali čítacie zariadenia v 90% všetkých spojov MHD s výnimkou pokazených či odstavených vozidiel.
Pracovníci spoločnosti EMTEST zároveň prekontrolovali a opravili nedostatky na automatoch na kúpu papierových cestovných lístkov, ktoré po prechode na euro takisto vykazovali problémy. Podľa predbežných zistení pracovníkov DPMK sa počet porúch automatov v poslednom týždni znížil.