Z Hlavnej ulice na Štúrovu neodbočíte

Z Hlavnej na Štúrovu neodbočíte. Toto opatrenie má znížiť meškanie MHD a zvýšiť kvalitu služieb poskytovaných MHD

V záujme zrýchlenia MHD, znižovania meškania a zvyšovania kvality služieb poskytovaných DPMK, dochádza v týchto dňoch v centre Košíc k zmene dopravného značenia. Vodiči, ktorí budú mať svoje vozidlá zaparkované pred OD Dargov (resp. hotelom Double Tree by Hilton), nebudú môcť z parkoviska odbočiť priamo na Štúrovu ulicu.

Po spustení novej organizácie dopravy na Námestí osloboditeľov (protipruh) sme predpokladali, že vodiči osobných vozidiel budú využívať na prejazd najmä tento protipruh. Nestalo sa tak a DPMK zaznamenal výrazný nárast meškaní vozidiel MHD medzi zastávkami "Námestie osloboditeľov" a "Krajský súd". Pred spustením protipruhu bola jazdná doba medzi týmito dvoma zastávkami v priemere 3 minúty, v súčasnosti trvá v priemere 5 minút a v exponovaných časoch, najmä poobedňajšej dopravnej špičke, zaznamenávame jazdnú dobu 7 - 10 minút.

Aby sme zabránili takýmto dlhým prejazdom, požiadali sme správcu komunikácie o zmenu dopravného značenia. Na základe našej žiadosti bolo umiestnené vodorovné aj zvislé dopravné značenie na Štúrovu ulicu tak, aby nebolo povolené odbočenie z parkoviska na Hlavnej na Štúrovu ulicu. Vodiči, ktorí svoje vozidlá parkujú na parkovisku pred OD Dargov, resp. hotelom Double Tree by Hilton, sa môžu na Štúrovu ulicu dostať cez Rooseveltovu, alebo Pribinovu ulicu.

Veríme, že táto úprava zrýchli MHD, zníži meškania a prinesie vyššiu kvalitu poskytovaných služieb. Situáciu budeme naďalej monitorovať a ak sa časy prejazdov neskrátia, sme pripravení požiadať správcu komunikácie aj o ďalšie opatrenia.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Auto ma predsa stale vyhodu, ze dovezie na miesto urcenia bez prestupu. Pointa ma byt v tom, ze ludia to auto nezoberu, pretoze ho musia niekde zaparkovat, kolony na vjazde do mesta atd. Na to ale treba prave ten terminal, aby boli blizko seba konecna a prestup na TRAM, teoreticky by to slo spravit nejakou kusou konecnou bez smycky alebo nastupnou zastavkou, na ktorej by koncili aj tie busy a dalej by sa sli niekde otocit. Inak si celkom neviem na Furci ci KVP predstavit tram, to by sli len po hlavnej triede resp na KV by sli od Terasy na Moskovsku ci ku klastoru a dalej busom ci pesi? To je celkom daleko a ostala by nutnost po sidlisku busom.
Reakcia na: Dispecer #33:
Len pripomínam, že na južnom okraji intravilánu Barce sú v plánoch už narysované nové ulice (nová zástavba).

Stanica Barca je zastrčená kdesi 400 metrov od hlavnej cesty medzi domami a priemyslom. Električku tam bez asanácií nedotiahneš. A poniektoré domy v okolí sú (takmer) novostavby.

Priemysel severne zo severnej strany odtiaľ tak skoro nedostaneš. Jednak tam nemáš oporu v územnom pláne, jednak tam pribudli nové objekty (ten istý problém ako na Priemyselnej, ktorá bola opätovne prekreslená na priemysel aj v ÚP).

Posunutím trate ku Šebastovciam obslúžiš aj budúce nové obytné zóny, aj Šebastovce a vieš do električiek dostať aj cezpoľných. A čo sa týka prípadných prestupov SAD-MHD na VSS alebo na Rybe, tak tam to nebude nikdy hrana-hrana.
Reakcia na: Dispecer #35:
Resp. myslíš Nižné Kapustníky alebo Južnú triedu / Ulicu osloboditeľov?
Reakcia na: afeno #34:
Frekventovaná cesta v akom zmysle?
Reakcia na: Dispecer #33:
Pri VSS by to bolo asi najlepšie, tam by bol však problém frekventovaná cesta. Výhodou by bola aj šíršia ponuka spojov (do centra mesta, na Terasu, a možno aj to Jazero...). A zas nejako to oddeľovať (myslím stavať terminál ktorý by v podstate nemal napojenie na električkovú trať) je trochu nezmysel.
Terminál niekde v Barci alebo Šebastovciach by svojim spôsobom nebol zlý, ale myslím si že všetky jeho nevýhody boli spísané v #32
Reakcia na: veteran #31:
Osobne si myslím, že lepšie riešenie by bolo urobiť prestupný terminál zo stanice Barca (resp. v areáli bývalého VSS), než stavať ďalej úplne nový...
Reakcia na: veteran #31:
A reálny efekt by bol ten, že by ľuďom dochádzajúcim do Košíc od juhu pribudol 1 prestup a predĺžilo by sa cestovanie. Fakt „integrujúci prvok“ hodný „vytlčenia prachov z Bruselu“... Alebo skôr prostriedok, ako preriediť rady tých, čo ešte stále verejnú dopravu používajú.
Predstavujem si seba (mám auto a finančne zvládam jeho prevádzku), keby som tam býval a chodieval autobusom, ktorý by mi naraz skrátili po Šebastovce. A odtiaľ jedna električková linka (určite nie mojím smerom) - a prípadne ešte aj vlak (len na košickú stanicu, čo by mi bolo tiež nanič). Výsledkom toho by určite bolo presadnutie do auta...
Reakcia na: Dispecer #30:
Predĺžiť to do Šebastoviec, urobiť tam terminál SAD + vlak + tram a voziť ľudí z okresu KS do mesta električkou. Keďže by to bol integrujúci prvok, dali by sa z toho vytĺcť prachy z Bruselu.
Reakcia na: veteran #29:
Kde v Barci vidíš potenciál pre električku? ?
Reakcia na: Author #27:
Nepreceňoval by som to "zahustenie" nakoľko:

1. Nie vždy chýba(la) kapacita spoja, problémom bol ponúkaný interval. neviem, ako bežný cestujúci, ale akonáhle mám 5-6 min. interval, tak sa nepozerám do CP, kedy mi to ide. A či príde 15m alebo 18m autobus, to je mi v zásade jedno, záleží od parametrov linky. Napríklad linka 15 by v pohode mohla jazdiť tak, ako predtým (SU15), len to chcelo zvýšiť počet vypravených vozidiel. A opäť sa dostávame k starému známenu problému objednávok vozkm a nie miestkm.

2. Nasadením skvostov od TaškentWagenTeamu sa síce zvýšila kapacita na linkách 2, 3, 4, ale zároveň znížila kapacita na iných linkách. Sú nasadzované hromadne takmer všade, navyše sa ich nakúpil nezmyselne veľký počet. Najmä štvorka dopadla dosť neslávne a tak sa ani nečudujem, že sú tendencie to nechať len po stanicu, keďže na zvyšku trasy ju niet s čím skoordinovať. Na jednej strane som rád, že sa tým vyhneme kadejakým výčnelkom v takte, na druhej strane mám veľkú obavu, že sa salámovou metódou dostaneme do stavu, že električky v Barci nadobro skončia. A pritom potenciál tam je.

3. Tak, ako sa dá chváliť zahustením v roku 2010, treba sa "pochváliť" aj riedením - a podotýkam robeným dosť nechutne poza bučky počas veľkých výluk - napr. škrtnutie jedného spoja na preklade 10+51 (pôvodne vykonávaný kĺbovým autobusom z linky 51) a následné "narovnanie" intervalu, škrtanie večerných spojov na linke 27. Veď kto si už len pamätá, ako to chodilo pred rokom 2014...

4. Ustavičné "zahusťovanie" a zmeny zmenených zmien sú ďalší aspekt prispievajúci k vyháňaniu cestujúcich z MHD. Raz sa spoj niekde pridá, potom sa niečo zruší, električka do Barce raz chodí každých 20 minút, potom už len raz za polhodinu, atď., atď. Bolo tu vôbec za posledných 15 rokov obdobie aspoň polroka, kedy sa neurobila ani jediná zmena (či už intervaly alebo trasy)?

K ďalším dvom odstavcom:
5. Fungujúca preferencia tu nie je, nakoľko aj keď je to zapnuté, preferuje sa výhradne len jediná trakcia, ktorá, žiaľ, nie je majoritná a ešte dlho nebude. Takže preferujeme štvorku odbočujúcu pri plavárni na stanicu s dvoma pasažiermi na palube, zatiaľčo dva klbáky s 250 ľuďmi stoja a čakajú. Toto je ukážkové vyháňanie ľudí do IAD. Tak sa rozhodnime, ktorú trakciu chceme ako dominantnú a nosnú. Ak má byť preferencia ED v súčasnom móde partizánskou akciou na donútenie "tých hore", aby z ED urobili nosnú trakciu (stavba nových tratí atď.), tak to akosi nevychádza. Nič nové sa nestavia, neprojektuje a ani len neplánuje.

6. Korekcia zákazom odbočenia z Hlavnej je IT terminológiou povedané "hotfix". Po slovensky menej okázalo "látanie problémov na kolene". Osobne neznášam polovičatú robotu a práve úsilie vynaložené na takéto látanie len "dáva požehnanie" neutešenému stavu na NO. Inými slovami, neriešia sa podstatné problémy, neodstraňujú sa chyby z minulosti, ale robia sa veci, aby to bolo len o trochu menej zlé... Rekonštrukcia koľají tu okrem výmeny materiálu nepriniesla prakticky nijaké vylepšenie. Mesto tu nič nové nepožadovalo, DPMK takisto. Čítať výťah z komunikácie projektanta s DPMK v projektovej dokumentácii je skutočne na zaplakanie. Miesto toho, aby podnik žiadal združenú zastávku všade, kde to je možné, žiadal otvorený zvršok všade, kde je to možné.
Reakcia na: Author #27:
To že sa pred 7 rokmi zahusťovali intervaly u 4 autobusových liniek, dnes nikoho nezaujíma. Variá zďaleka neodvezú ten počet cestujúcich čo dvojičky T3, ktoré už skončili. Rekonštruujú sa trate, rýchlosť na výhybkách ostáva ako pred rekonštrukciou. Návrh pešej zóny a zákazu vjazdu pre IAD v koridore Hilton - Dargov som mal spracovaný v rámci organizácie dopravy NZC Aupark už do stavebného povolenia. Tak ako protipruh /s dvomi pruhmi/, 4 roky som presviedčal všetkých kompetentných, aby sa urobil aspoň jeden pruh. O tom, že v rámci IKD a MET sa nerealizujú pojazdné električkové trate aj pre autobusy, že sa neriešia integrované zastávky TRAM-BUS, nech spytuje svedomie DPMK? lebo ich nepýtal ani nepresadzoval. Že nefunguje preferencia ED ? Preto, lebo polícia uprednostňuje koordináciu pre IAD. Tam kde sa spustila, robí to obrovské problémy - viď plaváreň. DPMK pýta dve zelené pre električky v jednom cykle - toto sa postupne rieši. A po spustení Komenského budú električkám na výzvu vkladané signály voľno pri Okresnom úrade, na úkor zelenej pre IAD v trase Watsonova - Hlinkova. Som zvedavý, dokedy to vydrží. K NO - ťažko preferovať viac MHD, keď tam za hodinu prejde 220 autobusov - a opäť opakujem, v centre majú jazdiť električky, ktoré majú byť nosnou dopravou, autobusy iba doplnkové. Prečo 52 z Krásnej do Šace nechodí z VSS cez obchvat Červený rak, a Šacu a Krásnu nenavážame na električky, ktoré by sme posilnili na 5-minútové intervaly? Veď rýchlodráha je dnes úplne prázdna. Nebudem tu ďalej písať o problémoch MHD v Košiciach, dokiaľ sa nebudú stavať nové električkové trate, MHD za chvíľu už bude voziť iba dôchodcov. A ak je koncepcia stavať na VŠA nový futbalový štadión na mieste, kde územný plán rieši 30 rokov električkovú trať, a v KE nikomu nechýba, tak to má do koncepcie MHD veľmi ďaleko.
Reakcia na: PTKe #22:
V roku 2010 sa zahustili intervaly a vytvorili tak nosne linky A+T a postupne sa pri obnove Abus aj zvysovali kapacity nasadzovanim kapacitnejsich vozidiel (napr. linky 15, 17, 19, 52). U elektriciek sa zvysila kapacita nasadenim Varii miesto solo vozidiel (napr. linky 2, 3, 4) a je taktiez snaha, aby mali lepsie intervaly. Nie nove linky, ale prehladna siet liniek s atraktivnymi intervalmi dava v 1/4 milionovom mesta zmysel.

K tomu, aby cestujuci aj viac vyuzivali MHD je vsak potrebne, aby prave v miestach najvacsich kongescii dopravy bola MHD rychlejsia ako IAD, ci uz na kolajniciach, alebo vdaka vyhradenym koridorom, ako aj vdaka fungujucej preferencii na CSS. A ano, aj vystavba v okoli NO, ale aj organizacia dopravy MHD spomalila a preto som rad, ze teraz aspon doslo k rozumnej korekcii.

A v pripade preferencie elektriciek tiez verim, ze pokial by sa jej niekto systematicky venoval, vyhodnocoval a doladoval ju, na niektorych miestach by mohla fungovat lepsie a mohla by aj priniest uspory casu. Pretoze, pokial by si niekto porovnal jazdne doby elektriciek spred modernizacie trati (2013) s tymi dnesnymi po modernizacii (2017), dosiel by k paradoxnemu zaveru..
Reakcia na: PTKe #22:
Podľa mňa síce v Košiciach jestvujú značné rezervy v organizácii MHD (niekedy fakt zostáva rozum stáť, ako možno niektoré veci tak absurdne riešiť - neviem, do akej miery sa na tom podieľa MMK a do akej miery DPMK), ale podstatné je to, čo je určite mimo DPMK: minimálna preferencia MHD a málo peňazí na prevádzku MHD.
A určite nejde o to, aby bolo čím viac liniek. Ide o počty spojov a ich rozumné trasovanie a cestovné poriadky.
Reakcia na: afeno #23:
PTKe podľa mňa myslel na podiel obyvateľov s pešou dostupnosťou k električkovým zastávkam, nie na podiel električkovej dopravy na celkových výkonoch alebo prepravených osobách MHD.
Reakcia na: PTKe #20:
Cize podla Vas centrom mesta maju prechadzat auta a vylucime tam MHD? Nemalo by to byt naopak? Kam tu MHD potom chcete dat ak by neprechadzala cez Namestie osloboditelov? Prečo všetky auta jazdia cez centrum ked maju k dispozicii obchvaty?
Reakcia na: PTKe #20:
Električková doprava má podiel na MHD ani nie 35%... tých 60 mohlo byť tak pred rokom 1989, aj to možno preháňam.
Re #22- V roku 2008 (teda pred menej ako 10 rokmi) prebehla reorganizácia drtivej väčšiny liniek. Povedal by som, že to bola tak posledná výrazna zmena v MHD..
Reakcia na: veteran #17:
protipruh určite pomohol, napr. aj Eurobus jazdí tadiaľ a nie okolo Hiltonu, ale bohužiaľ počas uzavretia križovatky VSS sa veľa vodičov opäť naučilo používať skratku cez NO, a už tak jazdia aj naďalej. A problémom je nelogická zahusťovačka okolia NO, len si spočítajme všetky rozbehnuté stavby bytových domov, polyfunkčných objektov, administratívnych plôch - tie vozidlá ako stavebníkov, tak aj následne obyvateľov či užívateľov sa tam musia dostať. A ešte poznámka - za 10 rokov pribudlo v Košiciach cca 24% automobilov, čo je vyše 21 tisíc vozidiel. Za tých 10 rokov ako posilnil DPMK mestskú hromadnú dopravu? Koľko nových liniek máme za ten čas v systéme MHD, kde zhustil intervaly?
Reakcia na: veteran #17:
Choďte napr. do Brna, tam prakticky v úplnom centre autobusy nevidíte, ale električka je všade, postavíte sa na hociktorú zastávku, a šalinu tam máte prakticky do minúty. A nájdete ich aj na sídliskách, kde výškové prevýšenie je určite väčšie ako v KE majú KVP alebo THC.
Reakcia na: veteran #17:
V žiadnom štvrťmiliónovom meste v úplnom centre nie je doprava plynulá. A systém DPMK všetko čo má kolesá vo firme musí prechádzať Námestím osloboditeľov tomu len pridáva na problémoch. A ak tu máme koľajnice, po ktorých prejde v špičke za hodinu 50 električiek ale aj 200 autobusov je choré a poďakujme sa urbanistov, vďaka ktorým v tomto meste nemá priamy dosah na električku vyše 100 tisíc obyvateľov a tým nemôžme považovať tento systém MHD za nosný. Pred výstavbou sídlisk Furče, KVP a THC sa dalo povedať, že mesto je obslúžené električkami na 95%, dnes to je menej ako 60%. Dokiaľ sa toto nezmení, zabudnite v KE na plynulosť dopravy, ako IAD, tak najmä MHD.