DPMK zakúpi ďalšie električky Vario LF2+

Za ďalších trinásť kusov zaplatí takmer 19 miliónov eur.

Pri príležitosti začiatku realizácie projektu Modernizácia električkových tratí bol v pondelok 21. novembra 2016 predstaviteľmi mesta verejne ohlásený nákup 13 kusov električiek TWT/Pragoimex Vario LF2+ v rámci vysúťaženej opcie.

Električky od českého výrobcu boli vysúťažené ešte v roku 2013, a to v rozsahu priamej 23-kusovej dodávky a 23-kusovej opcie. Paralelne s dodávkou 23 kusov bola uplatnená opcia na desať ďalších a do záveru októbra 2015 tak bolo do Košíc dodaných dovedna 33 kusov. 

8. marca 2016 podpísal Dopravný podnik mesta Košice dodatok ku kúpnej zmluve, ktorým si uplatnil aj zvyšnú časť vysúťaženej opcie v rozsahu 13 kusov. 17. marca následne podal žiadosť o schválenie nenávratného finančného prostriedku, ktorú ministerstvo schválilo 2. júna 2016.

Obstarávateľ za nákup zaplatí 18 837 000 €, 95% zo sumy bude hradených z prostriedkov Európskej únie a štátneho rozpočtu. Keďže ide len o uplatnenie už skôr vysúťaženej opcie, budú vozidlá v identických parametroch ako už dodané kusy. Dodávka električiek má byť ukončená najneskôr v apríli 2018.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Quakeman #18:
Záleží na ktorej a kde. Čím kratšia medzizastávková vzdialenosť, tým väčšia úspora TV3 oproti TR37. Predpokladám, že v KE na rýchlodráhe by mala T6 možno aj väčšiu spotrebu ako T3.
Reakcia na: S499.1023 #12:
Z dlhodobých meraní sa zistilo že na rovnakej linke má T6 oproti T3 spotrebu nižšiu o 13%.
Reakcia na: Rudyke902 #7:
Niesom si isty na 100%,ale ak sa nemylim tak ked sa vyhlasilo verejne obstaravanie na nakup novych vozdiel tak bolo uvedene ze maju nahradit solo vozidla.
Reakcia na: S499.1023 #12:
Tak to mi nejak uniká význam vývoja a použitia tyristorových výzbrojí, myslel som že to bolo vyvýjané hlavne preto aby bola jazda hospodárnejšia. A myslím že v tom čo som napísal je aj určitá logická časová súvislosť keď počítame s tým že vývoj výzbrojí sa snažil vychytávať muchy predchodcov a zlepšovať jazdné parametre.
Reakcia na: 110mat110 #13:
Prečo by ste ich nemohli spájať do dvojičiek?
Reakcia na: 110mat110 #13:
Legislatíva?
Reakcia na: KosickyTiger #10:
To, ze LF2 ma nizsiu spotrebu ako T6 nam bude na prd, ked ich budeme vypravovat miesto dvojiciek na 6 a 9. A do dvojiciek ich spajat nemozeme
Reakcia na: juhasmaros #11:
To porovnanie bolo spravené v Prahe, skús googliť, mne sa nechce. TV3 má v bežných podmienkach skoro takú istú spotrebu ako TR37, najmä pre nemožnosť rekuperácie. A nemá to nič spoločného s tým, že "tyristor nie je najnovší vynález".
Reakcia na: KosickyTiger #10:
Úspornejšie v čom? v spotrebe el. energie? Z menovaných je určite najväčší žrút T3 pre odporovú elektrickú výzbroj. Ale ak sa do toho niekto rozumie lepšie mohol by spraviť porovnanie TV3 a tej škodováckej výzbroje vo Variách. Predpokladám ale že tú spotrebu bude mať najlepšiu Vario, tyristor už tiež nieje najnovší vynález.
Reakcia na: Rudyke902 #7:
Niekde som čítal, že LF2+ je úspornejšie (alebo takmer úspornejšie) ako jedna T3, T6, takže...
Ale to tiež neviem naisto.
Reakcia na: afeno #6:
Dakujem za info.
Reakcia na: Rudyke902 #7:
T3 sú už všetky vyradené, niektoré už majú aj svojho nového majiteľa.
Ostane len 381+383.
Aj tak to cele nedáva zmysel - či už by sa mali vyradiť všetke T3 - či T6, tak ako je napísane že tie plusky ich nahradia vo výprave - nieje to tak. Spomínal som to už tu nie raz jedno "plusko" je náhrada za čo? Za súpravu 2xT3 (T6) ?? Či za sólo voz? Ani tak, ani tak,,, Je tu niečo "nove", myslím nový typ voza (kapacitne) , niečo medzi solo a supravou.. Tak tiež sa spomínajú "vozokilometre", viem že solo voz, či suprava, alebo KT8 sa počitali rôzne, ako je to s tým "pluskom" teda? Doteraz čo su nahradené T3 a T6 novými pluskami na linkách (7,9, R, ..) je to "kapacitne" oslabenie oproti tomu ak jazdili súpravy (T3 T6)... Ak sa nahradia ešte viac, a dalšie supravy, bude to dalšie "-" v neprospech kapacity spojov na linkách. Trebalo by sa do buducna teda zamýšlať ,ako prispôsobiť linky čí trasy liniek, alebo kapacitu, inerval atd - k tomu čo nám tu "nove" jazdi a bude jazdiť ešte viac, ak už "sme to kupili"... to len taka moja úvaha.
Reakcia na: 4004 #5:
Papierovo sa nemusi vyraďovať nič. Nie su to autobusy, pri ktorych je nutná náhrada kus za kus. A tie T6, ako už som spomínal, nejake špelukácie o ich budúcnosti sú asi veľmi urýchlené. Ale na vyradenie všetkých T6 to nebude stačiť. Takže sa sporadicky vo výprave objavia.
Reakcia na: veteran #4:
To si uvedomujem, len sa pytam, ci je stale plan pouzit nove elektricky na to, aby sa papierovo vyradili tie ktore su stale uvedene aka odstavene, ako bolo napisane v clank z marca 2016, alebo sa pouzia vsetky na vyradenie T6iek. Ja viem, ze T6ky su ohrozene, len by som rad vedel, ci vsetky.
Reakcia na: 4004 #3:
Tie sú medzičasom v podstate všetky vyradené.
Reakcia na: veteran #2:
T3ky ktore sluzia ako dispozicna zaloha.
Reakcia na: 4004 #1:
To sú aké vozidlá, ktoré "neboli v prevádzke rok a pol? ❓
V tomto clanku

https://imhd.sk/ke/doc/sk/15274/Dopravny-podnik-si-uplatni-celu-opciu-na-Varia

pisu ze "Po uskutočnení dodávky bude v Košiciach prevádzkovaných 46 kusov tejto električky, čo umožní definitívne odstavenie električiek T3 slúžiacich ako dispozičná záloha a pravdepodobne aj časti električiek T6."

Zmenilo sa nieco na tomto plane? Nedava zmysel aby tato objednavka bola pouzita na vyradenie vozidiel, ktore neboli v premavke rok a pol, ked pocet T6A5 co zostavaju v premavke je taky isty ako pocet objednanych vozidiel.