Osudy vyradených vozidiel

Zatiaľ čo väčšinu vyradených autobusov čakal šrot, niektoré sa podarilo odpredať, či darovať

Posledné dva potencionálne historické autobusy boli darované.

Novoplan C12A #5501, jeden z troch predstaviteľov Novoplanov v Košiciach, bol darovaný Ministerstvu vnútra SR. Darované vozidlo bolo poskytnuté za účelom optimalizácie výkonu služby príslušníkov Pohotovostného policajného útvaru odboru poriadkovej polície Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Košiciach pri nácviku rôznych taktických postupov a rôznych služobných zákrokov v dopravnom prostriedku voči páchateľom závažnej trestnej činnosti.

Karosa B 932E #5219, bývalé školské vozidlo, bolo darované občianskemu združeniu Veteran Bus Diamant, za účelom zachovania ako historický exponát.

Koncom septembra boli predané tiež zájazdové autobusy Isuzu Q - BUS 31 Turquoise #6501 a MAN R03/Lion`s Star L #6601, ktoré boli zakúpené v roku 2006 na zájazdovú dopravu pre potreby mesta. Oba autobusy boli predané spoločnosti DZS - M.K.TRANS za 63 000 € bez DPH.

Počas júla skončila na šrotovisku posledná Karosa B 732 #6289, ktorá slúžila ako autoškola a neskôr bola prerobená na sanitné vozidlo, tiež Karosy B 941E #32053210 a 3212, aj posledný predstaviteľ Ikarusov 415 #5005. V areáli na Hornádskej ulici je dlhodobo odstavená posledná Karosa B 832 #6267. DPMK bude teda zatiaľ mať iba jeden historický autobus, Ikarus 280.08 #4082. 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viko #3:
Záchranca by aj bol, ale Raši tvrdil, že Novoplán bude historickým autobusom DPMK.
Je mi ctou, ze som mohol Novoplan odsoferovat pri jeho poslednej sluzbe s cestujucimi 🙂
Skoda, ze pre Novoplan sa nenasiel ziaden zachranca. Islo o prvy povodom slovensky mestky autobus, ktory napriek diskutabilnej kvalite patri k nasej historii. Dalsia generacia sa nas potom spyta, preco miesto obdivovania hoc i nepojazdneho exponatu v muzeu sa mozu pozerat len na stare fotky, preco aj prevadzkovatel prototypu (SAD TT) aj prevadzkovatel najvacsieho poctu Novoplanov (DPMK) nehladeli na vynimocnost toho, co maju v rukach. Navyse, Kosice k nemu mali este o cosi blizsie nez ostatni, kedze na svoju dobu progresivny a ocenovany dizajn vznikal priamo na TUKE.

Darovanie MV SR je stale mensie zlo nez srot, aj autobus stojaci roky pod holym nebom a celiaci policajnym nacvikom moze byt neskor zachraneny nadsencom a dany dokopy (mnohe elektrickove i autobusove veterany boli opravene takmer z nicoho), ale sance to vyrazne znizuje...
Pokial viem tak historicaky su vacsinou odkupene a prerobene roznymi nato specializovanymi zdruzeniami, Dopravne prostriedky su pre dopravny podnik spotrebny material a preto sa proste obmienaju. Mozem ale jednoznacne povedat ze taky roznorody park aky tu bol do prichodu Sorov uz asi nikdy nebude, mali sme v podstate z kazdeho typu autobusu aspon po jednom kuse.
Hm tak je to na zamyslenie že čo všetko a ako ľahko mohol mať naš DP ako historicke vozidla,, čo by iné DP dali za to mať "pozostatky" toho čo nám SOR-ky nahradili v MHD , (či už nejake karosy krátka a klbová (B 932 ,941 E ) alebo Ikarusy rady 4.. o tých Novoplanoch nehovoriac,, ? smutne ,, no čo už, ak nieje vôľa,,