Mesto podpísalo zmluvu o dielo so zhotoviteľom projektu MET

Dielo za 78,5 milióna eur má byť dokončené do konca septembra 2018.

Mesto Košice zverejnilo v stredu 21. septembra 2016 zmluvu o dielo so spoločnosťou Eurovia SK, ktorá je zhotoviteľom dlho očakávaného projektu MET. Dielo za 78,5 milióna eur bez DPH je rozdelené do ôsmych ucelených častí stavby v severnej, západnej a južnej časti mesta:

  • UČS 08: Moldavská cesta, úsek trate Krajský súd – kruhový objazd,
  • UČS 09: Kruhová križovatka Moldavská,
  • UČS 10: Trieda SNP, úsek trate križovatka Bardejovská – križovatka Laborecká,
  • UČS 11: Trieda SNP, úsek trate križovatka Laborecká – obratisko Amfiteáter,
  • UČS 12: Zimná a Němcovej ulica,
  • UČS 13: Obratisko Botanická záhrada,
  • UČS 14: Komenského ulica, úsek trate Námestie Maratónu mieru – obratisko Havlíčkova,
  • UČS 15: Križovatka VSS.

Zmluva o dielo bola podpísaná ešte v pondelok 19. septembra a účinnosť nadobudla dňom nasledujúcim po zverejnení. Na jej základe má zhotoviteľ povinnosť začať vykonávať činnosti spojené s prípravou výstavby od 23. septembra 2016 (piatok) a dokončené stavby musí ako celok odovzdať najneskôr do 30. septembra 2018

Harmonogram prác má byť na základe zmluvy Mestu Košice doručený do tridsiatich dní od nadobudnutia jej platnosti. Podľa už medializovaných informácií by stavba mala prebiehať postupne a ako prvý by mal ísť do rekonštrukcie niektorý z menej exponovaných úsekov (pravdepodobne trať na Zimnej a Němcovej ulici). 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: veteran #15:
2 elektrobusy zviazane spagatom = Vario LF2+ 😃
Reakcia na: tbus #14:
Elektrobusy predsa zachránia situáciu.
dufam ze pred zaciatkom vyluk este stihnu odpredat nejake klbove busy ?
Také neschopné vedenie mesta tu nebolo snáď ani za socializmu ...
Reakcia na: Iv #11:
http://www.kosicednes.sk/dennik/clanky/rekonstrukcia-elektrickovych-trati-najskor-vo-februari-2017/

Kedže sa nám to zase pekne posúva a väčšinou platí až nejaký piaty termín, tak to vidím nie na február ale na júl 2017...
Reakcia na: afeno #9:
Tak zas to bude ako s duhou ?
Nejak je ticho okolo toho a čas uteká ?
Reakcia na: 110mat110 #5:
Nepreháňaj, teraz je zastávka ED presadená voči zastávke AD jedným smerom, po rekonštrukcii bude presadená druhým smerom.
Reakcia na: 110mat110 #5:
Veď Košičania radi športujú, že? ?
Reakcia na: ad.hominem #3:
Neboj nic, vybuduje sa zastavka SOS automobilova a zistis co je turistika. Na prestup z elektricky na bus si bude treba pribali trekove topanky
Reakcia na: ad.hominem #3:
Teoreticky sa môžu po piatich rokoch, ale do toho nebude nikto veľmi dlho investovať, takže to treba brať ako trvalý stav. Treba sa sťažovať u toho, kto vymyslel fiktívny tram-train a u toho, kto nastavil eurofondy tak, ako nastavil.

Spoločné zastávky: vznikne nová pri kine Družba. Pre prípad vedenia NADky po SNPčke. A ešte polovičná združená na Spoločenskom. Inak nič. Celá Zimná a Němcovej ostala od macochy, najmä zastávka Zimná si to pýta. Na Komenského by sa k zastávkam tiež našli viaceré výhrady: ulica s tak slabou dopravou a tvrdošijne sa tam vedie len jediný vstup na ostrovček. Nehovoriac o mnohých ďalších vylepšeniach, ktoré sa tam spraviť dali a nespravili sa. MET už nemá toľko výrazných nedostatkov, ako IKD, ale aj tak to je na rok 2016 a civilizovaný svet slabota.

Električka po Štefánikovej: to snáď ani nie je možné tadiaľ viesť trať, jedine ak pod zemou a to by malo nulový význam. Dlhé roky sa do plánov kreslí trať po Masarykovej a Svätoplukovej/Bencúrovej, no je to ťažká utópia, z tohto balíka europeňazí nehrozí ani len technická štúdia, nie to ešte nejaká realizácia. Najprv si treba ujasniť, čo má kde chodiť a mať nejakú rukolapnú víziu, ako má MHD v Košiciach vyzerať o 15, 20, 30 rokov a nie čmárať trate hlava-nehlava bez jasnej koncepcie a istoty akej-takej rentabilnosti.
Tie nemožné polohy električkových zastávok na úsekoch, ktoré sa rekonštruovali bude kedy možné najskôr meniť? Lebo ak majú napr. autobusy 3-4 zastávky na križovatke, ktorá je prestupný bod a mesto urobí pre električky párovú zastávku 200 metrov odtiaľ čo je prípad zastávok Radnica St.mesta a Krajský súd, tak je to choré na hlavu a ľudí skôr nasiera, než motivuje cestovať MHD. Namiesto cesty budovania spoločných zastávok BUS+TRAM sa to ešte viac separuje.

Mimochodom neexistuje projekt na vybudovanie trate do železničnej stanice po Štefánikovej ulici k Nám. Maratónu mieru? Vytvoril by sa tak električkový okruh naokolo historického centra, čo by isto nemalo zlú odozvu a mohla by minimálne jedna električková linka premávať do severnej časti električkovej siete.
Doteraz mám rany na duši z poslednej rekonštrukcie a ono je už podpísaná ďalšia ...
No konečne sa to zas trochu pohlo aj keď z meškaním (ako všetko u nás),, No bude zaujímave sledovať ako sa budu robiť "exponovane miesta" (vss, kruháč), ako bude zaabezpečena doprava, nielen mhd ale aj cestná,, Jasne že nikomu sa do toho nechce a dialnična spoločnosť už teraz ma "hlavu v smutku" ako to bude s kamiónovou dopravou na obchvate (most vss), ak mesto bude riešiť uzol križovatka vss , sám som zvedavý,,, No ak sa to všetko "dobre dokonči", ostane už len trať na jazere (žiaľ už teraz najstaršia a v dezolátnom stave) , a je otázka či ešte po tomto "balíku peniazi" nejaké dalšie peniaze z EU budu na dalšie "reko trati", osobne si myslím že už nie,,? tak jazero asi ostane v nedohľadne,, a tam by sa trávnatá trat hodila asi najviac,, No možno už po pár rokoch bude musiet byt "mimo prevádzky" a nebude čo riešit,,, ved uvidíme,,