Modernizácia električkových tratí dostala zelenú zo stavebného úradu

Projekt MET obdržal stavebné povolenia pre všetky úseky, zároveň bola podaná žiadosť o vydanie povolenia pre projekt MED.

V uplynulých týždňoch došlo v niekoľkým posunom v administratívno-technickej časti projektovej prípravy projektov Modernizácia električkových tratí (MET) a Modernizácia električkového depa (MED).

Mesto Košice ako stavebník obdržal v dňoch 6. a 9. júna 2016 od Košického samosprávneho kraja ako príslušného špeciálneho stavebného úradu stavebné povolenie pre všetky ucelené časti stavieb (UČS) projektu MET:

  • UČS 08: Moldavská cesta, úsek trate Krajský súd – kruhový objazd,
  • UČS 09: Kruhová križovatka Moldavská,
  • UČS 10: Trieda SNP, úsek trate križovatka Bardejovská – križovatka Laborecká,
  • UČS 11: Trieda SNP, úsek trate križovatka Laborecká – obratisko Amfiteáter,
  • UČS 12: Zimná a Němcovej ulica,
  • UČS 13: Obratisko Botanická záhrada,
  • UČS 14: Komenského ulica, úsek trate Námestie Maratónu mieru – obratisko Havlíčkova,
  • UČS 15: Križovatka VSS.
V súčasnosti sa čaká už len na podpis zmluvy o dielo so zhotoviteľom stavby a odovzdanie staveniska.

Dňa 21. júna 2016 Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) prostredníctvom zhotoviteľa projektovej dokumentácie, SUDOP Košice, podal na Špeciálnom stavebnom úrade žiadosť o vydanie stavebného povolenia pre stavbu Modernizácia električkového depa (MED).

Projekt má zatiaľ vydané len rozhodnutie o umiestnení stavby vydané Stavebným úradom Čaňa dňa 15. decembra 2015. Jeho realizácia vzhľadom na skutočnosti uvedené v dokumentácii EIA mešká niekoľko mesiacov. Začiatok prác bol pôvodne odhadovaný na máj 2016, ukončenie v septembri 2017.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
to zas bude vyzerať
Reakcia na: Yogi616 #33:
noo za tých 15 minut by to kľudne stihol ešte až po Levočsku a naspäť + 5 minu by mu ešte ostalo, ak myslíš na jeho prestávku ? no ale tak ako píše Tbus - voz by mal jazdiť... nehovoriac o tom - kde maju prestávku iní vodiči napr na L19 či L52 - ak jazdia cez špičkach cez mesto a v kolonach aj na Slaneckej, ledva sa stačia na konečnej obrátiť (miesto pauzy pár minut) ??? tých 15 minut im nechýba z pauzy?? (nie ich vinou samozrejme - čo dôjde s meškanim na konečnu o tolko menej času na na prstávku má.. , no myslím si že tí vodiči konkrétne na L28 - zas "pod takým stresom a v kolonach " svoju službu nerobia, že musia mať každé kolo cca 15 minu pauzu po 20 minutovej jazde.. Dalo by sa to "poriešiť" si myslím -- ak aj bude málo vozov na pokrytie NAD a busy budu v kolonach meškať,, každý voz sa zíde aby jazdil a nie po každom 20 minut kole 15 minut stál, No ale je to len moja úvaha, samozrejme uvidíme ako to DP porieši, je to na jeho pleciach,, ved si počkáme a uvidíme,,?
Reakcia na: tbus #34:
Pokiaľ rátame s tým, že tam bude jeden vodič. Tak som to myslel. ?
Reakcia na: Yogi616 #33:
prečo by voz nemohol behať celý deň?
Reakcia na: Rudyke902 #32:
Vieš o tom, že tá 15 minútová prestávka na linke nie je zo srandy a že to nie je o tom, že voz je nevyužitý (on nemôže behať celý deň; nevravím teraz o každej jednej "prestávke")?
Reakcia na: tbus #31:
No aj ja osobne si myslím že obojsmerná premávka po dvoch koľajách nejakých KT-čiek, ako súčasť náhradnej dopravy pri výluke počas stavby "reko križovatka VSS", nieje na mieste, jednak aj tak kapacitne si myslím že je to nepostačujúca náhrada počas špičiek (aj keby jazdili bez prestavky tam-nazad), no ale hlavne pre to že niekde by tak či tak musel nastať prestup na NAD (bus) (kde by úvratovo končili) a neviem si dosť dobre predstaviť kde asi (Levočská? , či tesne pod mostami VSS pod breškom?) a v tých miestach zabezpečiť prestup na busy a aj otáčanie busov je dosť komplikovane, a potom zase niekde prestup na riadnu (skrátenú) premávku ED (za stavbou - na južnej triede?, na Alejovej ?? ) Takže lepšie je podľa mna riešiť NAD jedným prestupom a otáčaním busov až na Važeckej, Druhá vec je - čo tu už bolo spomenuté, ako tou výpravou AD a dodržiavaním CP a následným prestupom na riadnu ED "zamávaju" tie kolóny na Slaneckej, či už ráno či poobede,, žial o nadväznosti spojov na prestup (v smere do mesta ráno) a nejakom pravidelnom intervale AD "žiaľ" asi na jazere môžme zabudnuť,,, Jedine by sa dalo uvažovať s takou prevádzkou na trati po jazere - len symbolicky ako v rámci sídliska, (kôly nákupným centrám, či poliklinike, či miestnemu úradu ) no to by podla mna v pohode zvládlo aj predlženie konečnej 28 namiesto prevádzky električky na jazere po trati počas výluky napr k Levočskej, alebo Bukoveckej, aj tak ten voz je odparkovaný na Važeckej cca 15 minut, bol by aspoň využitý - takže o časový intreval do krásnej by narušený nebol, alebo aj predlženie L 19 na Važecku v tom období,,,, No to už je len uvaha, je to "na hlavach vedenia DP" ako tu dopravu vyriešia.. ved necháme sa prekvapiť.
Reakcia na: mi.v #27:
jazdu po opacnej kolaji by som na Jazere radsej neskusal.. jednak by bol zmatok na nastupistiach, chodci na trati a do toho mnozstvo prejazdov, kde maju niektori problem davat prednost aj ked elektricky jazdia normalne
Tak ešte možno je nejaká malá šanca, že sa stane zázrak a do premávky pôjdu trolejbusy.?
Reakcia na: 110mat110 #26:
Likvidátor autobusov? To už sme vyradili nejaký Citelis pre zlomený rám? ?
https://imhd.sk/ke/galeria-media/1267/irisbus-citelis-18m-cng/76788/3304-linka-X9-Slanecka-ulica
Reakcia na: Yogi616 #16:
Beriem Vaše argumenty. Uvidíme, čo páni nakoniec vymyslia 🙂
Reakcia na: KosickyTiger #25:
k spôsobu a) –
Prepáčte, ak som sa zle vyjadril. Nestriedali by sa v obratisku. Jedno by jazdilo fixne tam a späť po pravej koľaji, jedno po ľavej. Ani by nevyhnutne nemuseli zachádzať do obratiska. V obratisku by iba boli odstavené 2 rezervné. Interval? 10 minút (7 jazda + 3 pauza). Vodič-striedač by vykrýval 2 vodičov, takže samotné vozidlá by nemali iné prestávky ako tie 3 min.

Viac by sa mi páčila predstava b) (1 slučka + 1 úvraťová konečná) lebo umožňuje použiť v špičke viac ako 2 vozidlá. (Dá sa to aj pri spôsobe a), ale je to komplikovanejšie.)
Reakcia na: KosickyTiger #25:
Problemom autobusov na NAD je to, ze proste nie su zvysne autobusy. Co sa dalo sa zosrotovalo a pri ostatnych vylukach v meste nebude co poslat. Okrem toho, trat na jazere je v hroznom stave a videli sme pri viacerich vylukach ze to je likvidator autobusov. Jedine co to zvladali boli IK280
Reakcia na: mi.v #24:
a) Neviem koľko je koľají na obratisku Važecká, žeby sa mohli v pohode v ňom striedať, ale aký by bol interval ? ? ? _________________________________________________________________________
Akým plusom by bolo ponechanie na tom úseku električkovej trakcie?
___________________________________________________________________
c) Nemohli by to obslúži´t náhradné autobusy, ( problémom sú zápchy na Slaneckej ) a v krajnom prípade by jazdili po koľajniciach a vyhli by sa zápche??! ?
Reakcia na: Dispecer #23:
áno, myslel som tú výluku a ten princíp 😉

Ďakujem všetkým za dobré protiargumenty. Nevidel som nákres, pokiaľ bude siahať stavenisko, predpokladám že po začiatok naposledy rekonštruovaného esíčka pod mostom. Teda ešte stále si myslím, že by bolo schodné keby sa jazdilo

a) kyvadlovo od Važeckej po esíčko pod mostom (každá KT8D5 1 koľaj). 4 × KT na Važeckej, z toho 2 v prevádzke, každé pre jednu koľaj.

b) štandardne s použitím kaliforňana v štýle ako jazdila L3 z Važeckej na k Domu Techniky na NO, pričom dočasný nástupný/výstupný ostrovček by bol na chodníku, ktorý sa dotýka trate pri zjazde z mosta, tesne pred esíčkom vchádzajúcim pod most. Kaliforňan asi hore na moste, nie v stúpaní trate.
Reakcia na: tbus #22:
Viem (a to isté sa týka aj 2. fotky), išlo o princíp, akým sa realizovala výluka, nie dôvod. ?
Reakcia na: Dispecer #21:
Co sa tyka prvej fotky, tak vtedy trat odrezana nebola, iba obratisko na Loky.
Reakcia na: Rudyke902 #19:
NAD by mala mat interval aby sa neriesilo ci stihnem a kolko budem cakat a meskat. Proste nestihnem jeden o dve minuty pride druhy. Holt, v KE to nepojde a jazercania budu radi ked sa pojde 5/10'
Reakcia na: Yogi616 #16:
Presne tak jedine s "NAD" sa to bude musiet riešit to jazero,,, len "žiaľ" to bude asi najväčší problém,, zápchy a kolóny na Slaneckej , na moste .. dodržať nejaký cp, či interval tej NAD bude nemožne,, nehovoriac potom o následnom zladení prestupu a nadväznosť na a z električiek niekde ďalej za stavbou.. ? no ved uvidime,,
Reakcia na: mi.v #12:
Áno, ale na Komenského to bolo pred päťdesiatimi rokmi a nešlo o niekoľkomesačnú záležitosť (vtedy nebol skutočne problém obnoviť dopravu aj po neskolaudovanej trati).