Pohyb chodcov po električkovej trati na sídlisku Nad jazerom zakazujú dopravné značky

Pohyb chodcov po električkovej trati na sídlisku Nad jazerom zakazujú dopravné značky.

Na trakčných stĺpoch pozdĺž električkovej trate na sídlisku Nad jazerom pribudli nové dopravné značky zakazujúce chodcom vstup na trať. Osadené boli po opakovaných upozorneniach vodičov električiek na nebezpečný voľný pohyb chodcov po trati.

Problémy s chodcami na električkových tratiach majú vodiči koľajových vozidiel v Košiciach predovšetkým na sídlisku Nad jazerom.  Tam sa často stáva, že ľudia, v snahe vyhnúť sa frekventovanej Slaneckej ceste, na ktorej nie sú vybudované chodníky, používajú ako chodník priamo električkovú trať. Najkritickejšie je to v okolí nákupných centier.

Električka má v porovnaní s automobilom výrazne dlhšiu brzdnú dráhu – napríklad pri rýchlosti 40 km/h to môže byť až 55 m. Chodci často  neberú do úvahy hmotnosť vozidla, jeho brzdnú dráhu, ani fakt, že vodič električky nemá okrem brzdenia inú možnosť, ako zrážke zabrániť. Niekoľkotonová  električka sa totiž – na rozdiel od auta - chodcovi vyhnúť nedokáže. Následky takýchto nehôd bývajú preto  vo väčšine prípadov tragické. Chodec, ktorý vstúpi do jazdnej dráhy električky, okrem seba ohrozuje aj cestujúcich v električke.  Ak vodič použije núdzovú brzdu,   môže dôjsť ich pádu,  aj zraneniu.

DPMK preto žiada všetkých chodcov, aby v záujme vlastnej bezpečnosti rešpektovali zákazové dopravné značky a nevyužívali električkové trate ako chodníky. Prechádzanie pomedzi električky, často so slúchadlami v ušiach, môže mať pre chodcov tragické dôsledky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Rudyke902 #12:
Prečo napájali Tesco kôlmi?
Reakcia na: Fugan #10:
Prechod pre chodcov nieje na zastávke Ladožká - je to prechod pre chodcov ako súčasť svetelnej križovaky - stavanej kôly napojeniu Tesca ( chodník vedie zo sídliska cez komunikáciu, trať , Slaneckú), tento prechod nerieši to čo som písal,,.. teda pohyb cestujucich z/na zastávky..


A reakcia pre "tbus" .. áno to ako píšeš, prednostne máš použiť prechod (podchod/nadchod) ... ktorý na zastávkach žiaľ nieje - na to som poukázal, ale teraz "po novom" je zákaz vstupiť na trať ... tak to teoreticky logiku nemá,,
Reakcia na: Fugan #10:
Na Furču, Ťahanovce ani KVP prestupovať netreba, spojenie všetkých menovaných s Jazerom zabezpečuje linka 54.
Na zastávke Ladožská je prechod pre chodcov. Je tam dokonca semafor pre električky, aby dali prednosť chodcom. Vodiči tento semafor ignorujú.

Najlepšie ak DPMK zruší MHD na celom Jazere aj električky aj autobusy. Lebo Jazerčan nemá pomaly žiadny priamy spoj. Na Furču musíte prestupovať, Ťahanovce tiež, KVP tiež. Hlavne, že na Ťahanovce chodí spoj každú chvíľu.
Reakcia na: Rudyke902 #8:
som pisal ze skoro. naschval to slovicko skoro.. mozes prejst kdekolvek kolmo na os cesty, je to vo vyhlaske, ale prednostne mas pouzit prechod (pripadne podchod/nadchod)
Reakcia na: tbus #4:
Viem ako je to myslene - len nesuhlasim s tým čo píšeš - že po ceste legálne môžeš prejsť kolmo všade - no niesom si istý - na legálny prechod (aj kolmo) cez cestu slúži vyznačený priechod pre chodcov,, tak isto ako na tej trati by aspoň v zastávkovom priestore mali byť vyznačené.. a tieto značky jasne zakazuju vstup na trať (a to musi cestujuci aj vtedy ak chce cez ňu prejsť krížom kdekoľvek legálne tak ako píšeš) , teda tie značky de facto niečo zakazuju, čo musi urobiť každý kto chce prejsť cez trať.. a legálne to nieje nikde povolene,,, ide o princíp,
Je ešte jedno riešenie - zrušiť premávku električiek na Jazere. Finančný efekt je zjavný:

1/ netreba rekonštruovať trať
2/ netreba budovať chodník - použije sa doterajšie teleso, dokonca to bude využiteľné aj pre cyklistov
3/ ľudia budú viac chodiť peši, čím budú zdravší - tu ale je konflikt záujmov s našim zdravotníctvom ...

? ? ?
Reakcia na: veteran #5:
Dúfať môžeš. Zas budú riešiť podstatné problémy ako profily koľajníc... ?
A Mišššške je šumafuk či je Slanecká cesta ulicou alebo nie... ?
„Problémy s chodcami na električkových tratiach majú vodiči koľajových vozidiel v Košiciach predovšetkým na sídlisku Nad jazerom. Tam sa často stáva, že ľudia, v snahe vyhnúť sa frekventovanej Slaneckej ceste, na ktorej nie sú vybudované chodníky, používajú ako chodník priamo električkovú trať. Najkritickejšie je to v okolí nákupných centier.“

Preto dúfam, že v rámci projektu MET2 na tejto ulici pribudnú chýbajúce chodníky. A dúfam, že to bude pripomienkovať aj DPMK, keď už teda vydáva takéto slohové práce.

+ poznámka od veci: Slanecká cesta v Košiciach neexistuje, len Slanecká ulica.
Reakcia na: Rudyke902 #1:
cez trat (kolmo) prejst mozes, rovnako aj cez cestu takto mozes prejst skoro kdekolvek - legalne. tu sa riesi chodenie po trati ako po chodniku..
,, tak isto ako tieto značky tam dávat - je to hrach na stenu,, to na tom nič nemení ale že tie prechody pre chodcov v zastávkových priesorov by svoje opodstatnenie tam mali a mali by byť vyznačene, jasne že prednosť pred elekričkou chodec nemá ani teraz ak tam prechody vyznačene niesu. Je predsa celkom nelogicke zakázať niečo niekde ale nemať "ošetrene zákonom" alebo označene kde sa sme po trati (cez trať) prechádzať.. de fakto každý teraz porušuje tie predpisy kto vystúpi na jazere na každej zastávke v smere na konečnu a che prejsť "medzi bloky", ako aj každý kto che cestovať autobusom a potrebuje sa dostať cez trať ku Slaneckej.. Už najvyšší čas by bolo tu trať zgenerálkovat a na spôsob zatrávnenej trate, myslím že toto sa tu na jazere žiada najviac, aj ohladom odstránenia nadmernej hlučnosti. No ale toho sa asi tak skoro nedočkáme, mám dojem že skôr sa na tej trati zakáže prevádzka z techických príčin - ak sa ešte pár rokov nič s nou robit nebude,,
Reakcia na: Rudyke902 #1:
akurát, že keby sa vyznačili prechody, ľudia by si mysleli, že majú pred električkou prednosť, čo ale nemajú...a lepiť niekde nejaké plagáty o tom, to je ako hádzať hrach na stenu...
Ano, je to niekde tak, že ludia použivaju aj trať aby sa niekam vedeli dostať - no ak chýbaju chodníky k tým nákupným centrám, alebo vedu "nezmyselným" smerom, tak sa ani nečudujem,,, ? Iná vec ale je, že na každej zastávke v smere na konečnu všetci cestujuci MUSIA použit trať a prechádzaju cez koľaje v priestore každej zastávky, lebo iná možnosť nieje - ked DP aspoň nevymedzí a nevyznači priestor prechodu pre chodcov a cestujucich na zastávkach (kde legálne sa dá cez koľaje prejst - ak už niesu funkčne podchody) .. Na jednej starne niečo zakazujeme (dodatočne po 30 tich rokoch), no na druhej starne nieje ani vyznačené legálne miesto kadial sa môže po trati (cez trat) aspoň v priestore zastávok chodec bezpečne pohybovat (prejsť na druhu stranu) .. Nebolo by od veci - ak už sa vyznačil zákaz - tak vyznačiť aj červeno-biele prechody aspoň v zastávkach, určite by to aj viacerých prinutio prechadzať po nich citili by sa na nich bezpečnejšie a tak isto vodiči električiek by vedeli aspoň kde možno rátať s prechodom cestujucich ...