Nový prestupný terminál v Moldave by mal byť hotový do septembra

V Moldave nad Bodvou vzniká terminál integrovanej osobnej prepravy

Integrovaný dopravný systém v Košickom kraji by sa mal koncom roka dočkať dokončenia prvého prestupného terminálu na území kraja. Po dlhých rokoch diskusií, štúdií, vízií a projektovania a spoločného úsilia Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, Košického samosprávneho kraja, mesta Moldava nad Bodvou a Železníc Slovenskej republiky v Moldave konečne vzniká hmatateľný výsledok, ktorý blízkej v budúcnosti budú môcť reálne využiť aj cestujúci.

Terminál integrovanej osobnej prepravy Moldava nad Bodvou mesto je súčasťou projektu Integrovanej koľajovej dopravy. Po jeho dokončení sa plánuje presun súčasnej autobusovej stanice do nového terminálu a obnova osobnej vlakovej dopravy v úseku medzi stanicou Moldava nad Bodvou a v súčasnosti nepoužívanou železničnou zastávkou Moldava nad Bodvou mesto.

Výstavba terminálu sa začala na jeseň minulého roka, k odovzdaniu staveniska a k začatiu stavebných prác došlo v októbri 2014. Doposiaľ boli dokončené zemné výkopové práce a terminál je momentálne vo fáze výstavby hlavnej budovy. Ukončenie stavebných prác je plánované najneskôr do septembra 2015.

Zhotoviteľom stavby je spoločnosť TSS GRADE, a.s. a celkova hodnota zákazky je 5 604 592,52 eur bez DPH. 

Viac vlakov, menej autobusov

V súčasnosti medzi Košicami a Moldavou nad Bodvou premávajú 4 páry osobných vlakov, ktoré pokračujú až do Turne nad Bodvou. Nový terminál sa však buduje mimo hlavnej trate Košice – Zvolen, teda na ňom nebude možné zastavovanie osobných vlakov priamo pokračujúcich do Turne a ani rýchlikov medzi Košicami a Zvolenom (resp. Bratislavou), ktoré dnes zastavujú na neďalekej stanici Moldava nad Bodvou. Ministerstvo dopravy, ako objednávateľ výkonov v železničnej doprave, plánuje v rámci nového grafikonu vlakovej dopravy 2015/2016 (platný od 13. decembra 2015) na trati Košice – Moldava nad Bodvou mesto (terminál) objednať u Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. len 7 párov vlakov, ktoré obslúžia nový terminál. Konečné riešenie osobnej vlakovej dopravy je zatiaľ predmetom rokovaní.

Podľa vyjadrení KSK bude po sprevádzkovaní terminálu zabezpečená nadväznosť a prestupy cestujúcich medzi železničnou a autobusovou dopravou. „Odbor dopravy Úradu Košického samosprávneho kraja spolupracuje s dopravcami eurobus, a.s. a DPMK a. s., na vytvorení nadväznej autobusovej dopravy na všetkých prestupných miestach,“ uvádza Zuzana Bobríková z Košického samosprávneho kraja.

Zvýšený počet vlakov medzi Košicami a Moldavou nad Bodvou by mal priniesť obmedzenie autobusovej dopravy. „Súbežné autobusové spoje budú zrušené, resp. skrátené s cieľom hospodárneho zabezpečovania verejnej dopravy,“ uviedla Bobríková. Konkrétne zmeny sú zatiaľ predmetom rokovaní.

V budúcnosti táto stavba prinesie dopravné upokojenie centra mesta Moldava nad Bodvou oddialením autobusovej stanice z obytnej zóny. Súčasne s výstavbou terminálu sa pripravuje aj projekt elektrifikácie trate z Hanisky pri Košiciach do Moldavy nad Bodvou, ktorý je momentálne vo fáze prípravy projektovej dokumentácie.

Poloha nového terminálu, zdroj: railpage.net

Vizualizácia nového terminálu, zdroj: railpage.net

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: navstevnik9 #2:
Zjazdná je lebo tam podľa zcp jazdia 2 páry Mn vlakov (reálne iba jeden ráno) + robia sa tam aj tie historické jazdy. No problém by možno bol že na trati (od Moldavy /n Bodvou - mesto) nie je žiadna elektronika a všetko je riadené manuálne (priecestia v Jasove a Medzeve) + nwm či by ešte obstálo to nechránené priecestie pred Moldavou.
Reakcia na: veteran #10:
O trat do turne ma zaujem arriva. Mala uz dajake skusobne jazdy. Zrejme to chcu stihnut do buduceho GVD.

Velka skoda je, ze aspon 3 pary nechodia do Medzeva.
Návrh GVD: do dezintegrovaného terminálu pošleme sedem (!) párov vlakov za deň a Turni osobáky pre istotu zrušíme. A to všetko za €uropeňeži ?

http://www.vlaky.net/upload/images/reports/005723/KCP%20160.pdf
Reakcia na: Tatranka #8:
veď preto ? ? ?
Reakcia na: tedom-cng #7:
Čom? Bulharska pejcročnica ma napriklad dzevec roky ? ? ?
Reakcia na: Tatranka #6:
Trochu ich preceňuješ 😉
Reakcia na: tedom-cng #5:
Keby to staval DÚHOSTAV, tak to šolíchajú jednu päťročnicu, nemaj obavy....?
V Moldave postavia autobusovú a železničnú stanicu v jednom za 5 mesiacov a mi ani len tie koľajnice za rok nie sme schopní. Hanba ?
Reakcia na: navstevnik9 #2:
Tá trať do Medzeva je zjazdná. Historický motorový vlak tam išiel v marci, v apríli vrámci Rušňoparády a ďalšia tohoročná jazda je plánovaná na september spojená s prehliadkou Jasovskej jaskyne. Ale ak vlaky obnovia len po Moldavu nad Bodvou mesto tak to bude výsmechom pre samosprávy nachádzajúce sa n zvyšnom úseku trate.
Ešte nevedia ako sa to bude využívať.

Ale má to aj alternatívne riešenie. Len ako nová atobusová stanica...
Mohli by predĺžiť niektoré spoje až do Medzeva, ak je tá trať ešte zjazdná. S vlakmi zadarmo by to hádam aj nejakí študáci využili. ?
Ja umrem. Sedem parov. To je este o kusok horsie ako som cakal.

Typicke Slovensko: Nainvestuju sa sialene peniaze do infrastruktury bez zamyslenia sa nad jej vyuzitim a potom to skonci tym ze to nebude skoro nikto vyuzivat, lebo tam nebude dokopy nic jazdit.