Zmeny cestovných poriadkov (od 1.1.2015)

Od nového roka sa menia cestovné poriadky nočných liniek, ruší sa zachádzka liniek 2020L na Heringeš a linka 32 sa predlžuje až do Košickej Novej Vsi

Od štvrtka 1. januára 2015 dochádza k nasledovným zmenám cestovných poriadkov MHD:

  • Upravujú sa časy odchodov spojov nočných liniek N1 N2 N3 a N71 a to nasledovne:
    • Odchody liniek N1 a N2 zo Staničného námestia: 23:15, 0:00, 1:00, 2:00 (len noc pred voľným dňom), 3:00, 4:00.
    • Odchody linky N3 zo Staničného námestia: 00:00, 2:00 (len noc pred voľným dňom), 4:00; zo Šace: 23:32, 1:32 (len noc pred voľným dňom) a 3:14.
    • Odchody linky N71 z Námestia osloboditeľov (oboma smermi): 23:15, 0:00, 1:00, 2:00 (len noc pred voľným dňom), 3:00, 3:50.
    • Hlavným dôvodom zmeny cestovných poriadkov nočných liniek bolo prispôsobenie ponuky spojov cestovným poriadkom železničnej dopravy platným od 14.12.2014:
      • Posunutie prvého odchodu nočných liniek zo Staničného námestia, resp. Námestia osloboditeľov na 23:15 umožňuje lepšie spojenie od vlakov s pravidelným príchodom pred 23:00 (vrátane meškania). K príchodu vlaku R 1613 bol prispôsobený odchod nočných liniek o 00:00, ktorý je po novom k dispozícii aj v noci pred pracovným dňom. (Dovtedy bol najbližším odchod o 01:00.)
      • Posunutím spojov liniek N1 a N2 na 03:00 zo Staničného nám. vznikol prípoj k vlakom s odchodom zo stanice po 04:00, vďaka čomu všetky sídliská budú mať zabezpečenú pohodlnú cestu k týmto vlakom bez dlhého čakania na stanici. 
  • Dochádza k niekoľkým zmenám v obsluhe Košickej Novej Vsi a Heringeša. Linka 32 sa predlžuje do Košickej Novej Vsi a naďalej bude obojsmerne zachádzať na Heringeš. Na linkách 20 a 20L sa ruší jednosmerná zachádzka na Heringeš.
    • Upravuje sa aj vzájomná koordinácia liniek 20 20L a 32, ktoré budú na spoločnej trase premávať v pravidelnom intervale 10 minút v rannej špičke, 12 minút v popoludňajšej špičke a 30 minút v sedle. Odchody spojov na týchto linkách sú prispôsobené aj odchodom na linke 15.
  • Na linke 19 sa ruší posledný večerný spoj zo Staničného námestia na Sídlisko KVP o 23:05
    • Namiesto neho je možné použiť spoj linky N71 s odchodom o 23:13 zo zastávky Jakabov palác smer KVP, kláštor.
  • Na linke 71 sa ruší dojazdový spoj zo Sídliska KVP o 23:03
    • Namiesto neho je možné použiť spoj linky N71 s odchodom o 23:01 zo zastávky KVP, kláštor smer Lingov.
  • Na linke 72 sa ruší posledný spoj z Lingova o 22:30 a dojazdový spoj z Myslavy o 23:14
    • Namiesto neho je možné použiť tieto spoje: 
      • spoj linky 31 o 22:43 zo zastávky Vyšné Opátske (resp. 22:52 z Námestia osloboditeľov) smer Maša,
      • spoj linky 71 o 22:42 zo zastávky Lingov (resp. 22:58 z Námestia osloboditeľov) smer KVP, kláštor.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Iv #60:
16ka je najrýchlejšia, preto som ju vypichol, ale ak prirátam aj 27 a 29, ktoré idú tiež zo stanice na Mier, je to 8 spojov za hodinu. A do areálu UVL je aj vstup z Hlinkovej, teda aj z takej 27-čky je to aj s peším presunom stále kratšie ako s X7. V podstate, kto chodil cez mier, chodí aj dnes, kto chodil električkami, tak má X7.
Reakcia na: hromky #28:
Linka 32 bola pred volbami zriadena len a len kvoli zastavke Heringes, aby mali tam byvajuci obojsmerne a priame spojenie s centrom i Furcou. Zvysni nahodilci v 32 boli len cestujuci z 15ky.

A preto si myslim, ze 2 nastupujuci+vystupujuci na Heringesi su rozhodne malo, aby mala takato linka zmysel. A urcite sa to nedava porovnavat s 15kou, v ktorej sa pocas spoja vystrieda mozno aj 70+ cestujucich v priemere na spoj.

A prave, aby linky 20+32 davali nejaky zmysel, vzajomne sa skoordinovali do minimalne v spicke pekneho intervalu, koordinovaneho s 15kou. Napriek tomu pocty spojov na 32ke v zasade nezmenili. Predtym mala 32ka 55spojov cez pracovne dni zo zastavky Heringes (zratane oba smery), teraz ma 54 spojov, teda -1 spoj, co je prave ta spominana diera o 13.h, ktora sa iste zaplni.

A teda Heringesu sa ubrali jednosmerne zachadzajuce 20ky, ktore tam dualne jazdili do konca roka spolu s novo zriadenou 32 s cielom zistit, ci sirsia ponuka spojov prilaka novych cestujucich. Z prieskumov vychadzal pomer vystupujucich/zachadzkou zdrzanych cestujucich linky 20 = 1:9

Zda sa, ze zatial na Heringesi nebyva dostatok ludi na lepsi interval..
Reakcia na: tbus #57:
Myslíš tú 16ku, ktorá má dopoludnia polhodinový interval?
Reakcia na: hromky #27:
Čo je na tom, že dieťa musí prejsť cez 4-pruhovú cestu? To, že vodiči na Slovensku nedávajú prednosť na priechode pre chodcov teraz znamená, že každý bude mať priame spojenie, kam potrebuje?
Prečo by mne ako platiacemu cestujúcemu mali uberať spoje linky, ktorou jazdím len preto, že Ty chceš priame spojenie? To je Tvojou logikou.
Reakcia na: veteran #56:
Ale zas nie je to až také strašné, veď do 10 min sa vieš z BZ dostať na W4 (cca 200 - 250 m), aj na V4 (cca 400 - 450 m, okolo W4 poza štadión).
Reakcia na: Dispecer #55:
UVL to má rýchlejšie cez Mier 16-kou ?
Reakcia na: Dispecer #54:
Vyložene nepraktické je to snáď len pre Fakultu umení (W4), Stavebnú fakultu (V4). Aula fyziky (PK2–PK4) je sporná, keďže vchod z parku je len služobný a aj tak to treba celé obísť. Zvyšok je narovnako alebo v prospech zastávok BZ a TUKE.
Reakcia na: Dispecer #54:
A netreba zabúdať, že ešte sú tu aj nejakí študenti UVL, ktorí potrebujú spojenie STN - Havlíčkova, ktoré zhodou okolností zabezpečuje X7.
Reakcia na: Yogi616 #53:
Aj zo zastávky TUKE, či Botanická záhrada sa vieš dostať do areálu TUKE, i keď pre niektoré ciele vrámci areálu to je menej praktické... ?
Reakcia na: Dispecer #52:
A čo má linka 2 so Zimnou?
Reakcia na: Yogi616 #50:
A vzal si do úvahy aj to, že X7 hradí čiastočne i linku 2?
Bavíme sa o priamom spojení.
Reakcia na: Dispecer #48:
No ale pri bežnom LV takéto spojenie neexistuje, preto sa pýtam, či to nie je zbytočný luxus, že tam chodí X7 a aj 9.
Reakcia na: Dispecer #43:
X7 ma v case vyucovania TUKE vela pasazierov NO-Dom umenia (prestupy zo Zeleznikov, Furce, vsetkych dedinskych liniek atd...) az na TUKE. A ked uz nezachadza na NMM a 19 ma zachadzku predpokladam ze velka cast STN-TUKE prejde prave na X7
Reakcia na: Yogi616 #47:
No, viem si predstaviť, že v špičkách pracovných dní spojenie STN - Botanická záhrada má zmysel, hlavne pre študentov z okolia KE, ktorí nevyužili 19...
Reakcia na: Dispecer #43:
Však o to mi ide. Koľko takých ľudí takto jazdí?
Reakcia na: hromky #27:
Musim reagovat aj na toto, neviem kde bolo nutne prechadzat cez stvorprudovku, na Furci, cez ten prechod to bolo predsa opacnym smerom.
.
K tomu ze bolo nutne ist z Heringesa na Furcu a potom prestupit do mesta, tak to bolo aj kvoli problematickemu odbocovaniu z Heringesa vlavo, ale napr. ludia z KNV musia trpiet tiez az dvojzastavkovu zachadzku na Furcu a v oboch smeroch a donedavna v jednom este dalsiu zaczhadzku prave na Heringes, tie zachadzky trvaju mozno aj dlhsie ako cesta z Heringesa na Furcu a spat s prestupom smerom na NO - a to bolo nutne len v jednom smere, v druhom ziadna zachadzka, takze celkovo ak by sme spocitali (nevyh)nutne zachadzky v ococh smeroch, ludia z KNV stratia na zachadzkach viac casu.
.
Inak ja som navrhoval prave jednosmerny spoj Heringes > Furca > NO > Heringes, nebolo by nutne prestupovat a vzhladom na problematicke odbocovacie z Heringesa by to oneskorenie v jednom smere nebolo vyssie ako par minut - a bolo by to aj bezpecnejsie, lebo tak ako to je, skor ci neskor tam bude nehoda, uz tam nehody aj boli, ale asi len auta.
Reakcia na: 110mat110 #39:
Nevsimol som si ze bol spomenuty cas 12 hodin, ale tipnem si, v skole nie je kvoli prazdninam? ?
Reakcia na: tbus #29:
"tbus 2.1.2015 18:56 #29 Re:
Reakcia na #27 od hromky:
pre dvoch ludi je vyhodne poslat osobne auto (taxi), nie autobus, vyjde to lacnejsie"
.
Kedze ten bus ide medzi KNV a NO, tak rozdiel je len v tej zachadzke a ta zachadzka, 1 zastavka urcite nevyjde drahsie ako taxi alebo auto ktore sa musi nejak dostat na NO, potom prejst na Heringes a potom spat na NO - aj tam musi byt nejaky sofer, take bezne taxi by stalo skolaka 10€ na den, to je asi 22x10, 220€, aj keby slo takto viac deti, bolo by to mnohonasobne viac ako zlavneny listok.
.
32ka ide cez den len 6x v spicke 2x za hodinu, inak je to raz za hodinu, co aj vzhladom na to, ze pokryva aj KNV a Lingov, je celkom primerane IMHO.
Reakcia na: Yogi616 #42:
Ja osobne v X7 vidím hlavný zmysel v prepravnom prúde STN - NO - Dom umenia - RSM. RSM - Botanická záhrada chápem len ako náhradu za električku 7. Ono zas nútiť všetkých čo idú po Moyzesovej smerom k Botanickej záhrade prestupovať na Amfiteátri mi príde zbytočné... ?