Stanovisko vedenia DPMK k prepúšťaniu

Dopravný podnik mesta Košice v ostatných dňoch zaznamenal zvýšený záujem niektorých médií informujúcich o prepúšťaní. Vyjadruje sa k nemu aj člen Dozornej rady DPMK Miloš Ihnát. Vzhľadom na to, akým spôsobom sa interpretuje táto záležitosť, považuje vedenie DPMK za nevyhnutné vyjadriť svoje stanovisko. Citujeme z tlačovej správy dopravného podniku:

"V roku 2011 sme pripravili správu o situácii v DPMK a stratégiu ďalšieho rozvoja MHD v Košiciach. Konštatovali sme v nej, že DPMK má vozový park s najvyšším priemerným vekom autobusov, električiek a trolejbusov v celom bývalom ČSFR. Konštatovali sme, že sa vynakladajú neúmerne vysoké náklady na jeho udržiavanie z hľadiska nákupu náhradných dielov aj nevyhnutných opráv. Súčasne sme konštatovali, že bezpečnosť týchto vozidiel je na hrane únosnosti. Vedenie DPMK bolo postavené pred rozhodnutie, či pokračovať v prevádzkovaní týmto spôsobom aj naďalej alebo pristúpiť k masívnej obnove vozového parku. Mestským zastupiteľstvom v decembri 2012 bola schválená stratégia stabilizácie rozvoja MHD v Košiciach, ktorej základom bola masívna obnova vozového parku nákupom nových autobusov a električiek, ktoré zabezpečujú 92 %  výkonov DPMK. Logickým dôsledkom tohto kroku je  zníženie nákladov na nákup náhradných dielov a nákladov na opravy, údržbu, čo musí v konečnom dôsledku priniesť, bohužiaľ, aj zníženie počtu zamestnancov potrebných na udržiavanie technického stavu vozidiel. Všetky tieto informácie boli zverejnené pri schvaľovaní zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme na roky 2014 až 2023, ktorá upravuje podmienky prevádzkovania MHD. Súčasťou zmluvy je odhad ekonomického vývoja, kde je jednoznačne definované aj znižovanie stavu zamestnancov z dôvodu obnovy vozového parku. Je predsa úplne logické, že na udržiavanie prevádzky nového auta sú neporovnateľne nižšie náklady ako na udržiavanie 15 ročného auta, a že toto nové auto je oveľa bezpečnejšie a pohodlnejšie ako to 15 rokov staré. Tento pohľad sme ponúkli akcionárovi a aj predstaviteľom odborov v DPMK s tým, že nákup logicky vyvolá potrebu znižovania stavu zamestnancov, čo bolo aj zo strany zamestnancov chápané ako síce nepríjemný, ale logický dôsledok obnovy vozidiel. Preto dnes sme zaskočení a prekvapení, akým panickým spôsobom sa interpretuje prepúšťanie v DPMK médiami aj  členom dozornej rady DPMK. Uvedomujeme si, že znižovanie stavu zamestnancov je veľmi nepríjemná a citlivá záležitosť, ale v tomto prípade je dôsledkom investícií, ktoré sme realizovali pre zlepšovanie služieb MHD v Košiciach. V snahe zmierniť dôsledky prepúšťania sme deklarovali, že budeme najskôr prepúšťať zamestnancov, ktorí dosiahli dôchodkový vek a tieto miesta ponúknuť ľudom z pozícií, ktoré sa budú rušiť. Uvedomujeme si, že nie je príjemné brať ľuďom prácu, ale v tomto prípade sa predsa jedná o racionalizáciu nákladov a efektívnosť ich vynakladania, pretože DPMK aj naďalej zabezpečuje dopravu v nezmenenom rozsahu, ale neporovnateľne s bezpečnejším a komfortnejším vozovým parkom."

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Alco #4:
Alco pokial viem, tak predseda predstavenstva je zo zdravotnych dovodov zamestnany na polovicny uvazok a nie je vo vykonnej funkcii.
Reakcia na: veteran #5:
Na súdružku Krupskú mi nešahajte...!?
Reakcia na: veteran #5:
Nemaj strach, trkvasov a ozembuchov tam je ešte požehnane, stačí im dať príležitosť sa vyňadriť...
Reakcia na: Alco #4:
No moment, moment. Akože výhovorkyňa s asistentkou by mali ísť preč? A z koho si potom budeme robiť srandu? Kto bude písať budovateľské slohovky? ?
Reakcia na: tbus #3:
Som zvedavý, či sa ďalšie vlny prepúšťania budú týkať aj takých zbytočných zamestnancov, ako je napr. hovorkyňa a jej asistentka, údržba tratí (prakticky nefunkčná a nečinná zložka DPMK), tzv. výpočtové stredisko (jediná činnosť je absolútne zaheslovanie počítačov a inštalácia nemožných operačných systémov), pána ex generála, ktorý asi riadi DPMK diaľkovo z Trnavy ( v Košiciach sa ukáže raz za mesiac alebo dva) a mnohých mnohých ďalších. To by bol ozajstný prínos zníženia počtu zamestnancov.
Reakcia na: Sheep221 #1:
Niekto kto jazdi osobnym novym autom ma skusenost, ze prve roky sa o nho skoro vobec netreba starat. Staci dolievat benzin a raz za cas dat skontrolovat do servisu. A ten dotycny si mysli, ze tak isto to funguje aj s verejnym autobusom.
Nebola sucastou zakazky aj udrzba? Alebo sa to tykalo len elektriciek? Ktosi tusim spominal Tempus, tak neviem ci sa neprepusta preto, lebo sa udrzba outsourcuje ?
Aky konkretny vplyv maju nove vozidla na zamestnanost? Su sice nove ale tiez sa budu opravovat, kazit a udrziavat tak isto ako aj tie stare.