Mesto schválilo rozpočet na rok 2014

Mesto plánuje minúť milióny na nové električky, autobusy a rekonštrukcie tratí, na obnovu trolejbusov sa však opäť nemyslelo

V pondelok 10. februára 2014 košické mestské zastupiteľsvto schválilo rozpočet na rok 2014. Na bežné a kapitálové výdavky v programe Doprava je vyčlenených 57,703 mil €. Oproti minulým rokom je čiastka vyššia najmä kvôli 30,15 mil. € vyčleneným na projekt integrovanej dopravy - stavba IKD a 4,34 mil. € na modernizáciu električkových tratí (MET) mimo IDS, čo spolu tvorí viac než 34 miliónov eur z celkovej výšky 89,985 mil. € vrátane predfinancovania z EÚ fondov, spolufinancovania zo štátneho rozpočtu a vlastných prostriedkov mesta, plánovaných na rekonštrukcie električkových tratí v rokoch 2014 a 2015. Na bežné výdavky v súvislosti týmito projektami vyčlenilo mesto 130 000 € z vlastných prostriedkov.

V rámci bežných výdavkov na krytie straty z prevádzky mestskej hromadnej dopravy je vyčlenených 16,02 mil. €, teda rovnako ako v roku 2013. Plánované ročné kilometrické výkony MHD sú uvedené na rovnakej úrovni ako v posledných troch rokoch, a na tej istej úrovni majú zotrvať až do roku 2016.

V rámci obnovy vozidlového parku v roku 2014 mesto plánuje nakúpiť 127 autobusov (80 z nich už bolo dodaných v minulom roku) a 10 električiek, v roku 2015 ďalších 13 električiek. V kapitálových výdavkoch sa opäť neráta so žiadnymi trolejbusmi, aj napriek akútnej potrebe obnoviť ich zastaralý vozidlový park. V porovnaní s obrovskými investíciami do električiek, tratí a najmä nových autobusov je trolejbusová doprava výrazne zanedbávaná. Po zaradení všetkých nových autobusov bude takmer celý vozidlový park autobusov nízkopodlažný, priemerný vek autobusov sa zníži pod hranicu 5 rokov, viac ako polovica autobusov bude klimatizovaných. Naopak, na trolejbusových linkách budú popri nových autobusoch aj naďalej jazdiť priemerne 15 až 21 ročné trolejbusy, bez možnosti bezbariérovej dopravy.


Údaje boli čerpané z návrhu programového rozpočtu na rokovanie mestského zastupiteľstva na stránke kosice.sk.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Trať na Ťahanovce bola posunutá na ďalšie €rrorfondové obdobie. Urobila sa technická štúdia, urobil sa EIA proces a tam to skončilo. Spomínala sa (tesne pred voľbami do KSK) nejaká štúdia udržateľnosti. Či bola vypracovaná a aké sú závery, to netuším. Zatiaľ sa minul kopec prachov na ničotné štúdie a podobné veci a .... z toho. Z celého integrovaného systému sa vytĺkla len rekonštrukcia trate v intraviláne.
Reakcia na: tbus #15:
Mokré sny stále pretrvávajú... ?
Reakcia na: Battlelore1 #16:
Trať na THC je asi v takom štádiu ako veci mimo KE.?
Reakcia na: tbus #15:
Ale IKD je už aspoň v štádiu prípravy, a nemyslel som tak ani tie veci mimo KE ako skôr výstavbu trate NMM - Sever - THC s napojením na ŽSR + NMM - Žel. Stanica, o trolejoch niet ani chýru ani slychu... Treba dúfať že to bude ako v ZA, tam si ľudia vydobili svoje
Reakcia na: Battlelore1 #9:
Z celého IKD sa ide riešiť iba výmena koľají električiek, teda dosť podstatná vec vzhľadom na ich zlý stav, teda robí sa poriadok v tom, čo má DP, a predpokladám, že tam niekde realizácia IKD aj skončí, a mokré sny o električke zo Sabinova do Humenného a Kechneca sa realizovať nebudú ?
Reakcia na: Mike #13:
Ale veď vedenie ani DPMK trolejbusy nechce. Už existujú aj argumenty, prečo nie sú trolejbusy dobré. Stačí si prečítať staršie diskusie na korzar.sk. Nebudem uvádzať konkrétne meno/-á, ale dám indíciu, že sa tam píše aj o "viac priamejších linkách" (namiesto trolejbusov), čo je pre cestujúcu verejnosť vraj najmenej bolestivé riešenie ?
A pritom keby vedenie (mesta? dpmk?) nebolo také sprosté tak mohli nakúpiť za eurofondy nové trolejbusy - takže by platili iba 5% ceny a bol by spokojný aj sor lebo by to vyhrali 30 a 31 Tr - tomu by mohlo byť jedno či vyrába kasňu pre bus alebo tbus.. Vozov by sa v sore vyrobilo toľko isto, akurát by to bolo pre mesto lacnejšie... a navyše by boli tbusy v KE zachránené (podľa slov GR DPB na 25 rokov ? ). O stavbe ďalších tbus tratí za € fondy ani nehovoriac...
Reakcia na: tbus #11:
Áno, ale to nič nemení na fakte "rázovej" obnovy ... A tu nehovoríme o 20 trolejbusoch ale 150 autobusoch ...
Reakcia na: Astor #10:
pri otváraní novej trate na najväčšie prešovské sídlisko by som dokázal pochopiť, že sa naraz kúpilo viac trolejbusov, súčasná situácia v KE nie je ani tak o prevádzkových potrebách, ale skôr o politike a kšeftoch
Reakcia na: tbus #7:
Čo som počul, tak práve PO mal podobný problém ... v 92hom nakúpili vyše 20 trolejbusov a potom mali problém s obnovou
Ale hlavne že sa ide riešiť IKD... Najprv naj si spravia poriadok v tom čo už majú a tak IKD...
Reakcia na: Battlelore1 #5:
Obycajny polhodinovy 1. pasmo: 50c. U nas 60c. Co je porovnatelna cena vzhladom na velkost siete
Reakcia na: myslavcan #6:
autobusovo na tom budeme lepšie, ale budeme kvôli tomu zadĺžení na desiatky rokov, teda najbližšie roky nebudú žiadne zvyšné peniaze na obnovu vozidiel, pretože všetko pôjde na splácanie úveru, SORky budú stárnuť a naraz sa začnú rozpadávať, ako dnes karosy a ikarusy, a opäť bude treba naraz obnoviť vozový park, opäť sa zadĺžiť...
Reakcia na: Battlelore1 #5:
No naposledy som tam bol v sobotu... Ak sa od vtedy nič nezmenilo, tak jediné porovnateľné nosné linky tam boli 4 a 8... V Košiciach máš 16 liniek, ktoré majú v podstate rovnaký interval ako Prešovské 4 a 8...
Po zaradení všetkých SORov do premávky na tom určite nebudeme v autobusovej doprave kvalitatívne horšie... Samozrejme v niečom sú na tom Prešovčania lepšie, hlavne v údržbe a celkovom stave trolejbusky...
Reakcia na: myslavcan #4:
http://imhd.sk/po/doc/sk/10103/Ceny-a-typy-listkov.html

Tak 30 no... A čo sa týka intervalov, tak je podobný ako v Košiciach, skús tam niekedy zabehnúť, mám tam rodinu takže už mám čo to Prešovskou MHD precestované a kvalitatívne je to neporovnateľne lepšie
Reakcia na: Battlelore1 #3:
Polhodinový za 25 centov? No neviem... Ja naopak oceňujem, že v Košiciach sú niektoré veci naopak oproti Prešovu... Či aj tie ich linky odvšadial všade s intervalom 120 minút sú také super?
To nevedeli kúpiť trebárs 100 autobusov a 27 trolejov ? Petíciu si nevšimli, tak sa budú tváriť že sa nič nedeje a postupne budú namiesto trolejov dávať autobusy a jedného dňa zistíme že už vlastne trolejbusy ani nemáme ? V Prešove majú polhodinové lístky za 0,25 eur a vozidlový park asi najlepší na slovensku, len v KOŠICIACH je všetko naopak... Hanba
Reakcia na: 2TheMHDmarek2 #1:
*OPRAVA* ...električkY.
No, s tými trolejbusmi by sa už malo niečo robiť, donekonečna sa tiež nedajú opravovať ako aj električk ?