Rozpočet na rok 2012: Nič nové

V piatok 11. februára 2012 mesto Košice predstavilo návrh rozpočtu na rok 2012 a programového rozpočtu na roky 2012 - 2014. Na dopravu mesto budúci rok plánuje vynaložiť približne 23,143 mil. €, pričom z toho je na mestskú hromadnú dopravu vyčlenených 16,7 mil. €, na realizáciu podkladov pre integrovanú dopravu 66 tis. € a na prevádzku Detskej železnice mesto prispeje čiastkou 85 tis. €. O konečnom rozpočte budú mestskí poslanci rokovať na Mestskom zastupiteľstve 21. februára 2012.

Bežné výdavky na MHD sú určené na vyplatenie preddavku na rok 2012, čiastočnej úhrady straty za rok 2011 a doplatok na úhradu strát za rok 2010 vo výške 157 749 € v zmysle Zmluvy o výkone vo verejnom záujme v MHD. Na kapitálové výdavky (investície) nie je v pláne poskytnúť žiadnu dotáciu.

Vývoj počtu vozidlových kilometrov a výdavkov na MHD v rokoch 2006 - 2011 a plány na roky 2012 - 2014

Roky 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 (plán) 2013 (plán) 2014 (plán)
Výkony
[tis. vzkm]
15 131 15 111 15 224 15 525 15 368 15 142 15 100 15 100 15 100
Bežné
výdavky [€]
13 101 640 13 277 568 13 892 651 15 269 203 16 139 230 15 500 000 16 700 000 16 800 000 16 800 000
Kapitálové
výdavky [€]
1 251 278 1 163 447 111 000 6 140 181 0 10 837 0 0 0
(Zdroj: DPMK, a. s., Návrh programového rozpočtu mesta Košice na roky 2012 – 2014)

Výkony MHD majú v roku 2012 ostať na podobnej úrovni ako v roku 2011. Táto úroveň má vydržať až do roku 2014, hoci sa postupne do roku 2014 bežné výdavky na MHD majú navýšiť na 16,8 mil. €. Z predstaveného návrhu rozpočtu tiež vyplýva, že v roku 2012 sa nepočíta v rámci kapitálových výdavkov s nákupom nových električiek či trolejbusov, ani s rekonštrukciami električkových alebo trolejbusových tratí. Stav tratí oboch trakcií pritom nie je najlepší. Podľa rozpočtu zjavne nie je v pláne ani rekonštrukcia trate Námestie osloboditeľov - Senný trh, s ktorou sa uvažovalo už v minulom roku. Rýchlosť električiek z dôvodu opotrebenia koľajového zvršku je v súčasnosti obmedzená aj na mnohých ďalších úsekoch, čo výrazne znižuje atraktivitu tohto nosného systému MHD. Čo sa týka vozového parku, v roku 2011 boli zakúpené iba 1 minibus Iveco First FCLLI a 1 električka Pragoimex Vario LF, zatiaľ čo celý vozový park trolejbusov je už za hranicou životnosti. V roku 2011 pritom bolo v pláne zakúpiť 20 autobusov a zmodernizovať 8 električiek. Tento rok je v pláne zakúpenie 20 autobusov a "sekera" z minulého roka v podobe modernizácií 7 električiek sa už do rozpočtu nedostala vôbec. V prípade, že tieto autobusy budú na pohon CNG mali by byť financované spolu s výstavbou CNG plničky z eurofondov.

Na prípravu podkladov pre integrovanú dopravu plánuje druhé najľudnatejšie mesto Slovenska vynaložiť v roku 2012 sumu 66 tis. €. Tie poslúžia k spracovaniu materiálov k výstavbe tratí v rámci projektu KORID podľa Technicko-ekonomickej štúdie a spracovaniu projektovej dokumentácie pre most na Rampovej ulici, ktorý má byť financovaný spoločne so Železnicami Slovenskej republiky. Taktiež by sa mala pripraviť štúdia vyhodnocujúca podmienky pre prevádzku vozidiel tram-train a pripravovať riešenie financovania terminálov Sever, Východ a Krásna formou PPP projektov v spolupráci s Ministerstvom financií SR.

Z ďalších plánovaných výdavkov možno spomenúť napr. výstavbu zastávky Vo výmoli (v smere k zastávke Pod Furčou) v hodnote 14 tis. €, či každý rok od roku 2011 zafinancovať 3 štúdie na zriadenie preferencie pre MHD na križovatkách s cestnou svetelnou signalizáciou.

Doplnené 21.2.2012 14:33: Mestské zastupiteľstvo 21. februára 2012 schválilo rozpočet na rok 2012 s výdavkami na dopravu, tak ako boli navrhnuté.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Rudyke902 #1:
Pol roka už nejazdí linka 28, a zrušili sa aj nejaké nočné spoje cez víkendy . Treba rátať aj s tým. Okrem toho sa v roku 2010 jazdilo kvôli povodniam dlhý čas po rôznych obchádzkach.
"Vzhľadom na nulové kapitálové dotácie je však otázne, akou cestou pôjde obstaranie nových autobusov."
Ostáva už len dúfať, že plynové karosy a IK 435 to vydržia ešte aspoň rok...
"Podľa rozpočtu zjavne nie je v pláne ani rekonštrukcia trate Námestie osloboditeľov - Senný trh, s ktorou sa uvažovalo už v minulom roku."

Zrejme to nebude financovať DPMK, ale pôjde o rekonštrukciu vrámci KORIDu.
Zaujímave z tej tabuľky je to - že v roku 2011 bolo najazdených menej vozKm, aj menej výdavkov ako v roku 2010 a pritom v roku 2011 sme mali v KE aj MS, a bola doprava značne posilnená, zaviedli sa aj mimoriadne spoje na odvoz fanúšikov , tak isto jazdila linka 5 - to všetko v období cca 2 týždňe.. A v ťých číslach sa to vôbec nejak neodzrkadlilo, práve naopak - znamená to teda že sa to muselo ušetriť niekde inde, inokedy na "košičanoch"..