Banskobystrický autobusový dopravca vypraví do ulíc Banskej Bystrice počas tohtoročného dňa sv.
Podľa vedenia mesta je súčasný stav bystrickej MHD optimálny, vylepšením by mali prejsť zastávky.
V sobotu 13. mája 2023 od 16. do 23. hodiny sa bude konať ďalší ročník podujatia Noc múzeí a galérií.
Po minuloročnom úspechu vypraví SAD Zvolen do ulíc Banskej Bystrice aj počas tohtoročného dňa sv.
Mesto Banská Bystrica informovalo o možnosti pripomienkovať strategický dokument Plán udržateľnej mobility funkčného územia krajského mesta Banská Bystrica (t.j.
Cestovanie MHD bude od 8. marca 2021 povolené len s respirátorom triedy FFP2.
Zmena cien cestovných lístkov od januára 2021.
Mesto už nemohlo predĺžiť aktuálne zmluvy, preto vyhlásilo medzinárodný tender na dopravcov.
História MHD je aj história rôznych kríz, ktoré mali vplyv na dopravu.
Na 5. nástupišti si môžete pozrieť stručnú históriu verejnej dopravy v Banskej Bystrici.
V Banskej Bystrici ostane iba jedna dopravná kancelária.
Pred 30 rokmi sa konala prvá oficiálna jazda trolejbusu v Banskej Bystrici.
Zjednotenie podmienok SMS lístka a elektronického lístka cez mobilnú aplikáciu.
Pozývame vás na diskusiu o histórii dopravy.
Vzhľadom na zhoršenie poveternostnej situácie, ktorého pokračujúci trend sa podľa predpovede počasia očakáva aj počas najbližšieho víkendu a s tým súvisiaci predpokladaný minimálny dopyt po preprave, nebude počas víkendu 25. a 26. augusta 2018 cyklobus premávať.
Po dlhých rokovaniach sa podarilo nájsť dohodu
Autobusová stanica každého mesta plní niekoľko dôležitých funkcií.
ZSSK zlacní cestovanie v regionálnej doprave, mesto ponúka súťaž pre cestujúcich MHD
Krátka história autobusovej stanice krátko pred búraním tej súčasnej.
Od pondelka je skompletizovaná dodávka nových trolejbusov
V treťom opakovanom tendri na dodávku nových trolejbusov uspela ŠKODA ELECTRIC a.s. v konkurencii A-Z LOKOMAT s.r.o. a UAB "LBUS"
Stratégia má podporiť malé aj veľké zásahy do verejnej dopravy, aby bola atraktívnejšia.
Mesto Banská Bystrica sa do ETM zapojilo, ale neponúka žiadne opatrenia na podporu MHD
Nová verejná súťaž na 3 kĺbové trolejbusy a 1 sólo trolejbus bola vyhlásená
Počas osláv 70. výročia SNP 29. augusta 2014 bude MHD premávať zadarmo s nástupom všetkým dverami
Dopravný podnik mesta Banská Bystrica bol úspešný vo výzve z Operačného programu Životné prostredie. DPMK dostane novú šancu.
Vo vestníku verejného obstarávania bolo 8. júla 2014 zverejnené oznámenie o zrušení verejnej súťaže pretože sa zmenili okolnosti, za ktorých sa vyhlásilo verejné obstarávanie.
Od začiatku júna 2014 opäť registrujeme autobusy na trolejbusových linkách
Pribudnúť by mali 3 kĺbové trolejbusy a 1 sólo trolejbus.
Roman Alberty pripravil kompletný návrh cestovného poriadku na víkend, v ktorom ukázal možnosti zlepšenia pri súčasnom rozsahu víkendovej dopravy
Na rozhovor s Romanom Albertym o neutešenej situácii v MHD Banská Bystrica zareagovalo mesto Banská Bystrica a poslanci mestského zastupiteľstva. Prinášame vám ich pohľad na vec.
Roman Alberty, ktorý pôsobil na mestskom úrade v Banskej Bystrici, sa rozhovoril o pomeroch v bystrickej MHD
S účinnosťou od 1. januára 2014 budú platiť nové tarifné podmienky. Zásadnou novinkou je jednotné cestovné pri platbe v hotovosti 0,70 € bez možnosti uplatnenia zľavy.
Verejnú diskusiu otvorí svojím príhovorom primátor mesta Banská Bystrica.
Ako oznámil dopravca SAD Zvolen na svojej stránke, na základe úprav odbavovacieho systému dodávateľom, bude opäť akceptovať ISIC karty.
Občianska cykloiniciatíva OCI BB pripravila pri príležitosti Európskeho týždňa mobility jednoduchý dotazník o MHD v Banskej Bystrici.
V niektorých médiách sa objavila informácia, že vo viacerých slovenských mestách vrátane Banskej Bystrice je možné počas Európskeho týždňa mobility jazdiť MHD bezplatne len na vodičský preukaz.
Dňa 14. septembra 2013 sa vo Zvolene na nákladnej stanici uskutoční jubilejný 15. ročník pretekov parných lokomotív – GRAND PRIX SLOVENSKO 2013 – nostalgia v oblakoch pary.
Cyklobus začal nečakane premávať o týždeň skôr
Na zasadnutí Mestského zastupiteľstva dňa 26. marca 2013 vystúpil v rámci bodu 10 Slovo pre verejnosť aj zástupca Rady študentov mesta Banská Bystrica Jaroslav Dodok.
Od 8. októbra 2012 nie je možné nahrať kredit na ISIC karty, mnohé z nich boli dokonca zablokované
Priamy autobus zo Štiavničiek na hokejový štadión
Od soboty 1. septembra 2012 sa v MHD Banská Bystrica zavádza SMS lístok.
Od soboty 23. júna 2012 začal premávať cyklobus z Banskej Bystrice na Panskú kolibu (pod Kráľovou studňou) a na Králiky.
28. júna 2012 o 16:00 je naplánované slávnostné otvorenie novej nákupnej zóny Radvaň park so sprievodným programom.
Od soboty 23. júna 2012 začne premávať cyklobus z Banskej Bystrice na Panskú kolibu (pod Kráľovou studňou) a na Králiky.
V sobotu 30. júna 2012 sa v Tureckej koná akcia Halušky Turecká (Majstrovstvá Slovenska a Európy vo varení a jedení bryndzových halušiek).
Od soboty 23. júna 2012 začne premávať cyklobus z Banskej Bystrice na Panskú kolibu (pod Kráľovou studňou).
Ak sa skutočne zrealizuje to, čo obsahuje rámcový návrh grafikonu vlakovej dopravy (GVD), od 9. decembra 2012 nastanú výrazné zmeny vo vedení osobných vlakov, zrýchlených vlakov, ako aj rýchlikov v regióne Banskej Bystrice.
Tender na kĺbové nízkopodlažné CNG autobusy bol vyhlásený.
V utorok 13. decembra 2011 schváli poslanci mestského zastupiteľstva rozpočet mesta na rok 2012.
Od 1. septembra 2011 sa oproti letnému cestovnému poriadku zlepší dopravná obsluha Pršianskej terasy.
Nové trolejbusy Škoda 30 Tr SOR sú vybavené tzv. dopytovým otváraním dverí.
Od 1. júla 2011 platia nové tarifné podmienky MHD Banská Bystrica.
Od 1. júla 2011 platia nové tarifné podmienky MHD Banská Bystrica.
Od 1. júla 2011 platia nové tarifné podmienky MHD Banská Bystrica.
Od 1. júla 2011 sa menia cestovné poriadky MHD.
Na zastávkach Cesta k nemocnici (smer mesto), Komenského (obojsmerne) a Rudlovská cesta - Auris (smer Sásová) bol použitý tzv.
Vzhľadom na technický stav trolejbusov a nedostatok autobusov bol dnes do premávky s cestujúcimi zaradený nový nízkopodlažný trolejbus.
Náš čitateľ na diskusnom fóre zverejnil informáciu, že bez väčších problémov dokáže čítať informácie z palubných jednotiek v autobusoch.
Od pondelka 17.1.2011 začína Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (DPM BB) s montážou elektrickej výzbroje Škoda do dodaných karosérií SOR TNB 12.
Rok po kapitálovom vstupe SAD Zvolen do DPM BB využil tento dopravca opciu na kúpu ďalších 2 % akcií.
V sobotu 16. októbra 2010 sa konal prvý oficiálny deň otvorených dverí DPM BB, "Open day".
V sobotu 16.10.2010 sa od 11:00 uskutoční deň otvorených dverí DPM BB vo vozovni Kremnička.
V sobotu 16.10.2010 sa uskutoční deň otvorených dverí DPM BB vo vozovni Kremnička.
V piatok 17. septembra 2010 vyšla kniha 60 rokov MHD v Banskej Bystrici.
V piatok 17. septembra 2010 vyjde kniha 60 rokov MHD v Banskej Bystrici.
Dňa 29.5.2010 bolo vo vestníku verejného obstarávania č. 102/2010 pod číslom 03605 - MST zverejnené oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania na nové trolejbusy.
Dňa 1. mája 1950 bola slávnostne otvorená prevádzka prvej linky MHD v Banskej Bystrici.
V pondelok 1. februára 2010 bola podpísaná kúpna zmluva medzi Dopravným podnikom mesta Banská Bystrica, a. s. (DPMBB) a SAD Banská Bystrica, a.s. hnuteľný aj nehnuteľný majetok pre výkon trolejbusovej dopravy za kúpnu cenu cca 2 milióny eur (60 mil.
Výrazná obnova vozidlového parku MHD Banská Bystrica začala v roku 1997 po získaní štátnej dotácie.
V predchádzajúcom článku sme si opísali históriu a zavedenie trolejbusov na Tulskú a Moskovskú v roku 1994 ako aj dôvody rozšírenia trolejbusovej siete práve na spomínané ulice.
Aj banskobystrickí dopravcovia sa museli pripraviť na platenie elektronického mýta.
V utorok 29.12.2009 boli na linky 3 a 5 vypravené autobusy.
Dopravný podnik Bratislava zorganizoval pri príležitosti 100. výročia trolejbusovej dopravy súťaž v zručnosti vodičov trolejbusov.
Firma VAV invest s.r.o. kvôli riešeniu dopravnej situácie po výstavbe obchodného a administratívneho centra Europa zrekonštruoval križovatku pod Krajským úradom na kruhový objazd.
Zavedenie trolejbusovej dopravy na Tulskú a Moskovskú ulicu Výstavba Tulskej, Moskovskej a Oremburskej ulice siaha do 70-tych rokov minulého storočia. Celá táto časť sídliska Fončorda sa stavala
Zavedenie trolejbusov v Banskej Bystrici O zavedení trolejbusov v Banskej Bystrici sa rozhodlo v polovici 80-tych rokov. Hlavným dôvodom bol jednak ekologický prínos pre mesto, ako aj lepšie
Pozývame všetkých priaznivcov ekologickej trolejbusovej dopravy na slávnostnú jazdu pri príležitosti 20. výročia začatia prevádzky prvej trolejbusovej linky v Banskej Bystrici.
Práve pred 20 rokmi, 24. augusta 1989 sa konalo oficiálne otvorenie trolejbusových tratí.
Mesto Banská Bystrica dňa 29.4.2009 podpísalo memorandum o porozumení s SAD Zvolen.
Mesto Banská Bystrica pozýva občanov na verejnú diskusiu k Plánu dopravnej obslužnosti mesta Banská Bystrica, ktorá sa uskutoční dňa 14. mája 2009 (štvrtok) o 14.00 hod. vo Veľkej sieni Mestského úradu v Banskej Bystrici, Československej armády 26.
Mesto Banská Bystrica dňa 29.4.2009 podpísalo memorandum o porozumení s SAD Zvolen.
Dňa 23.2.2009 sa na webových stránkach mesta Banská Bystrica objavili súbory obsahujúce dokument s názvom Plán dopravnej obslužnosti (PDO).
Banskobystrická alternatíva, klub nezávislých poslancov Mestského zastupiteľstva v Banskej Bystrici Vás pozýva na verejnú diskusiu "Doprava naša ne/každodenná...".
1. ÚVOD Dňa 23.2.2009 sa na webových stránkach mesta Banská Bystrica objavili súbory obsahujúce dokument s názvom Plán dopravnej obslužnosti (PDO). Vypracovanie PDO si objednalo Mesto BB od
Na stránke mesta Banská Bystrica bol zverejnený Plán dopravnej obslužnosti (PDO), ktorý vypracoval Výskumný ústav dopravný.
Práve pred 20 rokmi, 7.2.1989, vyšiel do ulíc prvý trolejbus v Banskej Bystrici.
Od 1.1.2009 je SAD Zvolen jediným dopravcom ktorý vykonáva dopravu na prímestských autobusových linkách v okresoch Banská Bystrica a Brezno.
V súvislosti s platnosťou nového cenníka cestovného od 14.12.2008 sa môžu objaviť problémy s čipovou kartou vydanou dôchodcom medzi 60 a 70 rokmi.
V súlade s cenovým výmerom č. 1/2008 sa od 14.12.2008 zvyšujú ceny cestovného pri platbe v hotovosti na 18 Sk / 0,60 € pri základnom cestovnom a 12 Sk / 0,40 € pri zľavnenom cestovnom.
Necelý mesiac pred zavedením eura aj mesto Banská Bystrica vydalo nový cenový výmer, ktorým sa určujú maximálne ceny cestovného v MHD.
Na svojom zasadnutí dňa 21.10.2008 banskobystrické Mestské zastupiteľstvo navýšilo bežnú dotáciu na MHD o 26,5 milióna Sk (879,6 tisíc €), z toho 11,5 milióna Sk (381,7 tisíc €) pre SAD Zvolen a 15,0 milióna Sk (497,9 tisíc €) pre DPM BB.
Na svojom zasadnutí dňa 21.10.2008 banskobystrické Mestské zastupiteľstvo navýšilo bežnú dotáciu na MHD o 26,5 milióna Sk (879,6 tisíc €), z toho 11,5 milióna Sk (381,7 tisíc €) pre SAD Zvolen a 15,0 milióna Sk (497,9 tisíc €) pre DPM BB.
Radvanský jarmok a Dni mesta opäť prilákali do mesta množstvo ľudí.
Už prvý deň vzájomného uznávania čipových (dopravných) kariet dopravcov SAD Zvolen a DPM BB priniesol problémy pre cestujúcich: systém neakceptuje program MAXI ani vo vozidlách DP, takže z verných
Už prvý deň vzájomného uznávania čipových (dopravných) kariet dopravcov SAD Zvolen a DPM BB priniesol problémy pre zákazníkov DP: systém neakceptuje program MAXI ani vo vozidlách DP, takže z
Dňa 25.1.2008 požiadal DPM BB o licenciu na linky 10 - 13, ktoré mali nahradiť kyvadlovú dopravu do Sásovej.
Dopravca, ktorý od začiatku svojho pôsobenia v MHD nedodržiava zmluvy, chce mesto zažalovať o pol miliardy Sk za údajné porušovanie zmluvy.
Od 19.1.2008 do 27.1.2008 prebieha podpisovanie petície „Preprava lyží v autobusoch zdarma“.
SAD Zvolen sa tvári, že prímestské linky 601451 a 601455 obsahujú aj spoje vedené len v rámci mesta.
Dopravný podnik mesta Banská Bystrica, a. s. pozýva v sobotu 8.12.2007 o 10:00 hod. všetkých priaznivcov trolejbusovej dopravy a MHD, na diskusiu o trolejbusovej doprave a pozícii Dopravného podniku v systéme verejnej dopravy.
Úradníci Banskobystrického samosprávneho kraja svojim posledným rozhodnutím o schválení nových "prímestských" spojov linky 601455 premávajúcich pod označením X3 a X9 potvrdili podozrenia, že
Hoci predstavitelia SAD Zvolen do médií ešte v sobotu 10.11.2007 tvrdili, že sa riadia podľa platnej zmluvy s mestom a jazdia podľa cestovného poriadku liniek 3 a 9, schváleného mestom, skutočnosť je iná.
BBSK vo svojom Stanovisku k trolejbusovej doprave z 23.10.2007, ktoré zverejnili na svojej stránke, uvádza nasledovné: "Rozhodnutie MDPaT SR spolu s rozhodnutím BBSK tvorí právoplatný obsahový rámec
Už sú to 2 roky čo sa snažíme o záchranu trolejbusovej dopravy v Banskej Bystrici.
Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky, sekcia železničnej dopravy a dráh, vydalo dňa 28.9.2007 rozhodnutie, ktorým rozhodlo o odvolaní účastníkov konania o udelení licencie na prevádzkovanie trolejbusovej dopravy v Banskej Bystrici.
Petičný výbor "Spoločne zachráňme trolejbusy v Banskej Bystrici" a bb.imhd.sk podporujú petíciu "Zachráňme košické trolejbusy!".
Dňa 3.7.2007 vydal BBSK rozhodnutím č. 2410/2007/ODaK licenciu na prevádzkovanie dopravy na dráhe Dopravnému podniku mesta Banská Bystrica (DP).
Po ústnom rokovaní v piatok 29.6.2007 BBSK rozhodol, že nemá námietky voči udeleniu licencie na prevádzkovanie dopravy na trolejbusovej dráhe.
Pri ústnom konaní vo veci udelenia licencie na trolejbusovú dopravu v Banskej Bystrici, ktoré sa konalo v piatok 22.6.2007 vzniesli predstavitelia SAD Zvolen námietku zaujatosti voči BBSK.
Dopravný podnik mesta Banská Bystrica, a. s. (ďalej len DPM BB) sa dňa 18.6.2007 zúčastnil ústneho konania ohľadom udelenia licencie na prevádzkovanie dopravy na dráhe na Odbore dopravy Úradu Banskobystrického samosprávneho kraja (ďalej len OD BBSK).
V stredu 6.6.2007 o 14:00, po 521 dňoch nútenej odstávky, sa oficiálne do ulíc Banskej Bystrice opät vydali trolejbusy.
Vďaka udeleniu povolenia na prevádzkovanie trolejbusovej dráhy Dopravnému podniku mesta Banská Bystrica sa v stredu 6.6.2007 o 14:00 začne prvá skúšobná jazda mimo areálu vozovne.
Dopravnému podniku mesta Banská Bystrica bolo v samom závere mesiaca máj 2007 udelené povolenie na prevádzku trolejbusovej mestskej dráhy, o ktoré DPMBB požiadal ešte vo februári 2007.
Dňa 26.3.2007 odbor dopravy Úradu BBSK poskytol médiám stanovisko o prerušení konania s účastníkom konania, Dopravným podnikom mesta Banská Bystrica, a. s. (ďalej len DPMBB, a. s.), vo veci žiadosti o vydanie povolenia na prevádzkovanie dráhy.
Vzhľadom na skutočnosť, že pán Ing.
V ankete na našej stránke bb.imhd.sk sa 56 % hlasujúcich z 453 vyjadrilo za prestupné lístky, t.j. za 100% zľavu pri jazde s prestupom. 23 % je ochotných si priplatiť 2 Sk za prestup, len 12 %
Dňa 8.2.2007 podpísalo mesto Banská Bystrica Zmluvu o výkonoch vo verejnom záujme so spoločnosťou Mestská hromadná doprava Banská Bystrica, a. s. (ďalej len MHDBB) na prevádzkovanie trolejbusovej dopravy, čím reálne zabezpečilo legislatívny a finančný priestor na jej opätovné spustenie.
MESTO BANSKÁ BYSTRICA ČSA 26, 975 39 Banská Bystrica Primátor Ivan Saktor podpísal s a. s. MHD BANSKÁ BYSTRICA zmluvu o výkonoch vo verejnom záujme o započatí prevádzky trolejbusov Tlačová
Nezmizli všetky tabule s výveskami MHD BB a.s., na niektorých označníkoch boli ponechané.
V piatok 10. novembra 2006 sa do systému MHD v Banskej Bystrici aktívne zapojil druhý dopravca - Mestská hromadná doprava Banská Bystrica, akciová spoločnosť (ďalej len MHD BB a.s.).
Do premávky sa na linkách MHD opäť zaraďujú aj autobusy v dvojdverovom prevedení určené na prímestskú dopravu.
Mesto Banská Bystrica predstavilo dňa 26. októbra 2006 v rámci Dňa dopravného anjela nový typ minibusu, ktorým bude zabezpečovaná premávka na nových, tzv. "citybusových", linkách premávajúcich až do
Dňa 24. októbra 2006 prišlo k podpísaniu zmluvy o prenájme 25 trolejbusov, objektov a väčšiny trolejového vedenia medzi spoločnosťami Mestská hromadná doprava Banská Bystrica a. s. a SAD Banskobystrická dopravná spoločnosť a. s., ktorá je ich vlastníkom.
Dňa 22.6.2006 sa uskutočnilo na Mestskom úrade v Banskej Bystrici ďašie rokovanie občianských aktivistov z petičného výboru "Spoločne zachráňme trolejbusy", občianskeho združenia iMHD a celomestskej občianskej iniciatívy "Občania mestu" s predstaviteľmi mesta Banská Bystrica.
Celomestská občianska iniciatíva Občania mestu a petičný výbor „Spoločne zachráňme trolejbusy v Banskej Bystrici“ ďakujú všetkým, ktorí sa 20. apríla zúčastnili verejnej diskusie Spoločne zachráňme trolejbusy.
Celomestská občianska iniciatíva Občania mestu pripravuje verejnú diskusiu o MHD v Banskej Bystrici.
Vďaka občianskej iniciatíve "Občania mestu" dostal predseda petičného výboru priestor na vystúpenie pred poslancami Mestského zastupiteľstva na zasadnutí MsZ dňa 30.3. a oboznámil ich s cielmi petície.
Napriek opakovanému zverejňovaniu informácií formou výstupov pre novinárov, vlastných novín a letáku do schránok o zmene dopravcu pre MHD v Banskej Bystrici a súčasnej situácii v MHD ako celku, či konkrétne v trolejbusovej doprave, pretrváva vo verejnosti množstvo fám a dezinterpretácií, na ktorých sa či zámerne alebo z nedostatočnej informovanosti podieľajú aj rôzne občianske aktivity.
Dňa 20.2.2006 bola na podateľni Mestského úradu odovzdaná petícia „Spoločne zachráňme trolejbusy v Banskej Bystrici“.
Podporujem názor, že trolejbusová doprava má v mestách, akým je aj Banská Bystrica, svoje miesto; svedčí o tom aj jej pripravované rozširovanie v Bratislave.
Priatelia Zeme - CEPA organizujú každú prvú stredu v mesiaci prednášky/diskusie v Raku.
Podľa najnovších informácií z Rádiožurnálu Slovenského rozhlasu by spoločnosť SAD BBDS mala do 10 dní opäť obdržať licenciu na prevádzkovanie trolejbusovej dopravy. Rádiožurnál tiež informoval,
4.1.2006 Zastupiteľstvo mesta Banská Bystrica Ulica Československej armády 26 974 01 Banská Bystrica Vážený pán primátor, vážení poslanci, so zdesením som prijal správu o zrušení
Nový autobus je oveľa lacnejší ako nový trolejbus Je to pravda, pokiaľ sa porovnáva neporovnateľné. Bežný naftový autobus spĺňajúci normu Euro 3 – Karosa B 952E sa dá kúpiť za 5 mil. Sk. Nový
Dňa 1. januára 2006 už trolejbusy do ulíc Banskej Bystrice nevyšli.
Všetci, ktorí majú záujem o ekologickú trolejbusovú dopravu, sú pozvaní na zvláštnu jazdu trolejbusom #1001 po trolejbusových tratiach Banskej Bystrice, spojenú s prehliadkou vozovne v Kremničke dňa 31.12.2005.
Koniec dvadsiateho storočia nebol pre trolejbusovú dopravu v Poľsku veľmi priaznivý.
Podľa záverov rokovania Mestského zastupiteľstva v Banskej Bystrici zo dňa 13.12.2005 by malo od začiatku roku 2006 dôjsť k náhrade trolejbusovej dopravy autobusovou.
V utorok 13.12.2005 sa uskutočnilo mimoriadne rokovanie Mestského zastupiteľstva v Banskej Bystrici, ktorého jedným z bodov programu bol aj výber prevádzkovateľa MHD v Banskej Bystrici pre rok 2006.
My, občania mesta Banská Bystrica, združení pri nezávislej stránke o doprave v Banskej Bystrici bb.iMHD.sk, sa s obavami pozeráme na ohrozenie trolejbusovej dopravy.