Nákup 19 trolejbusov je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja, Operačný program: Životné prostredie, opatrenie 3.1 Ochrana ovzdušia a minimalizácia nepriaznivých vplyvov zmeny klímy (95 % podiel ERDF a spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu, zvyšných 5% oprávnených výdavkov hradí prijímateľ, t.j. DPM BB). Hodnota zákazky je 7 980 000,- € bez DPH, t.j. 420 000,- € na jeden trolejbus (cca 12,6 mil. Sk).
K 15.1.2011 sa v Banskej Bystrici nachádzajú dve karosérie s prípravou na montáž výzbroje. Pracovníci dielní absolvovali príslušné školenia u výrobcov. Vďaka montáži výzbroje sa pracovníci DPM BB lepšie zoznámia s novým trolejbusom. Vznikne tiež možnosť spolupráce pri dodávke nových trolejbusov Škoda pre ostatné mesta na Slovensku v budúcnosti.
Do konca januára 2011 by prvý trolejbus (montovaný v Plzni) mal začať homologizačné jazdy v Bratislave. Okrem technickej prehliadky má predpísaných 10 000 km jazdy so záťažou. Predpokladaný termín schválenia pre Slovenskú republiku je apríl - máj 2011.
Nové trolejbusy dostanú evidenčné čísla 3001 - 3019. Sú vybavené dopytovým otváraním dverí a je predpoklad, že sa bude využívať. Bude to pre cestujúcich novinka, dopytovým otváraním dverí nie sú vybavené ani najnovšie autobusy. Podľa Ing. Miroslava Snopka sa očakáva zachovanie minimálne 5 ks kĺbových trolejbusov Škoda 15 Tr, ktoré prejdú komplexnou opravou. Podľa projektu nahradia nové trolejbusy 19 starších autobusov DPM BB. K 1.1.2011 eviduje bb.imhd.sk spolu 26 autobusov s rokmi výroby 1997 až 2004.