Dopravný podnik mesta Banská Bystrica v konaní o udelenie licencie na prevádzkovanie dopravy na trolejbusovej dráhe, č. 2410/2007/ODaK namietal požiadavku správneho orgánu a má za to, že túto podmienku v zmysle cit. ustanovenia splnil predložením dokladu preukazujúceho odbornú spôsobilosť zodpovedného zástupcu. Svoje tvrdenie odôvodňuje nasledovne:
DPM BB naplnil znenie zákona o dráhach poverením inej spôsobilej osoby, nakoľko samotný zákon o dráhach č.164/1996 Z.z. v platnom znení v § 32 bode b hovorí: „licenciu možno udeliť, ak aspoň jeden člen štatutárneho orgánu je odborne spôsobilý; ak ani jeden člen štatutárneho orgánu nie je odborne spôsobilý, môže štatutárny orgán ustanoviť odborne spôsobilého zodpovedného zástupcu“. Uvedené potvrdzuje aj ustanovenie § 32a bodu 1 citovaného zákona.
OD BBSK v uvedenom konaní prestal jednať v úzkej súčinnosti s účastníkom konania, resp. so žiadateľom o vydanie licencie, nakoľko mu odmietol vydať informáciu, aké ďalšie prípadné prekážky OD BBSK vidí v konaní o vydanie licencie a stanovil dátum ďalšieho ústneho konania na deň 22.6.2007.
Preto toto konanie považujeme za neetické a nekorektné a preto pre nás, ako žiadateľa, ako neprípustné. Taktiež sme toho názoru, že je v rozpore s platnou legislatívou.
Od 21.2.2007, kedy DPM BB podal žiadosť o udelenie licencie uplynulo 120 dní. Zákon o dráhach čas konania správneho orgánu (OD BBSK) obmedzuje na lehotu maximálne 60 dní, čo dokumentuje, že naše podozrenie je opodstatnené.
Chceme tiež zdôrazniť, že DPM BB nemal a nemá záujem na vzájomnom osočovaní a napádaní medzi DPM BB a SAD ZV. Vzhľadom na skutočnosti posledných dní, kedy SAD ZV na svojich autobusoch umiestnil hanlivú a vulgárnu kampaň voči trolejbusovej doprave je však nutné reagovať. Takéto správanie odmietame a považujeme ho za odraz nekorektného jednania. Je zarážajúce, že SAD ZV inštalovala svoju vulgárnu reklamnú kampaň bez ohľadu na dobré mravy a skutočnosť, že vozidlá verejnej dopravy využívajú aj deti a maloletí.
SAD ZV v súčasnosti zavádza banskobystrickú verejnosť aj nepravdivými údajmi o prevádzke trolejbusovej dopravy. Čísla, ktoré boli z ich strany zverejnené, nie sú pravdivé. Autobusy na plynový pohon, ktoré propaguje SAD ZV nikdy nedosiahnu ekologický prínos trolejbusu v urbanizovanom priestore mesta. Ekologický prínos trolejbusovej dopravy je nesporný.
Ponúkame prepočet ekologického dopadu nahradenia trolejbusovej dopravy autobusovou :
Nahradením liniek trolejbusovej dopravy autobusmi sa naviac spálilo 467 492 litrov nafty ročne.
Rozhodnutie zrušiť trolejbusy v Banskej Bystrici sa teda svojím ekologickým dopadom rovná vyrezaniu 1500 kusov storočných, 25 metrov vysokých bukov!
Rovnako SAD ZV zavádza vymyslenými číslami o intenzite dopravy na území mesta Banská Bystrica, kedy podľa celoštátneho sčítania dopravy na cestnej sieti Slovenskej Republiky v roku 2005 Slovenskou správou ciest (ďalej len SSC) boli namerané intenzity na:
- vonkajšom okruhu mesta Banská Bystrica (cez Sásovú) 11 130 vozidiel za 24 hodín (podľa SAD Zvolen až 43 000 vozidiel)
- ceste I/66 (nábrežie) údaje SSC hovoria o intenzite na najzaťaženejšom úseku 41 453 vozidiel za 24 hodín (podľa SAD Zvolen až 55 000)
Dopravný podnik Mesta Banská Bystrica, a. s.