Zrušením trolejbusovej dopravy sa vyhodí viac peňazí, ako jej zachovaním

Podľa záverov rokovania Mestského zastupiteľstva v Banskej Bystrici zo dňa 13.12.2005 by malo od začiatku roku 2006 dôjsť k náhrade trolejbusovej dopravy autobusovou. Firma SAD Zvolen, ktorú poslanci doporučili vybrať primátorovi, totiž vopred avizovala ich zrušenie ako menej rentabilného spôsobu MHD. V argumentácii boli použité zo strany SAD Zvolen, ako aj zo strany BBDS, doterajšieho mestského prepravcu, niektoré zavádzajúce, nepravdivé údaje, na základe ktorých poslanci rozhodovali. Trolejbusový systém je príliš cenný systém na to, aby sa dal bez konzultácie s občanmi zrušiť v takomto „zrýchlenom“ konaní, kedy medzi vyhlásením výsledkov výberového konania a samotným začatím prevádzky MHD pod správou nového dopravcu uplynú iba 2 týždne, naviac týždne sviatočné.

Je trolejbusová doprava lacnejšia alebo drahšia ako autobusová?

Kedy sa oplatí trolejbus?

Koľko by stálo znovu postaviť súčasnú trolejbusovú sieť?

Možnosti rozšírenia trolejbusovej dopravy a kde na to vziať

Výhody a nevýhody – porovnanie vlastností trolejbusu a autobusu

Ekologická stránka trolejbusovej dopravy

Všetky prínosy trolejbusovej dopravy rozoberá náš spolupracovník Peter Papp v tomto článku, aby si mesto i jeho občania mohli plne uvedomiť, čo sa vlastne rozhodli zrušiť.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.