Karosy B 961 Dopravného podniku boli odstavené

Začiatkom januára 2013 boli postupne odstavené kĺbové autobusy Karosa B 961, ktoré si dopravca SAD Zvolen prenajíma od Dopravného podniku. Po zaradení nových Citelisov má SAD Zvolen na 18 kĺbových poradí k dispozícii 13 autobusov Citelis 18M CNG z roku 2012 a 14 autobusov B 961E z roku 2006.

Ešte v decembri 2012 bolo kĺbovými autobusmi obsadených 17 poradí, čo znamenalo potrebu minimálne 3 autobusov B 961 od DPM BB (zo 6 vozidiel s rokom výroby 2002 - 2004). Doba odpisovania autobusov je 6 rokov, takže všetky Karosy (B 961, aj B 952) by mali už účtovne odpísané. Uvedený fakt by mal potešiť mesto ako objednávateľa výkonov - mali by sa znížiť náklady na prevádzku MHD. Veď staršie autobusy (roky 2005 - 2006) sú už odpísané a na tie novšie zas prispel Operačný program Životné prostredie (95 % príspevok).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: edgar56 #9:
No to by ich najprv DPB musel chciet kupit 😉
Mohli by ich predať do DP Bratislava za zostatkovú cenu. Napokon už tam 2 roky jazdili na výpomoc.
Reakcia na: boxcar #7:
v košicoch hlavne treba aby sa najprv podnik postaral o vozy ktoré má, čiže investovať do súčasných a nie kupovať ešte ďalšie, na ktoré nebudú súčiastky...
v košicoch by sa isto zišli za aktualnej finanč. situacie
Reakcia na: Petto #4:
NB18 odchadzat nebudu, to su sototeorie. CNG sluzit budu, druha vec su 435, ale zas teraz dosli MBCC a nedavno aj SORky, tak to nejak snad preziju. O dva roky sa 95 bude skracovat po Farskeho co usetri par poradi - casovo pojde o cca 36 percent trasy, takze ked vezmeme do uvahy ze 95 ma dnes 14 poradi (v kladivka) tak ratajme ze usetria 5 vozov. Taktiez mozme dufat ze v nie prilis dalekom horizonte sa cast vykonov presunie z abusov na tbusy.

Kolem dokola, nevidim prilis realne tento nakup. DPB sa dlhodobo brani ojazdeninam a ked uz by ich chcel tak kupi nejake NP ojazdeniny z Nemecka, ktore su dostupne za lacny peniaz.
Reakcia na: Petto #4:
"relativne zachovanych", tak kupit hrdzavu vysokopodlaznu karosu v roku 2013, ked sa uz v zahranici vo velkom odstavuju aj nizkopodlazne vozy, to je teda vyhra ?
Reakcia na: 810zssk #3:
Ked ma na blbosti peniaze, tak na par ks jazdenych relativne zachovanych vozidiel sa urcite najde cash. Situacia sa teraz zlepsila na chvilku s klbakmi, no za chvilu sme tam kde na zaciatku , odchadzaju 435,CNGáče a dovolim si tvrdit cobydub aj NB18 ?
Reakcia na: Petto #2:
Neviem si predstavit preco by DPB tie vozy kupoval a ani to kde by v tejto situacii na ne nabral.
Reakcia na: Bubak #1:
6ročné vozy by mohla prebrat aj BA. Dorazili síce nove Medaky, ale o chvilu bude vozovy park klbovach abusov o5 v sr*be.
Chalani z BB: A čo s nimi bude? Dopadnú ako BB-715BE a pôjdu do šrotu, alebo si ich zoberie SAD ZV niekde do svojich závodov, alebo ich odpredajú niekde inde? Aká bude ich budúcnosť? A vlastne i ostatných B952 a B9xx, ten váš aktuálny stav sa priznám presnejšie u nich už vôbec nepoznám.