Vlaky čaká revolučná zmena

Ak sa skutočne zrealizuje to, čo obsahuje rámcový návrh grafikonu vlakovej dopravy (GVD), od 9. decembra 2012 nastanú výrazné zmeny vo vedení osobných vlakov, zrýchlených vlakov, ako aj rýchlikov v regióne Banskej Bystrice.

Prvá zásadná zmena sa týka rýchlikov. Všetky rýchliky z Bratislavy v smere do Banskej Bystrice, s výnimkou posledného R 837, budú ukončené vo Zvolene. Tradičný rýchlik Horehronec má byť pod novým číslom 820/821 vedený len v trase Zvolen - Banská Bystrica - Margecany. Zachované majú byť expresy Hron (Bratislava - Banská Bystrica) a Detvan (Zvolen - Praha).

Zrýchlené vlaky na trase Zvolen - Banská Bystrica - Vrútky - Žilina majú byť vedené v 2-hodinovom takte, pričom budú nadväzovať na rýchliky z Bratislavy. Osobné vlaky v úseku Banská Bystrica - Turčianske Teplice budú zrušené.

Osobné vlaky budú vedené v hodinovom takte na úseku Zvolen - Banská Bystrica prakticky celý deň, doplnené 2 pármi doplnkových spojov v špičke. V úseku Banská Bystrica - Brezno budú osobné vlaky vedené v takte 2 hodiny, v špičke zhustenom na 1 hodinu. To by mohlo znamenať lepšiu konkurencieschopnosť železníc voči menej pravidelnej, hoci hustej autobusovej doprave.

Pripomienky k návrhu cestovného poriadku môžete adresovať Banskobystrickému samosprávnemu kraju, bližšie údaje sú na tejto stránke.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
A kedy prídete s tým, že začnete predávať koľajnice? Ach áno čakáte na čo najlepšiu cenu za oceľ. No čo. Zrušte kľudne všetky osobné vlaky, určite to pomôže zamestnanosti.
Reakcia na: cerno #13:
Asi si myslel rýchlikom BB - BA. Podľa návrhu expres to bude robiť za 3:01 a R vlaky za 3:32 s prestupom(??) vo ZV. Opačným smerom podľa návrhu expres to bude robiť za 3:04 a R vlaky za 3:31 s prestupom(??) vo ZV. Čo je na to, že rýchliky budú zastavovať aj v iných staniciach celkom prijateľné. Nie, že by som bol za skrátenie jazdnej doby, no momentálne to bude asi najrýchlejšie ako sa to bude dať. Bohužiaľ infraštruktúra sa spomaľuje a nie modernizuje tak ako cestná doprava.
Reakcia na: Petik #12:
Petík, Dávam ti do pozornosti túto mapu http://212.89.232.228/infomapa/ . Keď si pozrieš zabezpečenie tratí tak zistíš, že Horehronie a teda cca 50% slovenska nie je na tom až tak dobre. na cca 50% územia slovenska sa jazdí na "hubu" - telefonické dorozumievanie. Problém Horehronia je aj zlý stav zabezpečovacieho zariadenia v staniciach a na trati. Do každej stanice okrem Brezna sa musí vchádzať rýchlosťou 40km/h. Detto priecestia. Dávam ti pozornosti tabuľky traťových pomerov, aby si si vedel predstaviť aké rýchlosti sú tam: http://www.zsr.sk/buxus/docs//Marketing/TTP/TTP116A8z.pdf .
Ďalej sú problémom priecestia, najmä tie nechránené. Naposledy čo som tade išiel boli znížené rýchlosti pre priecestia takto: Lučatín 60(od BB)/50(Br); Brusno kúpele 40(od BB)/30(Br); Chvatimech 60(od BB). Po novom sú väčšie obmedzenia rýchlostí. Pridali sa na pri Predajnej 40(od BB)/40(Br), iné zmeny som si nevšimol.
Inak keby si vedel ako sa ide po priecestiach od Polomky. Hlavne nechránené priecestia. Ďalej Zabezpečenie výhybiek je cez kľúče. čiže musí prísť výhybkár k výhybke a manuálne ju odomknúť a tak prestaviť a znova uzamknúť v danej polohe. Čo dáky čas trvá a to ešte tam nie sú zložité závislosti.
Ad) neskorší odchod z BB na Za. Problémom by potom bol prestup na vlaky smer BA a Ke vo Vrútkach a Žiline. Je tam cca 15 min na prestup. Takže radšej nechať čakať ľudí 105 min na rýchliky smer BA a KE alebo radšej nech si počkajú o 15 min viac na Prahu.
Problémom priamych súprav je vyrovnávanie km.
Čo sa týka trasy Horehronca, tak je to podla mňa to najlepšie čo sa dalo z toho vytvoriť. Vždy lepšie ako teraz. Keď chodí z BB len v 4 - 7 mimo leta a určitých dní.
Reakcia na: LUK #14:
napríklad spoj o 14:20 z BR je celkom slušne vyťažený (4 natrieskné anče), áno z inými spojmi to tak neni, ale mohli by to spraviť aspoň tak aby sa nečakalo dlkšie ako 10 min. teraz je to dosť krute...
Reakcia na: Petik #12:
"a keby sa navyse sa zrusili zastavky Salkova (jazdi tam MHD) a Priboj (jazdi tam bus)"
ako sa do Príboja dostanú zamestnanci z Horehronia? Zavezú sa do BB a potom hajde na bus? Skvelé zlepšenie...

"preco vlaky do Brezna nepokracuju az na Cervenu Skalu"
minimálne preto, že tých 5 cestujúcich, čo idú vlakom BR-ČS nemusí ťahať veľká súprava...
dufam, ze uz v tom case budem mat auto, takze ak by rovno zrusili vlakovu stanicu v BB tak mi je to jedno.

Nikdy som nefandil osobakom medzi BB a BA. Jediny vlak ktory za nieco stal bol EX a ten chodil zial len 1x za den, a podla tychto zmien ostava. Takze pre mna ziadna zmena.
Musim povedat, ze tento novy (teda uz hodne dlho "novy") format CP sa mi nepaci. Napriklad v minulosti bola trat 430 uvadzana ako Margecany - Zvolen (-Bratislava), takze na jednej trati bolo vidiet celu trasy (alebo vacsiu cast trasy) dialkovych vlakov.
Tiez bolo dobrym zvykom uvadzat prichod vlaku, alebo jeho pripoja, do nejakej blizkej stanice vo vacsom meste. Napriklad na trati 170 by bolo dobre uviest prichod do Ziliny. Nieco ako je na trati 125.

K cestovnym poriadkom:

- aky je zmysel viac ako polhodinovej prestavky expresu Detvan v Ziline? A to v oboch smeroch! Nemohli by vlaky z BB do Ziliny a naopak odchadzat o polhodinu neskor?

- zda sa mi skoro skoda, ze zo Ziliny vychadzaju kazde 2 hodiny vlaky na Prahu cez Ostravu a kazde 2 hodiny cez Vsetin, a takisto na opacnu stranu - kazde 2 hodiny do Banskej Bystrici, ale dokazali z toho vyrobit len 1 priamy vlak.

- preco vlaky z Levic nepokracuju do Banskej Bystrice (hlavne bez prestavky vo Zvolene). Vynimkou je ten jedinny ranny, co tak jazdi uz 25 rokov. Aspon nejake priame spojenie do krajskeho mesta by nebolo na zavadu, ked uz tam nebudu jazdit rychliky

- takt je pekny, ale preco je taky nedokonaly? Napriklad odchody vlakov na Brezno: 13:48, 14:52, 15:48, 16:32, 17:42, 18:40, 20:37, 22:29

- preco je taka dlha jazdna doba do Brezna? Niektore vlaky az 1:21. Je jasne, ze pri hodinovom takte sa musia protismerne vlaky stretavat kazdych 30 minut. Pritom viackolajne stanice su od seba 25 minut (S.Lupca-Dubova alebo Medzibrod-Nemecka). Najrychlejsi osobak to stiha za 1:04. Ked pripocitame 5 minut za blbu vzdialenost viackolajnych stanic, mohli by to vsetky stihat za 1:10 a keby sa navyse sa zrusili zastavky Salkova (jazdi tam MHD) a Priboj (jazdi tam bus), dalo by sa to stihnut o 4-5 minut rychlejsie.

Do buducna by sa mohla zrekonstruovat trat, aby sa to dalo stihat s 1 krizenim, idealne za menej ako hodinu. Tym by sa dala usetrit 1 suprava, pretoze hodinovy takt by zvladli 2 supravy.
To by uz mohlo byt zaujimave aj z ekonomickeho hladiska, pretoze napriklad rekonstrukcia podobne dlhej trate Dunajska Streta - Podunajske Biskupice vysla na 11 mil. Euro, cena usetrenej supravy, keby sme vychadzali napriklad z ceny motorovej jednotky 840 by bola 3.3mil Euro, teda takmer 30% nakladov rekonstrukcie!!!

- tiez nerozumiem, preco vlaky do Brezna nepokracuju az na Cervenu Skalu (aspon tie, ktore tam maju pripoj). Vytvorilo by sa priame spojenie Podbrezovskych zeleziarni a Horehronia a tiez by sa dalo z BB ist az na stanicu Brezno mesto, ktora je k centru Brezna ovela blizsie.

- nova trasa "nesystemoveho" Horehronca... je dost zvlastna
Reakcia na: fragma #10:
No, zhorsit kvoli jazdnej dobe.. mne sa inak z tej mapy zda ze ta ZST je dalej od domov ako bus... tu sa potom biju zaujmy o kvalitnu dopravu a dopravu pre kazdeho (a.k.a. zakladnu dopravnu obsluznost)...
Reakcia na: 810zssk #9:
http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/#pos=48.81161P19.44662P15 tak aspoň situácia na mape
? trať od dubovej robí taký veľký "u"-oblúk popod predajnú, kopíruje meander hrona (slatinné okolie) a na jeho konci sa v smere od BB priblíži k obývanému územiu (zdevastovaná žel. zast. za hronom, východisko modrého turistického chodníka na chatu pod hrbom, pešo 5 min. k prvým domom pri hl. ceste a bus zast. Predajná pri moste, kde stojí aj dotovaná + väčšina nedotovanej DAL dopravy http://portal.cp.sk/Search.aspx?c=7&mi=6&tt=9931,2,44&sv=&ttnm=Predajn%e1%2c%2cpri+moste Z centra obce idú spoje z jasenia, väčšinou na podbrezovú http://portal.cp.sk/Search.aspx?c=7&mi=6&tt=9930,2,44&sv=&ttnm=Predajn%e1%2c%2cOc%da Aj napriek tomuto nie som proti zastavovaniu aj pre 5 ľudí na znamenie a prečo by to malo 40 ľuďom zhoršiť cestovanie? vlak v smere na BB prechádza centrami obcí (Nemecká, Brusno, Medzibrod, Lučatín...), bus je na trase BB-BR od vlaku (ktorý kopíruje hron, ide stredom obcí, a zdrží sa križovaním s oprotiidúcim vlakom) neporovnateľne rýchlejší o štvťhodinu až 25 min., tou polminútou prechádzania ho nezrýchlime ?
Reakcia na: brefos #6:
Ja viem koho si tym myslel a uznavam, ze sa mu to hodi... ja len tvrdim, ze to samo o sebe este nie je dovod to zavadzat 🙂 Lebo ak zlepsis dopravu 5 ludom a zhorsis 40 ludom tak vysledok je negativny.. ale ako som povedal, ja nebudem hodnotit tu Predajnu, lebo to tam nepoznam.
Reakcia na: fonzo #4:
Ak by si šiel v sobotu vlakom 12,39 z BB to je jediný ktorým chodím domov v sobotu tak niekedy aj traja vystupujeme. A niekedy aj niekto nastúpi, nie je to pravidelné a hoci stanica je ďaleko, ale myslím si že ak to ľudia budú vedieť že tu vlaky stoja tak budú cestovať kedže je cestovné lacnejšie ako na buse.
Reakcia na: brefos #6:
Presne tak ja budem rád. Aj z práce mi pôjde 17:40 a aj ráno môžem chodiť vlakom. Ale asi budem jediný, no ale zastávka je na znamenie čiže tam nemusí každý stáť. A tá minútka ho nezabije a mňa poteší ?
Reakcia na: 810zssk #3:
Keď sa stretneme, a aj kolega čo bol na výlete v Blave s tebou, tak vyvolám diskusiu a vy sa potom navzájom konzultujte, ale slovom. ? Však on bude rád, že mu tam bude stát, vždy vraví, že vlakom by rád z domu cestoval do práce a aj nazad, ale tam mu nestojí. Tak isto na výlet, vždy musí ísť do Podbrezovej a tu nastúpiť na vlak. Tak tiež uvidíme.
Reakcia na: fonzo #4:
Bodaj by si nevidel nastupovať-vystupovať, však tam teraz takmer ani nestojí. Že zastávka bližšie, to áno, ale sú ľudia čo majú železničné preukazy na zľavy a je im o dosť výhodnejšie ísť vlakom ako busom. Napríklad busom zaplatí celý do BB a na vlak má dajmetomu nejakú zľavu. No uvidíme.
Reakcia na: brefos #2:
Na zastávke v Predajnej som ja osobne nikoho nikdy nevidel nastúpiť a vystúpiť, zastávka podla mňa zmysle nemá, jedine stanica v Dubovej kde by sa robili prípoje do Jasenia, najmä z a do BB. Autobusová zastávka je v Predajnej o 500m bližšie ako železničná, a že ten autobus chodí, preto myslím len málo ludí pôjde v Predajnej na vlak. Mimochodom, prípoje z vlaku existujú z Dubovej do Ráztoky, aj od Bystrice, a tam to význam určite má taketo niečo, Hoci napríklad z vlaku čo ide 15:20 z BB a 15:55 z Nemeckej som nikdy nikoho nevidel prestúpiť, ale spoj určite dobrý ? .
Reakcia na: brefos #2:
Tak to ze to jednemu clovek vyhovuje este neznamena ze to nie je blbost 🙂 Ale nechcem hodnotit kompletnu situaciu, kedze danu lokalitu nepoznam.
Reakcia na: fonzo #1:
No tak zastavovanie v Predajnej nieje až taká blbosť. Kolega čo sem občas píše, tak sa iste poteší. Vždy sa hneval že tam vlaky skoro vôbec nestoja, má aj železničný preukaz na zľavu a doteraz ho nemohol využívať.
Tú červenú skalu luftujú jak sa len dá. Mohli ten "ako tak" takt potiahnuť aj tam, ale nie oni pokakajú aj to čo tam ostane. Ak chcú nechať z Brezna odchod 14:05x, tak to prídu aj o tých posledných cestujúcich z mostárne... Aj tak sú tam veľké prestupy, takže pre ľudí z BB niekde za Brezno je prakticky nepoužitelný. Rovnako zastavovanie v predajnej je blbosť ako aj zrušenie 154ky ktoré vytáča človeka najviac..